راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

10 توصیه به استارت‌آپ‌ها / آبگوشت استارت‌آپی و استارت‌آپ آبگوشتی

به هر طرف سر می‌چرخانیم، استارت‌آپی سبز می‌شود. استارت‌آپ‌ها در تمام حوزه‌ها وجود دارند و فارغ از اینکه چند درصد آنها واقعا استارت‌آپ هستند، تک تک آنها باید بدانند که رازهای موفقیت یک استارت‌آپ چیست. نقل این توصیه‌ها با ذکر منبع بلامانع است.

 

وصل باشید

ببینید! خودمانیم دیگر. غریبه‌ای اینجا نیست. استقلال برای یک استارت‌آپ سم است. حتما لابی‌های خود را تشکیل دهید و به یک جای درست درمان، وصل شوید. از این نترسید که شما را بچه متصل بنامند و فقط به این فکر کنید که در تنگناها، این «اتصال» است که کسب‌وکار شما را حفظ می‌کند. سعی در راضی نگه داشتن واسط اتصالی، مهم‌ترین چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید.

 

اغراق کنید

اگر می‌خواهید خفن‌تر به نظر برسید، اصلا از رقم‌های پایین صحبت نکنید. میلیارد ورد زبانتان باشد. از تعداد میلیونی تراکنش‌ها و از حجم میلیاردی مبادلات خود صحبت کنید. مهم نیست که کسی اسم شما را شنیده یا خیر، مهم این است که خفن به نظر برسید. در این اکوسیستم کسی کنتور نمی‌اندازد. در اغراق کردن، مقیاس‌پذیر باشید و هرچه می‌توانید این کار را با شدت بیشتری انجام دهید.

 

همه جا باشید

عاشق رویداد، دورهمی و نمایشگاه باشید و همیشه همه جا باشید.بیشترین فعالیت تیم استارت‌آپی شما در زمان نمایشگاه‌هاست و دفتر خود را رها کنید. در تمام رویدادها حاضر شوید و تا می‌توانید خود را در رسانه‌ها مطرح کنید. حین گرفتن عکس، خودتان را به بزرگان نزدیک‌تر کنید. در زمان‌هایی که رویدادی وجود ندارد، برای صرفه‌جویی می‌توانید کرکره دفتر را پایین بکشید و هزینه‌های جاری را به حداقل برسانید.

 

پوسته را جدی بگیرید

خیلی خود را درگیر باطن کار نکنید که کاری به شدت عبث و بسیار کسل‌کننده است. توصیه می‌شود که همواره یک پوسته جذاب از خود ارائه دهید. افراد خوش‌برورو و خوش‌صحبت را به تیم اضافه کنید و از آنها بخواهید حول محورهایی که شما ترسیم کرده‌اید، صحبت کنند. از ارزش سرمایه انسانی خود صحبت کنید و مدام مجیز هم‌تیمی‌هایتان را بگویید. لباس‌های زیبا و ادکلن‌های خوش‌بو اولین چیزی است که به یاد همه می‌ماند.

 

از سرمایه‌گذار تغذیه کنید

تمرکز خود را به روی مراوده مثبت با سرمایه‌گذار قرار دهید. همیشه در فکر جذب سرمایه‌گذارهای متنوع باشید. خودتان که می‌دانید از مخاطبان محدودتان پولی درنمی‌آید. واقعیت این است که سر ماه باید پول کارمندان خود را بدهید و متاسفانه ماه‌های بعدی هم همین طور. فعلا از سرمایه‌گذار تغذیه کنید و خدا بزرگ است. می‌دانم که قماش سرمایه‌گذارها آدم‌های دوست‌نداشتنی‌ای هستند ولی قلق آنها را باید یاد بگیرید.

 

کول به نظر بیایید

می‌دانم که خیلی سخت است ولی باید در جمع آدم باحالی باشید. جمع را دست بگیرید و شوخی کنید. این کار افراد را به سمت شما جذب می‌کند. به شوخی‌های افراد بخندید و حتی اگر متوجه منظور آنها نشدید، اصلا قیافه‌تان را کج نکنید. با مشکلات و موانع پیش رو شوخی کنید و خودتان را قوی و جذاب ارائه کنید. جلسه‌های طاقت‌فرسا را با لبخند تعریف کنید.

 

معترض باشید

با حلقه اتصالتان هماهنگ کنید و به بعضی از حلقه‌های دیگر اعتراض کنید. همیشه توجه داشته باشید که انتقادهای هماهنگ شده از افراد بالا، می‌تواند شما را محبوب و محبوب‌تر کند. در جلسات حالت منتقد به خود بگیرید و اعتراض خود را به جاهای مختلف پرتاب کنید. دردودل کنید. در توییتر از مشکلاتتان بگویید و هرچند وقت یک بار، این کار را تکرار کنید. آرایش جنگی را فراموش نکنید.

 

کپی کنید

نیازی نیست که چرخ را از اول اختراع کنید. ببینید بازار چه شمایلی دارد و سلیقه مردم چگونه است. سرویس‌ها و راهکارهایی که جواب خود را پس داده و می‌شود با آنها به پول رسید، همان‌ها می‌توانند تبدیل به ویژگی اصلی استارت‌آپ شما شوند. دستی بر سر و روی ایده رقبا بکشید و همان را با شکل و گرافیک جدید، راه‌اندازی کنید. اسمی خوب بر روی محصول منحصربه‌فردتان بگذارید.

 

بیشتر عکس بگیرید

سلفی بگیرید. همیشه از اعضای تیم بخواهید آن لباس خوشگل‌هایشان را بپوشند و عکس‌های دسته‌جمعی خود را منتشر کنید. شادی‌های خود را به صورت تصویری به اشتراک بگذارید. زیر عکس‌ها از تیم خوب و فضای دوست‌داشتنی کار بنویسید. انعکاس یک فضای پرنشاط از استارت‌آپ شما از همه جهت خوب است. استارت‌آپ موفق باید همیشه خودش را در معرض توجه قرار دهد.

 

در هر سوراخی انگشت کنید

ممکن است که شما خودتان یک کمپانی بزرگ باشید و هزاران نیرو زیر دستتان کار کنند. این موضوع نباید ذهن شما را برای احداث یک استارت‌آپ ببندد. یک لاین جدید کسب‌وکاری تعریف کنید. خودتان بالای سر کار بایستید و مثل یک استارت‌آپ نوپا، در رویدادها شرکت کنید و اگر کسی پرسید شما همان فلان شرکت بزرگ هستید یا خیر، خیلی عادی برخورد کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.