راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهارمین کافه دیجیتال با محوریت رمزارزش و وضعیت اکوسیستم آن در ایران، دهم شهریورماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

نشست چهارم «کافه دیجیتال» با محوریت کریپتواست یا رمزارزش، دهم شهریور ماه در سالن ثامن دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در نشست نخست کافه دیجیتال، مفهوم تحول دیجیتال مورد بررسی قرار گرفت، در نشست دوم، بر اصول بنیادین پیاده‌سازی موفق تحول دیجیتال تاکید شد. نشست سوم کافه دیجیتال نیز با محوریت «توسعه نقشه راه بانکداری دیجیتال؛ بایدها و نبایدها» بود.

ببینید: بایدها و نبایدهای تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال / چه عواملی سرمایه‌گذاری در حوزه بانکداری دیجیتال را از بین خواهد برد؟

مهدی شامی زنجانی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و بنیان‌گذار گروه تحول دیجیتال (دیتیجی) با اشاره به اینکه در دوره چهارم به این می‌پردازیم که جایگاه رمزارزش کجاست و چه چالش‌هایی را می‌تواند حل کند، گفت: «موضوع دیگر تاکید جدی روی رگولاتوری موضوع و خلاهاست. شاهد هستیم که در اکوسیستم رمزارزش، کسب‌وکارها جلوتر از نهادهای قانون‌گذار بوده‌اند. درحقیقت ما سیستم‌های فنی داریم، اما قوانین و روال‎های حاکمیتی برای آن نداریم.»

او به رونمایی از گزارشی حرفه ای در حوزه رمزارزش اشاره کرد و گفت: «این گزارش در 50 صفحه با محوریت بررسی اقدامات دولت‌ها در دنیا و اتفاقاتی که در این حوزه افتاده، منتشر شده و در نشست پیش روی کافه دیجیتال از آن رونمایی خواهد شد. در این گزارش بررسی کرده‌ایم که 30 کشور دنیا چه قوانینی در حوزه رمزارزش دارند و سیاست آنها در این حوزه چه بوده است. سیاست سکوت، ممنوعیت، حمایت و پشتیبانی از این حوزه در کشورهای مختلف دنیا به چشم می‌خورد.»

مدیر پروژه ملی تدوین نقشه راه تحول دیجیتال ایران به اهدافی که در کافه دیجیتال دارند، اشاره کرد و گفت: «هدف ما از تعریف و اجرای این رویداد، ترویج مفاهیم حوزه تحول دیجیتال است تا فضایی برای گفت‌وگوی فعالان تحول دیجیتال ایجاد شود. ما در این رویدادها سعی کرده‌ایم از بازیگران مختلف، نماینده داشته باشیم و صدای آنها را بشنویم تا این مفهوم را رشد بدهیم.»

تاریخ این رویداد که 10 شهریور، ساعت 16 الی 18 است، پنلی با عنوان «رمزارزش در ایران: خیلی دور، خیلی نزدیک» برگزار خواهد شد که شامی زنجانی درباره آن گفت: «در این پنل، میزبان نمایندگانی از بخش‎های مختلف اکوسیستم رمزارزش از بدنه اجرا، قانونگذار، رسانه، دانشگاه و دستگاه قضا خواهیم بود و می کوشیم با ایجاد گفت‌وگو و مفاهمه، به جمع بندی مطلوبی در حوزه رمزارزش در کشورمان برسیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.