راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در کارگاه آموزشی «بیت‌کوین؛ تبادل، تجارت و سرمایه‌گذاری» مطرح شد / چرا بیت‌کوین ارزشمند است؟

کارگاه آموزشی بیت‌کوین؛ تبادل، تجارت و سرمایه‌گذاری در دومین روز از بیست‌وپنحمین نمایشگاه الکامپ در غرفه صرافی آرمانی با سخنرانی مهدی ناصری، مدیرعامل این شرکت برگزار شد. در این کارگاه مبانی بلاکچین برای بازدیدکنندگان توضیح داده شد.

مهدی ناصری، مدیرعامل صرافی آرمانی در این کارگاه به‌معرفی بیت‌کوین پرداخت و این موضوع را توضیح داد که چرا باید برای بیت‌کوین ارزش قائل شویم؟

از نظر او بسیاری از مشکلات ما امروزه در حوزه بانکی است. زمانی‌که ما در بانک دارایی خود را نگه‌داری می‌کنیم، درواقع بانک مالک دارایی ماست. اما بیت‌کوین برای اینکه بین دو نفر اعتماد ایجاد کند، در یک سیستم غیرمتمرکز نمی‌گذارد که کسی قدرت کامل داشته باشد، چراکه قدرت فساد می‌آورد و باعث دیکتاتوری می‌شود.

او گفت: «بیت‌کوین مانند طلا کمیاب و محدود است. بنابراین اگر بیت‌کوین بی‌ارزش باشد، طلا هم باید بی‌ارزش شود. استخراج بیت‌کوین هزینه‌بر است. همچنین مانند سپرده‌های بانکی کاملاً مجازی است و به‌راحتی می‌تواند منتقل و راستی‌آزمایی شود.»

ناصری در ادامه توضیح داد: «بیت‌کوین بدون نهاد واسط است و توانسته اعتماد را به‌وجود آورد. بدون توجه به مرزها می توان با بیت‌کوین مبادله کنید و به هر کشوری ارسال کنید.»

ببینید: حضور صرافی آرمانی در بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ با معرفی سه محصول جدید خود

مدیرعامل آرمانی در ادامه فرایند رمزنگاری و هش‌کردن را توضیح داد. به گفته او هش‌کردن به این صورت است که حجم زیادی از اطلاعات را وارد سیستم کنیم و عدد مختصری به ما داده شود.

ناصری پس از آن به تعریف بلاکچین یا زنجیره‌بلوک اشاره کرد و در این‌باره توضیح داد: «بیت‌کوین بر اساس زنجیره‌بلوک یا بلاکچین کار می‌کند. بلاکچین مبتنی بر یک دفتر حسابداری است که شامل بلوک، هش، ماینر و فرایند رمزنگاری است.»

مدیرعامل آرمانی در ادامه به وظایف ماینر، استخراج بیت‌کوین و سودآوری آن اشاره کرد و توضیحاتی درباره آنها ارائه داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.