راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نقش بیت‌کوین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه خواهد بود؟ / مقابله اندرو یانگ و دونالد ترامپ

در پی بازار گاوی بیت‌کوین در سال 2017، سطح آگاهی عمومی در مورد بیت‌کوین، ارزهای رمزنگاری شده و بلاکچین افزایش پیدا کرد. از آن زمان بعد، تعدادی از بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی جهان وارد فضای رمزنگاری شده و به فعالیت در حوزه بیت‌کوین پرداخته‌اند.

طی ماه‌های اخیر ارزش بیت‌کوین حدود 200 درصد رشد کرد. درست است که این ارز رمزنگاری شده هنوز نتوانسته رکورد تاریخی 20 هزار دلاری خود در اواخر سال 2017 را بشکند، ولی با پیشرفت‌های چشمگیری که داشته، توانسته دوباره صحبت بیت‌کوین و رمزنگاری را بر سر زبان‌ها بیندازد.

چندی پیش دونالد ترامپ توئیتی منفی را علیه بیت‌کوین منتشر کرد و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا نیز بیت‌کوین را یک معضل امنیتی ملی نامید. چنین اظهار نظرهایی موجب ترس و تعجب طرفداران صنعت رمزنگاری شد؛ ولی اکنون به لطف اندرو یانگ که یکی از امیدهای انتخاباتی حزب دموکرات ایالات متحده به شمار می‌رود، بیت‌کوین، رمزنگاری و بلاکچین به یکی از موضوعات مهم در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 این کشور تبدیل شده‌اند. وی اندکی پس از انتشار توئیت دونالد ترامپ، اعلام کرد که از تکنولوژی پایه‌ای بیت‌کوین، یعنی بلاکچین حمایت می‌کند.

یانگ که کمپین‌های زیادی را در مورد ریسک‌های اتوماسیون بر اقتصاد برگزار کرده، وعده داده که اگر در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده پیروز شود، یک سیستم رای‌گیری موبایلی مبتنی بر بلاکچین را راه‌اندازی خواهد کرد.

او در وبسایت کمپین خود نوشت: «مسخره است که در سال 2020 باید ساعت‌ها در صف منتظر بمانیم و رای‌ خود را در غرفه‌های رای‌گیری قدیمی ثبت کنیم.»

وی گفت:

امروزه از نظر فنی 100 درصد امکان آن وجود دارد که یک فرآیند رای‌گیری مصون از تقلب را از طریق گوشی‌های موبایل و بر مبنای تکنولوژی بلاکچین برگزار کنیم. این اقدام می‌تواند تحولی اساسی را در دموکراسی واقعی ایجاد کند و آمار مشارکت در انتخابات را افزایش دهد. در صورت تحقق این امر، تمامی آمریکایی‌ها می‌توانند رای خود را از طریق گوشی‌های هوشمند ثبت کنند و کسانی که گوشی هوشمند ندارند نیز می‌توانند از سیستم سنتی استفاده کنند.

این اولین بار نیست که یانگ درباره بیت‌کوین، رمزنگاری و بلاکچین سخن می‌گوید.

در ماه آوریل، یانگ به حمایت از تکنولوژی بلاکچین پرداخت و در راستای افزایش پذیرش ارزهای رمزنگاری شده، خواستار وضع رهنمودهایی روشن‌تر برای شرکت‌ها و افراد شد.

هیومنیتی فوروارد فاند، یک کمیته اقدام سیاسی است که از یانگ پشتیبانی می‌کند. این کمیته ماه گذشته اعلام کرد که از کمک‌های مالی بیت‌کوینی استقبال می‌کند.

رون پاول پیش‌تر یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره بوده و طی سال‌های قبل برای ریاست جمهوری ایالات متحده نامزد شده است. او نیز اعلام کرده که از بیت‌کوین، ارزهای رمزنگاری شده و بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند و در گفتگو با سی‌ان‌بی‌سی عنوان کرده که هر چه رقابت شدیدتری در بین ارزها وجود داشته باشد، بهتر است.
انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده، حدود 18 ماه دیگر برگزار خواهد شد. برآورد شده که این انتخابات، به یکی از داغ‌ترین و حسا‌س‌ترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریکا تبدیل خواهد شد. همه نامزدها به شکلی مصمم در تلاش هستند تا از برنده شدن جناح مقابل جلوگیری کنند.

بیت‌کوین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

پس از آن‌که دونالد ترامپ اظهار نظرهای تندی را علیه بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری شده مطرح کرد و آن‌ها را دارایی‌های رمزنگاری شده غیرقانونی و مبتنی بر باد نامید، طرفداران این نوع از ارزها با سردرگمی مواجه شدند. فیسبوک نیز با انتشار خبر راه‌اندازی ارز رمزنگاری شده لیبرا که رقیب احتمالی بیت‌کوین محسوب می‌شود، به این سردرگمی‌ها دامن زد.

چندین سال است که رابطه ترامپ و کمپانی فیسبوک تیره و تار شده است. در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، ترامپ فیسبوک را به طرفداری از هیلاری کلینتون متهم کرد. او همچنین عنوان کرده بود که فیسبوک نتوانسته جلوی دیده شدن تبلیغات غیرقانونی ضد ترامپ را بگیرد.

یکی از مدیران صنعت رمزنگاری، حمله ترامپ به بیت‌کوین را بزرگترین سینگال برای افزایش قیمت این ارز رمزنگاری شده دانست.

منبع: فوربس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.