راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

الان بخر، بعدا بپرداز / آشنایی با خدمات و مزیت‌های قسطا

شرایط اقتصادی به نحوی شده است که انجام خریدهای قسطی دیگر مختص خریدهای بزرگ و یک سری شرایط خاص نمی‌شود قدرت خرید مردم کاهش یافته و جدای از کالاهای بزرگ، برای کالاها کوچکتر هم، امکان خرید قسطی گزینه مطلوب و حکم ارزش افزوده برای افراد را دارد.

از آنجایی که یکی از مرسو‌م‌ترین مکان‌ها برای دریافت وام، بانک‌ها هستند و از آنجایی که تقریبا همه ما با مسائل و سختی‌های دریافت یک وام کوچک از بانک‌ها آشنایی داریم، به همین دلیل سرویس‌های مختلفی راه‌اندازی شده‌اند که با یک سری شرایط تقریبا یکسان، امکان خرید اقساطی از فروشگاه‌های اینترنتی و فیزیکی را برای مردم فراهم کرده‌اند تا حداقل به کالای موردنیازشان بتوانند سریع‌تر دسترسی پیدا کنند. به حوزه فعالیت این سرویس‌ها لندتک (Lendtech) گفته می‌شود و حال و روز مردم به خوبی نشان می‌دهد که نیاز مبرمی به این صنعت در کشور وجود دارد.


تنوع فراوان در قسطا


قسطا خودش را به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی فروش اقساطی کالا و خدمات با تنوع بی‌نهایت معرفی می‌کند که با شعار خرید اقساطی کالا و خدمات برای همه از سال ۹۷ سر و شکل گرفته و شروع به کار کرده است. در سال ۹۸ با سرمایه‌گذاری که روی آن انجام شد، مسیر جدیدی در انجام فعالیت‌هایش شکل گرفت و در حال حاضر گزینه مطرحی در صنعت لندتک و راه‌حل مناسبی برای خرید به نظر می‌رسد.

کاری که قسطا انجام داه این است که با درک شرایط فعلی جامعه و مشکلات معیشتی اقتصادی عموم افراد، با فروش اقساطی اعتبار، به جای فروش اقساطی محصول شرایطی جدید و گسترده‌تر نسبت به تمام سایت‌های این حوزه ایجاد کرده و شما می‌توانید از هر فروشگاه اینترنتی و فیزیکی که مدنظرتان است خرید اقساطی انجام دهید. خرید قسطی موبایل، لپ‌تاپ، لوازم منزل، کنسول بازی، لوازم اداری، بلیت هواپیما و هتل، خرید قسطی انواع بیمه، پوشاک، تورهای مسافرتی و حتی خرید اقساطی انواع کالا از آمازون‌ (با کمک سایت‌های ایرانی واسط) و غیره همگی در پلتفرم قسطا فراهم شده است.


قسطا کارت


قسطا کارت یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب است و افراد می‌توانند به وسیله رمز اول و دوم، از هر فروشگاه اینترنتی (دارای درگاه پرداخت اینترنتی) یا فیزیکی (دارای دستگاه pos فروشگاهی) خرید اقساطی داشته باشند. قسطا با بانک‌های مختلفی همکاری دارد و باتوجه به اینکه کارت‌های صادرشده مربوط به کدام بانک است، افراد برای فعال کردن رمز دوم قسطا کارت خودشان باید به خودپرداز مربوطه مراجعه کنند.

شما می‌توانید از طریق سایت قسطا، درخواست دریافت قسطا کارت دهید و کارت خودتان را بین یک میلیون و دویست هزار تومان تا سقف ۲۰ میلیون تومان شارژ کنید و شیوه بازپرداخت قسط‌هایتان هم (چند ماهه و در قالب چه تعداد چک) در همان سایت انتخاب کنید.


ویژگی‌های قسطا کارت


بدون نیاز به ضامن

از جمله مدارکی که برای تهیه قسطا کارت و امکان خرید اقساطی موردنیاز است تصویر کارت، تصویر یکی از برگ‌های چک صیادی (خالی)، تصویر پرینت سه ماهه آخر حساب جاری و حساب پشتیبان است (در صورتی که حساب دیگری دارید که گردش بالاتری دارد می‌توانید آن را به عنوان پشتیبان بارگذاری کنید.)

اعتبارسنجی سریع

بعد از اینکه مدارک موردنیاز را بارگذاری کردید، اعتبارسنجی انجام و امکان دریافت اعتبار از طرف قسطا تایید شد، فرد باید به تعداد قسط‌هایی که برای بازپرداخت اعتبارش انتخاب کرده، چک بنویسد و از تمامی چک‌ها، به ازای تعداد اقساطی که دارد، عکس بگیرد و تصاویرش را در سایت بارگذاری کند. تیم قسطا تصاویر چک‌ها را بررسی می‌کند و اگر مشکلی نداشته باشد و نیاز به پشت‌نویسی نباشد، فرد متقاضی باید تمامی چک‌های نوشته‌شده را برای قسطا ارسال کند (حضوری یا از طریق پیک یا پست).

اعتبارسنجی قسطا به صورت هوشمند و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی انجام می‌شود. برای اعتبارسنجی افراد چند پارامتر درنظر گرفته می‌شود. استعلام سوابق بانکی و چک برگشتی بخشی از ورودی‌های سیستم اعتبارسنجی است. بخش دیگر به خصوصیات دموگرافی فرد و دیگر اطلاعات مربوط می‌شود. ورودی مهم دیگر برای اعتبارسنجی، پرینت حساب است و گردش حساب سه ماهه افراد است. این گردش حساب آنالیز می‌شود و باتوجه به سوابق بانکی و خصوصیات دموگرافی، اعتبارسنجی قسطا دو عدد به عنوان خروجی ارائه می‌دهد؛ یکی اینکه بهترین زمان برای بازپرداخت اقساط هر فرد در هر ماه چه تاریخی است و اینکه سقف اقساطی که مشتری می‌تواند متعهد به پرداختش شود چقدر است. البته این اعتبارسنجی دخالتی در شیوه انتخابی بازپرداخت اقساط ندارد و کاملا در اختیار مشتری است که در چه بازه زمانی و در چه تعداد چک، قسط‌هایش را پرداخت کند.

اگر کسی دسته چک نداشته باشد و همچنان درخواست دریافت اعتبار از قسطا را دارد، بهترین پیشنهاد این است که کسی از دوستان و آشنایان که دسته چک دارد را پیدا کند و ثبت‌نام در قسطا را به نام همان فرد انجام دهد. فقط این نکته را مدنظر قرار دهید که قسطا، صاحب چک را به عنوان مشتری می‌شناسد و مسئولیت بازپرداخت اقساط به عهده او است.

خرید از تمام فروشگاه‌های فیزیکی

علاوه بر اینکه افراد می‌توانند با قسطا کارت خودشان از تمامی فروشگاه‌های فیزیکی که دستگاه کارتخوان دارند، خرید انجام دهند، این کسب‌وکار با هفتصد فروشگاه در سطح کشور همکاری دارد که امکان خرید اقساطی از این فروشگاه‌ها توسط قسطا برای صاحبان آن فروشگاه‌ها فراهم شده است. اگر کسی از فروشگاه‌های طرف قرارداد قسطا، با قسطا آشنا شود، همان فروشگاه ثبت سفارش مشتری در قسطا را انجام می‌دهد و این امتیاز برای فروشگاه درنظر گرفته می‌شود که به عنوان اولویت، مشتری خریدش را از همان فروشگاه انجام می‌دهد.

البته که همکاری فروشگاه‌ها با کسب‌وکار قسطا مزیت‌های دیگری هم برای آنها دارد. باید این نکته را قبول کنیم که در وضعیت کنونی همیشه درخواست برای خرید اقساطی وجود دارد و روز به روز بیشتر هم می‌شود و فروشگاهی که بتواند وارد بازار مشتریانی که امکان خرید اقساطی دارند بشود، برایشان ارزش افزوده بسیار زیادی خواهد داشت. اگر فروشگاهی بخواهد فروش اقساطی داشته باشد باید دو نکته را مدنظر قرار دهد. یکی ریسک نکول مشتری است و باید این ریسک را بپذیرد که مشتری قسطش را پرداخت نکند. مورد دیگر سرمایه در گردشی است که فروشگاه به آن نیاز دارد تا بتواند امکان فروش اقساطی از مغازه‌اش را ایجاد کند. مزیتی که همکاری با قسطا برای فروشگاه‌ها دارد این است که آنها دیگر نیاز نیست نگرانی و دغدغه خاطری بابت این دو مسئله؛ یعنی ریسک نکول مشتری و سرمایه در گردش، داشته باشند.

خرید از تمامی فروشگاه‌های آنلاین

همانطور که در ابتدای گزارش هم توضیح دادیم، کسانی که قسطا کارت دارند می‌توانند با فعال کردن رمز دوم خودشان، از تمامی فروشگاه‌های اینترنتی که درگاه پرداخت دارند خرید انجام دهند.

همچنین کسب‌وکارهای اینترنتی برای همکاری با قسطا می‌توانند مانند کسب‌وکارهای فیزیکی درخواست همکاری بدهند و مدارک موردنظر را بارگذاری کنند. قسطا محصولی به نام درگاه پرداخت اعتباری دارد که مراحل آخر توسعه‌اش را می‌گذارند و احتمالا از اواخر فروردین ماه اعلام عمومی برای همکاری فروشگاه‌های اینترنتی با قسطا انجام می‌شود.


چه زمانی قسطا کارت را دریافت می‌کنید


زمانی که چک‌های نوشته‌شده شما به دست قسطا برسد، قسطا کارت برای شما ارسال می‌شود. (در صورت تحویل حضوری چک‌ها، قسطا کارت همان زمان به شما تحویل داده می‌شود.) یک نکته که درخصوص خرید با قسطا کارت وجود دارد این است که شما باید یک پیش پرداخت برای استفاده از این کارت پرداخت کنید. کارت شما به محض پرداخت پیش پرداخت برایتان شارژ خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت قسطا مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.