راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تفاهم‌نامه همکاری بنیاد ققنوس و خانه نوآوری امضا شد / سید ولی‌الله فاطمی: فناوری بلاکچین، پیچیدگی پلتفرمی را برای شرکت‌های نوپا تسهیل می‌کند

در بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد ققنوس و خانه نوآوری امضا شد که این دو مجموعه هدف از این تفاهم‌نامه را تسریع و تسهیل طرح‌های نوآورانه بر بر بستر اقتصاد دیجیتال دانستند.

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد ققنوس و خانه نوآوری با حضور سید ولی‌الله فاطمی، مدیرعامل شرکت ققنوس و مهدی صداقت، مدیرعامل بنیاد خانه نوآوری در بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ برگزار شد.

فاطمی در گفت‌وگو با راه پرداخت درباره همکاری با خانه نوآوری گفت: «هدف این تفاهم‌نامه این است که شرکت‌های استارت‌آپی در تجربه فناوری بلاکچین و دفتر کل توزیع‌شده و استفاده از فضای توکنایزکردن سهیم شوند. همچنین روش‌های درآمدزایی و ایجاد کسب‌وکارهای نوین را تمرین کنند.»

او در ادامه توضیح داد: «قطعاً اگر بخواهیم به آینده دنیا در اقتصاد هوشمند نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که شرکت‌های نوپای ما باید بتوانند خودشان را با فناوری روز تطبیق دهند. متاسفانه اکنون در ایران فضای استارت‌آپی بیشتر به سمت بحث‌های پرداختی و نظام پولی رفته است. درحالی‌که با حوزه دیجیتالی‌کردن دارایی‌ها فاصله زیادی داریم و سهم عمده‌ای از این فضا نیاز به تحول و نوآوری دارد.»

مدیرعامل ققنوس در این مراسم اشاره کرد: «من امیدوارم بحث اقتصاد پلتفرمی به کمک فناوری‌های دفتر کل توزیع شده بتواند خیلی از پیچیدگی‌های فناوری‌های امروز را کم کند. اکنون برای اینکه زیرساخت‌های فناوری در شرکت‌ها فراهم شود، به هزینه زیاد و مدت زمان زیادی نیاز است، ولی در فضای فناوری توزیع‌شده بلاکچینی همه هزینه‌ها را بازیگران و میزبانان انجام می‌دهند و یک شرکت استارت‌آپی جدید برای اینکه بخواهد کسب‌وکاری را در این فضا شروع کند، کمترین هزینه را از نظر سخت‌افزاری و پلتفرمی صرف می‌کند»

به گفته او ما می‌توانیم از این مسیر پیچیدگی پلتفرمی برای شرکت‌ها را کاهش دهیم و با تمرکز بر اصل کسب‌وکارشان و کمک‌گیری از سرمایه‌های شبکه‌های اجتماعی و زیرساخت‌های ایجادشده در دفتر کل توزیع شده، بتوانند به‌سرعت برای کشور ارزش‌آفرینی کنند.

غلامی، مدیر مرکز نوآوری ققنوس نیز در این مراسم به اهداف این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: «از اهداف این تفاهم‌نامه ترویج و تحکیم فرصت‌های کارآفرینی در اقتصاد دیجیتال بر بستر بلاکچین، تحکیم و تقویت زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری، ایجاد فرصت در اقتصاد دیجیتال بر بستر بلاکچین، بحث سرمایه خردوکلان در راستای کارآفرینی و نوآوری در حوزه دفتر کل توزیع‌شده و فناوری بلاکچین، تسهیل، تسریع و تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان بر بستر این فناوری و رونق تولیدات فناورانه مرتبط با اقتصاد دیجیتال و بلاکچین است.»

او در ادامه گفت: «از این تفاهم‌نامه محصولاتی بیرون خواهد آمد که می‌تواند در بازار اقتصاد دیجیتال اثرگذاری لازم را داشته باشند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.