راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیر عامل هواوی: قدرت چین در انتشار ارز رمزنگاری شده از فیسبوک بیشتر است

هواوی بزرگترین تولید کننده گوشی تلفن همراه در کشور چین است. مدیر عامل این شرکت در مصاحبه‌ای که به تازگی با چند رسانه ایتالیایی انجام داده، اعلام کرد که باید نسبت به صدور ارز رمزنگاری شده در چین اقدام کرد.

فابیو ساولی ژورنالیست ایتالیایی در مصاحبه از رن ژنگفی، مدیرعامل هواوی پرسید: آیا از نظر شما، راه‌اندازی پروژه ارز رمزنگاری شده لیبرای فیسبوک می‌تواند نشانه‌ای باشد مبنی بر این‌که این غول تکنولوژیکی آمریکایی، سلطه خود را در جهان حفظ خواهد کرد؟

ژنگفی در پاسخ گفت:

چین نیز می‌تواند ارزی مشابه با لیبرا راه‌اندازی کند. چرا باید برای صدور ارز رمزنگاری شده منتظر دیگران بمانیم؟ قدرت یک ملت از قدرت یک شرکت اینترنتی بیشتر است.

هواوی چندین سال است که به شکل فعالانه‌ای به دنبال فرصت‌هایی برای پیاده‌سازی تکنولوژی بلاکچین است. در سال 2016 به عنوان یکی از اولین شرکت‌ها، نسبت به عضویت در کنسرسیوم مالی بلا‌کچین شنژن اقدام کرد و همچنین در کنسرسیوم هایپرلجر بنیاد لینوکس عضو شد. این شرکت در سال 2018 یک وایت‌پیپر برای پروژه بلاکچینی هواوی منتشر کرد که بر پایه پلتفرم ابری این شرکت بنا شده است.

علاوه بر هواوی، سایر غول‌های تکنولوژیکی چینی، از قبیل علی‌بابا، تنسنت و بایدو نیز پروژه‌هایی را در حوزه بلاکچین انجام داده‌اند. به طور خاص، علی‌بابا و تنسنت که شرکت‌های اصلی علی‌پی و وی‌چت پی هستند، رقبای بالقوه لیبرای فیسبوک محسوب می‌شوند.

ببینید: بانک مرکزی چین در پاسخ به رمزارز لیبرا، ارز رمزنگاری‌شده خودش را توسعه می‌دهد

اندکی پس از انتشار خبر ارز رمزنگاری شده فیسبوک، «پونی ما» مدیر عامل تنسنت در پست وی‌چت خود عنوان کرد: «تکنولوژی بلاکچین به تکامل رسیده و شناخت مفاهیم آن کار آسانی است، ولی نکته اینجاست که چه زمانی رگولاتورها مجوز استفاده از آن را صادر خواهند کرد.»

بانک خلق چین نیز ایده‌هایی دارد و درصدد است تا ارز رمزنگاری خودش را توسعه دهد. ونگ شین مدیر بخش تحقیقات بانک خلق چین گفته است: «این بانک مرکزی از سال 2014 نسبت به مطالعه در حوزه دارایی‌های دیجیتال اقدام کرده و توجه زیادی به لیبرا دارد.»

منبع: دبلاک‌کریپتو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.