راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به عملکرد آپ در سه گزارش اخیر شاپرک

شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) در گزارش‌های اقتصادی ماهیانه شاپرک در تعداد قابل توجهی از پارامترها و نمودارها همچنان برترین PSP ایران است. یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در این گزارش‌ها مربوط به تراکنش‌های موبایلی است که آپ از لحاظ تعداد تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر 97 با بیش از 33 درصد رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

همچنین این شرکت از نظر مبلغ تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی با میانگین بیش از 35 درصد از کل بازار، با اختلاف زیادی نسبت به سایر PSPها در جایگاه اول شرکت‌های پرداخت ایران ایستاده است. در این گزارش در راه پرداخت نگاهی داریم به عملکرد آسان پرداخت پرشین در گزارش‌های اقتصادی مربوط به اردیبهشت، خرداد و تیرماه ۹۷ که توسط شاپرک منتشر شده است.

 

عملکرد آپ در اردیبهشت 97

در اردیبهشت ‌ماه 97 سهم شرکت آسان پرداخت از نظر تعداد تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی 35.33 درصد بوده است که برترین PSP کشور در این شاخص به حساب می‌آید. همچنین این شرکت در همین ماه، با سهم 28.98 درصدی از حیث تعداد تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی در جایگاه اول قرار گرفته است همچنین آپ با 23.96 درصد بیشترین سهم از تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در میان ابزارهای پذیرش تراکنش‌دار را در بین PSPها به خود اختصاص داد.

در مبلغ تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی نیز آپ با 38.64 درصد در اردیبهشت ماه سال جاری بالاترین آمار را در بین PSPها داشته است. اختلاف آپ با دومین PSP از این نظر نزدیک به ۱۵ درصد است. چهارمین جدولی که آپ در اردیبهشت ۹۷ بر صدر آن نشسته، مربوط به سهم تعداد تراکنش‌های پرداخت قبض و خرید شارژ بود که با 30 درصد به برتری خود ادامه داد. همچنین این شرکت با سهم 85.50 درصدی از تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در بین ابزارهای پذیرش فعال سیستمی نیز در جایگاه اول PSPها قرار گرفت.

آپ با سهم 15.76 درصدی از تعداد تراکنش‌ها در رتبه سوم این بازار قرار گرفت. سهم این شرکت از تعداد تراکنش‌های مانده‌گیری در اردیبهشت‌ماه 15.12 درصد بود و در این جدول نیز در جایگاه سوم قرار گرفت. همچنین آسان پرداخت با 13.39 درصد از حیث سهم از تعداد تراکنش‌های خرید جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد.

در جدول سهم از تعداد ابزارهای پذیرش موبایلی در بین ابزارهای پذیرش تراکنش‌دار، آپ با سهم 37.41 درصدی در اردیبهشت‌ماه دوم بود. همچنین از نظر اثربخشی کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی این شرکت با شاخص 1.426 در جایگاه دوم ایستاد. از حیث اثربخشی کارتخوان فروشگاهی تراکنش‌دار نیز آپ با شاخص 1.318 در بین 12 شرکت در جایگاه سوم ایستاد. همانطور که مشاهده می‌کنید در شاخص اثربخشی کارتخوان‌های فروشگاهی تراکنش‌دار آسان پرداخت پرشین به عددی بالاتر از یک دست یافته است؛ این بدین معناست که جذب تراکنش‌های این شرکت بر روی کارتخوان‌های تراکنش‌دار بیشتر از سهم تعداد کارتخوان‌هایش از کل کارتخوان‌های تراکنش‌دار کشور بوده است.

سهم مجموع تعداد کارتخوان‌های کم‌تراکنش و فاقد تراکنش مالی آپ از کل کارتخوان‌های فعال سیستمی این شرکت در اردیبهشت‌ماه 15.73 درصد بود و از این حیث هم پس از یکی از PSPها کمترین عدد به این شرکت اختصاص داشت و از این نظر عملکرد خوبی ارائه داد.

 

عملکرد آپ در خرداد 97

سهم آپ از تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در بین ابزارهای پذیرش فعال سیستمی در خردادماه امسال 83.91 درصد بود و با اختلاف زیادی نسبت به رقبا جلو بود و همچنین از نظر تعداد تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی این شرکت با سهم 32.25 درصدی در جایگاه اول قرار گرفت. سهم آسان پرداخت از مبلغ تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی 34.09 درصد بود و در این جدول هم رتبه اول را به خود اختصاص داد.

آپ با 30.58 درصد پرتراکنش‌ترین PSP در پرداخت قبض و خرید شارژ در خرداد بود.

سهم آپ از تعداد کل تراکنش‌ها در خردادماه 15.6 درصد بود و در این جدول در رده سوم ایستاد و از نظر تعداد کل تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی با سهم 33.48 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. علاوه بر این، سهم آپ از تعداد تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی 13.72 درصد بود و در این جدول در جایگاه چهارم ایستاد.

همچنین شرکت آپ با سهم 8.4 درصدی از تعداد ابزار پذیرش موبایلی در بین ابزارهای پذیرش تراکنش‌دار جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. این شرکت از نظر تعداد تراکنش‌های خرید با سهم 13.37 درصدی چهارم شد. در جدول تعداد تراکنش‌های مانده‌گیری آپ با 15.05 درصدی در جایگاه سوم قرار گرفت. سهم آسان پرداخت پرشین از مبلغ تراکنش‌های خرید 8.3 درصد بود و از این نظر در رده ششم قرار گرفت.

آپ با اثر کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی 1.444 دومین PSP کشور از این نظر بوده است. در خردادماه 97 آسان پرداخت پرشین با بهره‌جویی از افزایش سهم تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی در مقابل کاهش سهم ابزار کارتخوان‌های فعال سیستمی‌اش، به رقمی بالاتر از یک در شاخص اثربخشی دست یافته است. دارا بودن عدد بالاتر از یک در شاخص اثربخشی به این معناست که جذب تراکنش‌های این شرکت بر روی کارتخوان‌ها بیشتر از سهم تعداد کارتخوان‌هایش از کل کارتخوان‌های کشور بوده است؛ به عبارت دیگر نحوه توزیع کارتخوان‌های فروشگاهی این شرکت به گونه‌ای بوده که در جذب بیشتر تراکنش‌ها به نسبت سایر شرکت‌ها موفق‌تر عمل کرده است.

اثربخشی کارتخوان فروشگاهی تراکنش‌دار آپ در خردادماه امسال 1.321 بود و از این نظر سومین PSP شد. در شاخص اثربخشی کارتخوان‌های فروشگاهی تراکنش‌دار شرکت آسان پرداخت پرشین به عددی بالاتر از یک دست یافته است. این بدین معناست که جذب تراکنش این شرکت بر روی کارتخوان‌های تراکنش‌دار بیشتر از سهم تعداد کارتخوان‌هایش از کل کارتخوان‌های تراکنش‌دار کشور بوده است.

سهم مجموع تعداد کارتخوان‌های کم تراکنش و فاقد تراکنش مالی آپ از کل کارتخوان‌های فعال سیستمی این شرکت 11.89 درصد بود که در این جدول هم آپ موفق به کسب رتبه دوم در بین PSPها شد.

 

عملکرد آپ در تیر 97

آپ با سهم 30.10 درصدی از تعداد تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی در تیرماه PSP اول شد. استمرار عملکرد افزایشی در شرکت آسان پرداخت پرشین سبب شده که این شرکت با کسب 30.10 درصد از سهم بازار تراکنش‌های اینترنتی، همچنان در تیرماه نیز به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات به پرتراکنش‌ترین PSP از این نظر محسوب شود. همچنین در این ماه آسان پرداخت پرشین با سهم 33.86 درصدی از تعداد تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی، از رتبه دوم به جایگاه اول در این جدول صعود کرد.

35.43 درصد از مبلغ تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی سهم آپ بوده و از این نظر هم در جایگاه اول قرار گرفته است. سهم این شرکت از تعداد تراکنش‌های پرداخت قبض و خرید شارژ 31.18 درصد شده و از این حیث هم در جایگاه اول قرار دارد. آپ همچنین با سهم 66.85 درصدی با اختلاف 45 درصدی نسبت به PSP دوم، در جایگاه اول و صدر جدول تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در بین ابزارهای پذیرش فعال سیستمی قرار گرفته است.

سهم شرکت آسان پرداخت پرشین از تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در بین ابزارهای پذیرش تراکنش‌دار 25.07 درصد است.

سهم بازار این شرکت از نظر تعداد تراکنش‌ها 15.6 درصد بوده است و آپ از این حیث در جایگاه سوم قرار دارد. از نظر تعداد تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی آپ با 13.6 درصد جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. همچنین سهم این شرکت از تعداد تراکنش‌های خرید 13.22 درصد است و در این جدول در جایگاه چهارم قرار دارد.

آسان پرداخت با سهم 14.78 درصدی از تعداد تراکنش‌های مانده‌گیری در رده سوم قرار دارد. سهم این شرکت از تعداد ابزار پذیرش موبایلی در بین ابزارهای پذیرش تراکنش‌دار 7.17 درصد است و جایگاه چهارم این جدول به آپ اختصاص یافته است.

اثربخشی کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی در آپ 1.432 است و از این حیث دومین PSP محسوب می‌شود. دارا بودن عدد بالاتر از یک در شاخص اثربخشی به این معناست که جذب تراکنش‌های این شرکت‌ها بر روی کارتخوان‌ها بیشتر از سهم تعداد کارتخوان‌هایشان از کل کارتخوان‌های کشور بوده است؛ به عبارت دیگر نحوه توزیع کارتخوان‌های فروشگاهی این شرکت‌ها به گونه‌ای بوده که در جذب بیشتر تراکنش‌ها به نسبت سایر شرکت‌ها موفق‌تر عمل نموده‌اند.

در شاخص اثربخشی کارتخوان‌های فروشگاهی تراکنش‌دار شرکت آسان پرداخت پرشین در جایگاه دوم قرار گرفته به عدد 1.316 دست یافته است. این بدین معناست که جذب تراکنش‌های این شرکت‌ها بر روی کارتخوان‌های تراکنش‌دار بیشتر از سهم تعداد کارتخوان‌هایشان از کل کارتخوان‌های تراکنش‌دار کشور بوده است؛ به عبارت دیگر نحوه توزیع کارتخوان‌های فروشگاهی این شرکت‌ها به گونه‌ای بوده که در جذب بیشتر تراکنش‌ها به نسبت سایر شرکت‌ها موفق‌تر عمل کرده‌اند.

سهم 12.44 درصدی این شرکت در مجموع تعداد کارتخوان‌های کم‌تراکنش و فاقد تراکنش مالی از کل کارتخوان‌های فعال سیستمی، آپ را در این جدول در جایگاه دوم قرار داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.