راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شهاب جوانمردی در اتاق بازرگانی / درباره شهاب جوانمردی نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران چه می‌دانید؟

ماهنامه عصرتراکنش/ شهاب جوانمردی، به‌عنوان نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران انتخاب شد. او پیش از این و در گفت‌وگویی با راه پرداخت بیان کرده بود که قدیمی‌ها باید فرمان را به دست جوان‌ترها بسپارند تا کسب‌وکارهای نوین و استارت‌آپ‌ها هم با فرهنگ و ادبیات کسب‌وکارهای بزرگ آشنا شوند. به گفته او، در حال حاضر ابعاد نوآوری در کشور ما به نسبت بقیه اقتصادهای دنیا هنوز بسیار اندک است.

جوانمردی بخشی از این قضیه را ناشی از ارائه خدمات جدید یا ارائه کسب‌وکارها با مدل کسب‌وکاری جدید در صنایع قبلی می‌داند. او ادامه می‌دهد: «اکنون حوزه‌های جدید شکل گرفته و استارت‌آپ‌ها تشکیل شده‌اند. آنها بازارهایی را گرفته‌اند، اما بخشی که کمرنگ بوده و کمتر به آن پرداخته شده، نیازهای واقعی بخش‌هایی از صنایع و کسب‌وکارهای ماست که تشکیل‌دهنده قسمت اعظم تولید ناخالص داخلی کشور است.»

جوانمردی اعتقاد دارد که در حوزه‌هایی مانند انرژی، معادن، کشاورزی و حمل‌ونقل که هم از نظر تولید، هم از نظر اشتغال نقش‌آفرینی می‌کنند، این تحول و نگاه نوآورانه برای بهره‌وری بیشتر و رقابت‌پذیرشدن در بازارهای جهانی خیلی کمرنگ است. او می‌گوید: «این موضوع نشان می‌دهد که بازار ما هنوز برای کسب‌وکارهای نوین کوچک است. ما باید تقاضا را تقویت کنیم و بخش‌های بزرگ اقتصادی با ادبیات، فرهنگ و ساختارهای لازمه آشنا باشند و برای بخش‌های جدی‌تری از کسب‌وکارها آماده باشند.»

او در پاسخ به این سؤال که کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی با چه موانعی روبه‌روست، بیان کرد: «بزرگ‌ترین مانع ما این است که در بخش سنتی و پیشین، کسب‌وکارها به‌واسطه اینکه تجربه دارند و مشغول پول درآوردن هستند، نه با خطر انقراض مواجهند و نه به واسطه عدم شناخت آمادگی دارند که فرمان را به دست افراد جدید بسپارند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.