راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نحوه خرید بلیت هواپیما از طریق اپلیکیشن آپ

اپلیکیشن آپ مجموعه سرویس‌های متنوعی را در حوزه پرداخت ارائه می‌دهد. با نصب این اپلیکیشن می‌توانید بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس را آنلاین و فارغ از هرگونه محدودیت زمانی و مکانی تهیه کنید. در ادامه راهنمای خرید آنلاین بلیت هواپیما آورده شده است.

اپلیکیشن آپ را می‌توانید ز طریق کافه بازار، گوگل پلی و مایکت دانلود کنید. 

ببینید: همه چیز درباره اپلیکیشن آپ

ببینید: نحوه خرید بلیت اتوبوس از طریق اپلیکیشن آپ

ببینید: چگونگی خرید موبایلی بلیت قطار رجا از طریق اپلیکیشن آپ

.

راهنمای خرید بلیت هواپیما از طریق اپلیکیشن آپ

۱- از منوی آپ گزینه «پرواز داخلی و خارجی» را انتخاب کنید.


۲- در صفحه جدید با توجه به اینکه قصد سفر به کجا را دارید، نوع پرواز (داخلی و خارجی) را انتخاب کنید. سپس اطلاعات را تکمیل و روی گزینه «جست‌وجو» کلیک کنید.


۳- در این مرحله اطلاعات بلیت شامل شرکت هواپیمایی، زمان و هزینه پرواز نمایش داده شده، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید.


در این صفحه می‌توانید با لمس کردن آیکون فیلتر مشخص کنید که بلیت‌ها به ترتیب با در نظر گرفتن مواردی مانند قیمت و شرکت هواپیمایی و … نمایش داده شود.
۴- سپس بعد از بررسی اطلاعات و قیمت بلیت، روی گزینه «تأیید و افزودن مسافران» کلیک کنید. با انتخاب جزییات بیشتر می‌توانید از قیمت بلیت به ازای هر نفر و مقررات پرواز مطلع شوید.


۵- اطلاعات مربوط به ملیت (ایرانی و غیر ایرانی)، کد ملی و تاریخ تولد مسافر را وارد و گزینه «استعلام» را انتخاب کنید.


۶- در این مرحله اطلاعات مسافر باید مطابق با مدارک شناسایی او تکمیل شود. بعد از وارد کردن اطلاعات گزینه «تأیید و افزودن مسافر» را انتخاب کنید.

درصورتی‌که اطلاعات مسافر با مدارک شناسایی او مطابقت نداشته باشد، اجازه پرواز به مسافر داده نخواهد شد. اگر اطلاعات را اشتباه وارد کردید با پشتیبانی آپ تماس بگیرید. ممکن است برای اصلاح بلیت مجبور باشید مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت کنید.
۷- در صفحه جدید، لیست مسافران را می‌بینید. برای افزودن مسافر روی علامت «+» کلیک کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات مسافران را ویرایش و یا آنها را از این لیست حذف کنید. برای ادامه خرید گزینه «مرحله بعد» را انتخاب کنید.


۸- تمام اطلاعاتی که در مراحل بالا ثبت کردید، در این صفحه نمایش داده شده، بعد از بررسی اطلاعات آدرس ایمیل مسافر را وارد و در پایین صفحه گزینه «تأیید و پرداخت» را انتخاب کنید.

آدرس ایمیل مسافر را برای دریافت نسخه الکترونیکی بلیت باید حتماً وارد کنید. بعد از پرداخت با انتخاب گزینه «مشاهده بلیت» می‌توانید بلیت خریداری شده را مشاهده کنید.

۹- لیست بلیت‌های خریداری شده را با لمس آیکون بالا سمت راست صفحه که بعد از انتخاب گزینه «پرواز داخلی و خارجی» باز می‌شود، ببینید.

در این صفحه می‌توانید از مقررات عمومی رزرو و خرید بلیت هواپیمای داخلی و خارجی مطلع شوید. همچنین گزینه راهنما در پایین صفحه برای پاسخ به سؤالات احتمالی مسافران در نظر گرفته شده است.

6 دیدگاه
  1. مصطفی می‌گوید

    مگه ممنوع نکرده بودن فروش بلیط هواپیما رو؟

    1. پاک سرشت می‌گوید

      خیر،ممنوعیتی در رابطه با فروش بلیت هواپیما از طریق آپ وجود نداره.اتفاقا به نظرم یکی از ایمن ترین و مناسب ترین راه های خرید بلیت هواپیما با قیمت مناسب استفاده از آپ می تونه باشه.

      1. حسان می‌گوید

        سلام
        بلیط هواپیما خریدم
        ولی وقتی رفتم سایت شرکت هواپیمایی برای استعلام اعتبار بلیط اخطار داد که شماره رزرو یا نام مسافر اشتباست.
        در صورتی که هم شماره PNR و هم نام مسافر درست نوشتم.
        امروز بلیط گرفتم، دو هفته بعد پرداز دارم.

  2. ناشناس می‌گوید

    آپ برای پرواز ترکیش 6درصد تخفیف داشت خیلی متمایز از بقیه سایتها بود ولی این تخفیف رو برداشته دیگه نمی صرفه

  3. ناشناس می‌گوید

    آیا باید برای خرید بلیط هواپیما اپلیکیشن آپ را باید داون لود کنیم یا میشود بدون آن هم بلیط هوامیما خرید ؟ ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.