راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هکاتون فین‌تک اسلامی در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد

هکاتون فین‌تک اسلامی با هدف جریان‌سازی در حوزه فین‌تک اسلامی و آشنایی حاضران در نمایشگاه قرآن با مفاهیم استارت‌آپی برگزار شد.

هکاتون فین‌تک اسلامی، 25 تا 27 اردیبهشت توسط مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد. مصطفی حسین پور، دبیر اجرایی این رویداد با اشاره به افزایش توجه‌ها به فین‌تک در کشورهای اسلامی و بازار 1.8 میلیارد نفری جهان اسلام، گفت: «هکاتون فین‌تک اسلامی با هدف جریان‌سازی در حوزه فین‌تک اسلامی و جذب عموم جامعه به مفاهیم فین‌تکی برگزار شد. عمده تمرکز این رویداد هم جذب نسل هزاره و بچه‌های نسل دهه هشتاد با توجه به خلاقیت و پویایی آنها بوده است.»

در روز اول این رویداد، مبانی و مفاهیم لازم در خصوص بوم کسب‌وکار و فین‌تک به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد. 7 تیم حاضر، در روزهای دوم و سوم روی ایده‌های کسب‌وکاری خود کار کردند.

در اختتامیه این هکاتون، تیم‌ها ایده‌های خود را در حضور داوران معرفی کردند. ایده‌ها عموما مرتبط با کارهای خیریه بودند و شامل ایده‌هایی برای ارائه خدمات پرداخت برای جمع‌آوری کمک‌های خیرین و ارائه خدمات آموزشی و شبکه اجتماعی به خیرین بودند.

در پایان، سه تیم برگزیده این رویداد معرفی شدند. به گفته حسین پور، این سه تیم تحت حمایت مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی قرار می‌گیرند و امکان استقرار در این مرکز هم برایشان فراهم می‌شود.

 

حمایت از فعالان فین‌تک برای حضور در فروم فین‌تک

مصطفی حسین پور با اشاره به برگزاری فروم بین‌المللی فین‌تک اسلامی عمان، در روزهای 5 و 6 تیرماه، از برنامه‌های حمایتی مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی برای حضور علاقه‌مندان در این رویداد خبر داد.

به گفته حسین پور، بر اساس مذاکرات انجام‌شده با چند وزارتخانه و سازمان دولتی و البته حمایت مالی یک شرکت فین‌تکی، این مرکز رشد تسهیلاتی را برای علاقه‌مندان به حضور در فروم عمان فراهم کرده است.

جزئیات بسته حمایتی این مرکز از علاقه‌مندان، به‌زودی و پس از جلسه نهایی حامیان، اعلام می‌شود.

تاکنون حدود 50 نفر برای حضور در فروم فین‌تک عمان با تسهیلات این مرکز ثبت‌نام کرده‌اند و علاقه‌مندان می‌توانند همچنان از طریق لینک پیش‌ثبت‌نام «فروم بین‌المللی فین‌تک اسلامی عمان»، برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.