راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هشتمین گزارش بینوست منتشر شد / روند صعودی بیت‌کوین در بلندمدت ادامه دارد

اخبار و شایعات حول سیاست‌گذاری‌ها و اعمال قوانین توسط دولت‌ها و نهادهای حاکم، همواره جزو تأثیرگذارترین پارامترها بر بازار رمزارزها بوده است. اعمال محدودیت‌های تازه از سمت دولت چین و مخابره آن در جهان، مانند جرقه‌ای در فضای هیجان‌زده و مملو از ترس و تردید بازار، آتش به پا کرد. با این وجود هم‌راستایی شرایط تکنیکال و شکست محدوده‌های حمایتی حساس این آتش را شعله‌ورتر ساخت و سرمایه‌گذاران را برای نجات سرمایه خود به تکاپو انداخت.

طبق پیش‌بینی که در هفتمین گزارش بینوست انجام شده با کاهش شدید قیمت بیت‌کوین و شکست محدوده 48 هزار دلار، شاهد کاهش جدی‌تر قیمت تا محدوده 40 هزار دلار بودیم. این کاهش قیمت شدید، سبب تشدید ترس در بازار شده و حجم عرضه را بیش از پیش کرد.

نکته قابل توجه در این رویداد تأثیر مهم اخبار منفی در محدوده حساس قیمتی 40 تا 48 هزار دلار بود. در این محدوده، طبق تحلیل گذشته، مجدداً ترس و تردید نمایان شده و اخبار منفی پیش‌بینی‌نشده سبب ایجاد شوک در بازار شد.

بررسی چارت قیمتی بیت‌کوین در بازه زمانی یک هفته همچنان نشان‌دهنده حفظ روند صعودی بلندمدت آن از سال 2016 تا امروز است. نمودار قیمت بیت‌کوین با برخورد به خط میانی کانال، طبق انتظار، سطح 30 هزار دلار را به‌عنوان یک سطح حمایتی قوی پذیرفت و همچنان در کانال صعودی بلند مدتی خود قرار دارد.

به‌طور روزانه روند صعودی قیمت بیت‌کوین حفظ شده و محدوده 30 تا 33 هزار دلار به‌عنوان یک حمایت قوی ظاهر شده است. رشد میان‌مدت قیمت بیت‌کوین، بالاتر از 40 هزار و تا 46 هزار دلار در صورت ادامه این روند، ممکن است.

در بازه زمانی چهار ساعته شاهد شکست قدرتمند روند نزولی کوتاه‌مدت و شروع یک روند صعودی هستیم. نکته حائز اهمیت قرارگیری سطوح فیبوناچی و مقاومت‌های مهم 43 و 47 هزار دلار در یک ناحیه و مماس با هم است که قدرت ادامه روند و تمایل رشد قیمت تا آن نواحی را افزایش می‌دهد.

از طرفی شاهد شکست خط حمایتی در نمودار ارزش کل بازار رمزارز، به طور روزانه هستیم. در ریزش اخیر بازار، نمودار Total ناحیه مهم حمایتی 1.7 تا 1.8 تریلیون دلار را شکست و تا حدود 1.2 تریلیون دلار با کاهش جدی مواجه شد. در حال حاضر ناحیه 1.7 تا 1.8 تریلیون دلار، یک ناحیه مقاومتی مهم تلقی می‌شود.

در بازه زمانی چهار ساعته نیز نمودار Total درگیر مقاومت 1.7 تا 1.9 تریلیون دلار است. شکست این مقاومت سنگین و تثبیت شکست نوید بخش اتفاقات خوبی برای بازار خواهد بود، اما در صورتی که این سد سنگین اجازه شکست ندهد، کاهش ارزش بازار رمزارز تا سطوح 1 و 1.2 تریلیون دلار محتمل خواهد بود.

در بازه زمانی هفتگی نمودار دامیننس بیت‌کوین، شاهد بازگشت دامیننس از ناحیه حمایتی 36 تا 39 درصد بودیم. این بازگشت از سطح حمایت هفتگی سبب اصلاح شدید قیمتی در آلت‌کوین‌ها شد و پس از آن به وضوح شاهد خروج بیشتر پول از آلت‌کوین‌ها بودیم. پس از آن با رشد دامیننس شاهد برخورد نمودار با محدوده 50 تا 52 درصد به عنوان یک ناحیه مقاومتی بودیم که مجدد باعث کاهش دامیننس شد.

همینطور در نمودار روزانه، شاهد یک کانال نزولی بسیار پر شتاب هستیم که با برخورد به کف کانال نزولی و سطح حمایت مهم هفتگی، دامیننس به سمت بالا حرکت کرده و پس از برخورد با خط میانه کانال دوباره به پایین برگشته است.

شکل‌گیری روند صعودی کوتاه‌مدت و بازگشت دامیننس به محدوده 49 تا 52 درصد محتمل است و در این صورت با قدرت گرفتن سلطه بیت‌کوین، همبستگی روند بازار با روند قیمتی آن بیش از پیش خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.