راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دانشگاه کریتون جزو اولین دانشگاه‌هایی است که مدرک «فین‌تک» ارائه می‌دهد

فناوری پیشرفته و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نقش اساسی در پیشرفت صنعت مالی دارند و از آنجایی که دانشگاه کریتون نمی‌خواهد دانشجویانش از روندهای کنونی غافل شوند به همین خاطر مدرکی به نام مدرک فین‌تک برای دانشجویان در نظر گرفته است.

دانشجویان دانشکده کسب‌وکار دانشگاه کرایتون برای اولین بار در ایالت نبراسکا می‌توانند از پاییز امسال مدرکی در حوزه فناوری و مالی کسب کنند. کلاس‌های این دوره اکثرا شامل برنامه‌نویسی پایتون، یادگیری ماشین، بلاکچین و پایه و اساس شکل‌گیری فین‌تک می‌شود.

هدف از ارائه این مدرک تحصیلی مجهز کردن دانشجویان با مهارت‌های اساسی و موردنیاز در بازارهای مالی کنونی است تا به خوبی عمق ساختارشکنی که فناوری در حوزه مالی ایجاد کرده را درک کنند.

لی دانهام استادیار و آغازگر دوره فین‌تک در دانشگاه کریتون می‌گوید: «نسبت به پنج یا ده سال گذشته می‌توان گفت که صنعت مالی، در تمام بخش‌ها ازجمله سرمایه‌گذاری، امورمالی مشارکتی، بانکداری، ریسک و بیمه، بیشتر مبتنی بر داده شده است. درنتیجه فقط یک سری دانشجو که دانش مرتبط به امور مالی را کسب کرده‌اند، عامل کافی و مناسبی برای حفظ رقابت در فضای کنونی نیست.»

پس از وقوع رکود بزرگ اقتصادی، فین‌تک‌ها به منظور ساختارشکنی بازیگران مالی سنتی متولد شدند و بر تمام بخش‌های مختلف صنعت مالی تاثیرگذار بودند و با تکیه بر فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین سعی کردند کارها را ارزان‌تر، سریع‌تر و بهتر انجام دهند.

به عنوان بخشی از برنامه فین‌تک دانشگاه کریتون، دانشجویان دوره انترنی فین‌تک هم می‌گذرانند. این دوره دانشگاهی از آنجایی سر و شکل گرفت که طی چند سال گذشته و در هاب‌های مالی بزرگ، شرکت‌ها به دنبال افراد فعال در حوزه مالی بودند که مهارت و توانایی تجزیه و تحلیل داده و کار با بیگ‌دیتاری بدون ساختار هم داشته باشند.

باتوجه به اینکه بازیگران عرصه فین‌تک مانند لدنینگ کلاب و پراسپر با کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌پردازند و پای مشاروان روباتی هم برای انجام تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری خودکار به میان آمده است، بنابراین بازیگران مالی سنتی هم متوجه نیاز به ارائه چنین محصولات و سرویس‌های مشابه شده‌اند.

دانهام حدود یک سال و نیم وقت صرف کرد تا بتواند مدرک فین‌تک را ایجاد کند و در این راستا در کنفرانس‌ها و جلسات بسیاری با شرکت‌های مالی شرکت کرد تا نیازهای موجود و آنچه موجب حفظ رقابت در بازار می‌شود را به خوبی شناسایی کند.

دانشگاه کریتون اولین جایی نیست که دوره‌های آموزشی فین‌تک ارائه می‌دهد ولی به گفته دانهام جزو معدود جاهایی است که تمرکز اصلی‌اش را روی این موضوع قرار داده است. او معتقد است طولی نمی‌کشد که دانشگاه‌های بسیاری یک یا دو دوره فین‌تک برگزار می‌کنند.

دانهام می‌گوید که اکنون دانشگاه‌های بسیار معدودی هستند که مدرک تحصیلات تکمیلی در حوزه فین‌تک ارائه می‌کنند و بر این باور است که موضوع فین‌تک بیشتر توجه و علاقه دانشگاه‌ها را به خود جلب می‌کند.

منبع: Forbes

2 دیدگاه
  1. بهزاد می‌گوید

    اگه میشه یه پست راحع به دانشگاههایی که این رشته تو دنیا ارائه میدن بزارید

    1. مینا حاجی می‌گوید

      بله. حتما
      این گزارش رو هم می‌تونید بخونید
      https://way2pay.ir/165233

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.