راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در آخرین هک صرافی‌های کریپتو، 32 میلیون دلار از صرافی بیت‌پوینت توکیو به سرقت رفت

یک صرافی رمزارز در توکیو هک شد و مبلغ بسیاری از دست داد. ژاپن سیستمی را برای نظارت بر استفاده از رمزارزها ایجاد کرده است.‌

در پی ماجرای هک شدن صرافی رمزارز بیت‌پوینت و از دست دادن 32 میلیون دلار پول مجازی خود، این صرافی ارائه خدماتش را متوقف کرد.

شرکت خدمات الکتریکی ژاپنی رمیکس‌پوینت، که صرافی رمزارز بیت‌پوینت را اداره می‌کند، متوجه شد که ارزها دیجیتالی به ارزش 3/5 میلیارد ین از این صرافی دزدیده شده است.

این ماجرا چند روز پیش و پس از بروز خطا در سیستم انتقال پول خارجی شرکت انجام شد. رمزارزها از کیف‌ پول‌های گرم‌ که به اینترنت متصل بودند، ربوده شده‌اند و هیچ خطری کیف پول‌های سرد آفلاین را تهدید نکرده است.

امکان خریدوفروش چندین ارزرمزنگاری‌شده از جمله بیت‌کوین، اتریوم و ریپل در این صرافی وجود دارد.

این آخرین هک اتفاق افتاده در حوزه کریتوکارنسی‌ها است که در ارزش رمزارزها نوسان ایجاد کرده است.

سال گذشته، کیف پول کوین‌چک هک و بیش از 500 میلیون دلار ارز رمزنگاری‌شده دزدیده شد. در سال 2017 صرافی کره جنوبی یوبیت پس از دوبار هک‌شدن، ورشکسته و تعطیل شد. صرافی مت‌گاکس در توکیو که 80درصد از تراکنش‌های جهانی را انجام می‌داد، سال 2014 پس از ناپدیدشدن 850هزار بیت‌کوین، بسته شد. مرجع راهبرد امور مالی، ابزارهای مالی مرتبط با رمزارزهایی مانند بیت‌کوین را منع کرد و هشدار داد که چنین محصولاتی می‌تواند تبعات زیادی برای مصرف‌کنندگان خرده‌فروش داشته باشد.

صرافی رمیکس‌پوینت گفت که ضرر مالی مشتریان را جبران می‌کند. از مبلغ دزدیده شده در این هک، حدود 2/5میلیارد ین، ارز از دست رفته برای مشتریان و مابقی برای خود شرکت بوده است. پس از انتشار خبر، سهام این صرافی حدود 20درصد کاهش یافت.

ژاپن، بر خلاف سرقت‌های بسیاری که رخ داده، ارزهای رمزنگاری‌شده‌ را پذیرفته است. این کشور سیستمی را به منظور بر استفاده از این رمزارزها راه‌اندازی کرده است.

از آوریل 2017، بیت‌کوین یک روش پرداخت قانونی در ژاپن بوده است.

منبع: گاردین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.