راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری سانتاندر و ای‌بی برای ارائه اپلیکیشن ارائه وام در بریتانیا

بانک سانتاندر و شرکت ای‌بی در راستای ایجاد یک مشارکت در حوزه‌ وام‌دهی به کسب‌وکارهای کوچک به توافق رسیدند. این کار به منظور تلاش این دو شرکت برای رقابت با غول‌های فناوری و رقبای دیجیتال جدید صورت گرفته است.

اواخر امسال قرار است که اپلیکیشن فین‌تک این بانک اسپانیایی به نام آستو (Asto) بتواند به بیش از 200 هزار کسب‌وکار کوچک و متوسطی که محصولاتشان را از طریق ای‌بی به فروش می‌رسانند، وام ارائه دهد.

بانک می‌تواند به داده‌های ای‌بی درمورد فروش و جریان نقدی دسترسی پیدا کند و به این ترتیب مشتریان تاثیرگذار را شناسایی و فرایند تصمیم‌گیری اعتباری آنها را تقویت کنند.

سیگا سیگورداردوتیر مدیر اجرایی استو می‌گوید: «آستو با همکاری ای‌بی امکان دسترسی امن به سرمایه با استفاده از تلفن همراهشان را فراهم می‌کند، فرایندی که برخلاف روال سابق، تنها در چند دقیقه انجام می‌شود.»

آستو یکی از چندین استارت‌آپ‌های داخلی سانتاندر است که درواقع بخشی از برنامه سرمایه‌گذاری فناوری چهارساله 20 میلیارد یورویی این بانک برای مقابله با گروه‌های چالشگر و بیگ‌تک به حساب می‌آید.

انجام سرمایه‌گذاری‌ها بخش اصلی برنامه استراتژیک جدیدی است که توسط این بانک در نظر گرفته شده است. از دیگر اقدمات صورت‌گرفته می‌توان به اپن بانک، بانک دیجیتالی که ابتدا در اسپانیا شروع به کار کرد و سپس به آلمان گسترش یافت، اشاره کرد که قصد دارد وارد کشورهای هلند و پرتغال نیز شود.

وام‌دهی به کسب‌وکارها، که نسبت به وام‌دهی به مصرف‌کنندگان کمتر مورد رگولاتوری قرار گرفته‌اند، حوزه ویژه‌ای برای چالشگران به حساب می‌آیند.

آمازون هم به شرکت‌هایی که محصولاتشان را در بازار آمازون می‌فروشند، وام ارائه می‌کند و همچنین شرکت‌های پرداختی مانند اسکوئر و پی‌پل هم در کنار دیگر متخصصان حوزه وام مانند آن‌دک و فاندینگ سرکل راهشان را به این بازار باز کردند. همین هفته پیش بود که پی‌پل اعلام کرد میزان وام‌هایی که به کسب‌وکارهای کوچک اعطا کرده بیش از 10 میلیون دلار شده است.

از طرف دیگر نتیجه این مشارکت و همکاری برای ای‌بی بهبود پیشنهاداتش به فروشندگان خواهد بود و مسلما این همان نتیجه‌ای است که ای‌بی برای رقابت با آمازون و دیگر رقبای جوانتر، مانند بازار آنلاین صنایع دستی ایتسی (Etsy) به دنبالش است. سال گذشته ای‌بی با قرارداد همکاری با اسکوئر به دنبال ارائه محصولات وام‌دهی مشابه به فروشندگان آمریکایی خود بود.

ای‌بی کالیفرنیایی در حوزه تجارت آنلاین جزو شرکت‌های پیشرو محسوب می‌شد اما سهم بازار را از دست داد و از طرف سرمایه‌گذاران فعال تحت فشار انجام بازنگری‌های استراتژیک است.

پائولو لوونی مدیر ارشد عملیات ای‌بی می‌گوید: «همکاری ما با آستو به منظور کمک به فروشندگان خود برای دسترسی به وام‌های نقدی و کمک به توسعه آنها و مدیریت جریان نقدی‌شان است.»

منبع: Financial ttimes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.