راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرمایه‌گذاری اپل و مایکروسافت در صندوق جدید 108 میلیارد دلاری سافت‌بانک برای استارت‌آپ‌ها

سافت‌بانک مبلغی برابر با 108 میلیارد دلار برای دومین صندوق ویژن خود جمع‌آوری کرده است. این یک تامین مالی سطح مگا است و این غول‌ ژاپنی قصد دارد مبلغ مذکور را به سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها اختصاص دهد.

همان‌گونه که در گزارش‌های قبلی نیز عنوان شده، «اپل»، «فکس‌کان»، «مایکروسافت» و چندین شریک بانکی بین‌المللی دیگر جزو حامیان دومین صندوق ویژن غول مخابراتی ژاپنی هستند و از این طریق به تامین مالی صنعت تکنولوژی می‌پردازند.

صندوق ویژن اول سافت‌بانک توانست از نام‌های بزرگ دنیای تکنولوژی، همچون «اوبر»، «اسلک» و «وی‌ورک»، که به زودی به شکل عمومی درخواهد آمد، حمایت کند. «ماسایوشی سان» مدیر سافت‌بانک، یک میلیاردر ژاپنی است که از زمان راه‌اندازی صندوق اول 100 میلیارد دلاری در سال 2017، رهبری آن را برعهده دارد.

بر اساس اخبار منتشر شده، «میزوهو بانک»، «بانک سومیتومو میتسویی»، «بانک ام‌یواف‌جی»، «دای – ایچی»، «سومیتومو میتسویی تراست»، «اس‌ام‌بی‌سی نیکو»، «دایوا»، «بنگاه سرمایه‌گذاری ملی بانک ملی قزاقستان» و «بانک استاندارد چارترد» جزو شرکای بانکی هستند که به تامین مالی صندوق جدید خواهند پرداخت.

خود سافت‌بانک نیز مبلغی برابر با 38 میلیارد دلار را به حساب دومین صندوق ویژن واریز خواهد کرد. این رقم، از 40 میلیارد دلاری که پیش‌تر در نظر گرفته شده بود، کمتر است.

«گلدمن ساکس» و «صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی» که یک صندوق ثروت ملی است، از صندوق ویژن اول سافت‌بانک حمایت کرده بودند، ولی نام آن‌ها در فهرست حامیان صندوق ویژن دوم به چشم نمی‌خورد. البته لازم به ذکر است که فهرست مذکور تنها به معرفی شرکت‌هایی پرداخته که پیش‌تر در صندوق ثبت نام کرده‌اند ولی شرکت‌های دیگر نیز می‌توانند در آینده به عضویت این صندوق درآیند.

در گزارش‌های قبل اعلام شده بود که سافت‌بانک در حال مذاکره با مایکروسافت است و قصد دارد به توسعه سرویس ابری آزور در سرویس وب آمازون بپردازد. هنوز مشخص نیست که این مذاکره با چه نتیجه‌ای به پایان رسیده است.

منبع: بیزینس اینسایدر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.