راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کوین کریپتوی قهوه برای کشاورزان روستاهای برزیل ارائه می‌شود

میناسول، تعاونی بزرگ تولیدکننده قهوه در برزیل، قصد دارد برای تولیدکنندگان قهوه در این کشور، رمزارز کوین‌کافی را راه‌اندازی کند.

کشاورزان قهوه در مناطق روستایی برزیل، به زودی می‌توانند از رمزارزها برای نیازهای روزمره خود استفاده کنند.

میناسول، تعاونی بزرگ تولید دانه‌های عربیکا قصد دارد تا در این ماه، کوین دیجیتالی مبتنی بر بلاکچین خود به نام «کافی‌کوین» را برای پشتیبانی تامین‌کنندگان قهوه راه‌اندازی کند.

مارکس مگالهیز، رئیس میناسول، در انجمن جهانی قهوه در کمپیناس سائوپائولو گفت که کشاورزان می‌توانند برای خرید کود، ماشین‌آلات و دیگر محصولات غیر کشاورزی از جمله ماشین‌ و غذا، از کافی‌کوین استفاده کنند.

همچنین او گفت که مبادلات کوین‌ها برای کالاها، در بازارهای دیجیتال و توسط فروشگاه‌های محصولات غذایی، ماشین‌آلات و محصولات دیگر میناسول، انجام می‌شود.

مگالهیز افزود که کشاورزان می‌توانند به ازای محصولات کنونی و آینده قهوه خود، کوین دریافت کنند. 30 درصد از محصولات کنونی، 20 درصد محصولات آتی و 10 درصد محصولات فصل بعد برای مبادله قابل قبول هستند. استفاده از این روش سرمایه‌گذاری دیجیتال، هزینه‌های تعاونی و تولیدکنندگان را کاهش می‌دهد؛ زیرا نیاز به ثبت اسناد رسمی ندارد.

کافی‌کوین به کشاورزان این امکان را می‌دهد تا دانه‌های قهوه را با انجام تراکنش در گوشی‌های موبایلشان بفروشند. میناسول که در میناس گریس قرار دارد، یکی از بزرگترین تعاونی‌های قهوه عربیکا است. برزیل بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده قهوه است.

منبع: Payments Source

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.