راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرمایه گذاری شرکت ویزا در گوجک،اپلیکیشن تاکسی موتوری و پرداخت آنلاین اندونزیایی

مترجم: سپیده ترشگو / شرکت ویزا در سری F تامین مالی شرکت گوجک، در این اپلیکیشن تاکسی موتوری و پلتفرم پرداخت جنوب شرق آسیا، سرمایه گذاری کرده است.

شرکت ویزا اعلام کرد بعنوان بخشی از همکاری این دو شرکت در تلاش برای ارائه راه حل‌های پرداخت‌های غیرنقدی به افرادی که دسترسی به سرویس‌های بانکی و یا حساب‌های بانکی ندارند، در سراسر اندونزی و جنوب شرقی آسیا هستند.

کریس کلارک، مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه ویزا، در این باره گفت:«ما از این مشارکت هیجان زده هستیم زیرا ویزا و گوجک  اهداف مشترکی دارند.»

البته ویزا میزان سرمایه‌گذاری خود را در این شرکت اعلام نکرده است.

گوجک در سال 2011  در جاکارتا راه اندازی و به یک سوپراپ تبدیل شده است. این اپلیکیشن کارش را با جابجایی مسافر توسط موتورسیکلت آغاز کرد، اما در حال حاضر به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا خرید غذا و خواروبار و مجموعه‌ای از خدمات دیگر را به‌صورت آنلاین پرداخت کنند. نام شرکت از بازی با واژه‌های «motorbike taxis» بدست آمده است.

آندره سولیسیتو، رئیس گوجک، در نشست خبری گفت: «سرمایه گذاری شرکت ویزا در گوجک تایید مدل کسب‌وکار ما است و نشان‌دهنده اعتقاد آنها به توانایی ما برای بهبود زندگی مردم در سراسر منطقه از طریق خدمات و اکوسیستم پرداخت‌های ما است.»

در اوایل ماه جاری، گوجک در راستای بخشی از تامین مالی سری F خود، سرمایه‌هایی از شرکت‌های Mitsubishi Motors و Mitsubishi به دست آورد. مبلغ سرمایه‌گذاری هر دو شرکت بطور رسمی منتشر نشده است. همچنین گوجک در اوایل امسال حدود یک میلیارد دلار از شرکت‌های آلفابت، JD.com و هلدینگ تنسنت دریافت کرد، و هم اکنون ارزش شرکت تا 10 میلیارد دلار است.

منبع: ATM Market Place

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.