راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نمایشگاه کار دانشگاه تهران با هدف نیازسنجی و به‌کارگیری سرمایه انسانی آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود

نمایشگاه کار، رویدادی است که در آن سازمان‌ها با موقعیت‌های شغلی خود در آن حاضر شده و فرصت می‌یابند تا با تعداد زیادی از کارجویان ملاقات کرده و در یک فضای رقابتی نسبت به جذب نفرات موردنظر اقدام کنند. چنین رویدادی می‌تواند بستری برای تبادل اطلاعات و توانمندی‌های کارجویان با کارفرمایان باشد.

با توجه به اهمیت کاریابی و اضافه‌شدن جمع زیادی از فارغ‌التحصیلان به جامعه بیکاران و همچنین شنیده‌شدن اینکه نیروی کار متخصص وجود ندارد از سمت کارفرمایان، نشان می‌دهد که انجام یک کار تخصصی در حوزه شغل‌یابی بسیار مهم و حیاتی است.

هر شرکت یا سازمانی نیاز دارد که کارکنان خود را با یک رویکرد جامع و بر مبنای وجوه مختلف و در نهایت براساس کفایت و لیاقت آنها استخدام کند و نمایشگاه کار می‌تواند براساس خط مشی خود شرایط لازم برای این فرآیند برای متقاضیان را ایجاد کند.

دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و کارجویان نیز می‌توانند در نمایشگاه کار علاوه بر مذاکره مستقیم با کار فرمایان از مهارت‌ها و توانمندی‌های لازم جهت کسب شغل مورد علاقه خود مطلع شوند.

در این راستا دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با ایجاد دفتر ارتباط با صنعت و مرکز اشتغال دانشگاه تهران و با توجه به نیازسنجی و احساس نیازی که در به‌کارگیری سرمایه انسانی توسط سازمان‌ها و شرکت‌های گوناگون بدان دست یافته، اقدام به طراحی نمایشگاه کار کرده است.

این دانشگاه در نظر دارد، نمایشگاه خود را در آبان‌ماه سال جاری برگزار کند و افراد می‌توانند با ثبت نام در دو بخش کارجو و کارفرما در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

از جمله ویژگی‌های نمایشگاه کار دانشگاه تهران برای کارفرمایان ارزیابی و دسته‌بندی رزومه کارجویان مبتنی بر شایستگی‌ها و توانمندی‌های آنها، استفاده از پلتفرم نوآوید برای موردکاوی چالش‌های سازمان‌هاب شرکت‌کننده در نمایشگاه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با همکاری شرکت‌ها در سالن‌های جانبی نمایشگاه و غیره است.

شورای سیاستگذاری این نمایشگاه را بابک سهرابی، رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، غلامرضا کرمی، معاون اجرایی و دانشجویی دانشکده مدیریت و دبیر اجرایی نمایشگاه کار، سعید روحانی، معاون پژوهشی دانشکده مدیریت و رئیس نمایشگاه کار، بیتا مشایخی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشکده مدیریت و فرشته امین، مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشکده مدیریت و دبیر علمی نمایشگاه کار تشکیل می‌دهند.

متقاضیان می‌توانند جهت شرکت در نمایشگاه کار تا 30 تیرماه 1398 از طریق سایت نمایشگاه کار دانشگاه تهران اقدام به ثبت نام کنند. مکان برگزاری این رویداد نیز دانشکده مدیریت دانشگاه تهران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.