راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به تعداد تراکنش‌های شاپرک از اسفند 93 تا اسفند 97

شرکت شاپرک از سال 90 فعالیت خود را شروع کرده است. نزدیک به 8 سال از شروع فعالیت این شرکت می‌گذرد و ظرفیت این شبکه برای پردازش تراکنش‌ها در این سال‌ها افزایش چشمگیری داشته است. اگر به آمار تراکنش‌ها از نظر تعدادی در سال‌های اخیر نگاه کنیم، افزایش سال به سال تعداد تراکنش‌ها از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان واضح است.

اسفند 93 بیش از 808 میلیون و 686 هزار تراکنش در شبکه شاپرک انجام شده است. این عدد در اسفند 94 بیش از یک میلیارد و 35 میلیون رسیده است. اسفند 95 شاپرک میزبان بیش از یک میلیارد و 393 میلیون تراکنش بوده است. اسفند 96 بیش از یک میلیارد و 753 میلیون تراکنش بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان انجام شده است و در اسفند 97 بیش از دو میلیارد و 218 میلیون تراکنش در این شبکه انجام پذیرفته است.

بنا بر گزارش‌های اقتصادی شاپرک، اسفند را می‌توانیم پرتراکنش‌ترین ماه در هر سال بنامیم. در این مطلب نگاهی انداخته‌ایم به تعداد تراکنش‌های شاپرکی از اسفند 93 تا اسفند 97. همان‌طور که از نمودار پایین قابل مشاهده است، روند تعداد تراکنش‌ها سال به سال همواره صعودی بوده است. بیشترین تعداد تراکنش در این نمودار مربوط به اسفند 97 با بیش از 2 میلیارد و 218 میلیون تراکنش است.

محور عمودی نمودار بالا، تعداد تراکنش‌های شاپرکی بر حسب میلیون را نشان می‌دهد.

تعداد تراکنش‌های شاپرکی در اسفندماه سال 97 با حدود 26 درصد افزایش در مقایسه با اسفند 96 به بیش از دو میلیارد و 218 میلیون تراکنش رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.