پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
عاقبت راهی که مبین نت میرود کجاست؟
دسترسی به اینترنت مناسب یکی از پیششرطهای رشد بانکداری اینترنتی در ایران است. این روزها روشهای متفاوتی برای دسترسی به اینترنت وجود دارد که یکی از آنها وایمکس است. در ایران فقط دو شرکت مبیننت و ایرانسل اینترنت وایمکس عرضه میکنند. در این نوشته قصد بررسی فنی سرویس این دو شرکت وجود ندارد و فقط قرار است به این موضوع نگاهی بیندازیم که ارتباط نامناسب یک شرکت چگونه هم به برند خود این شرکت ضربه میزند هم به برند وایمکس در ایران. به گونهای که با عملکرد ضعیف و اطلاعرسانی ضعیف با رسانهها فقط به شک و شبههها دامن میزند.
پایگاه خبری ITanalyze زیر عنوان مطلب مبیننت روابط عمومی ندارد نوشته است:
یکی از بدیهی ترین و ابتدایی ترین کارهای یک روابط عمومی کنترل کیفیت خدمات ارایه شده از سوی بخشهای مختلف سازمان متبوع خود است. به عنوان یک روزنامه نگار و کاربر خدمات مبین نت، تا کنون موفق به شنیدن صدای یکی از اپراتورهای بخش پشتیبانی مبین نت نشده ام. انتظارهای طولانی برای ارتباط و قطع ناگهانی ارتباط چیزیست که عایدتان میشود.
تلاشهای پی در پی بی نتیجه میماند. این بار به جای وصل شدن به بن بست پشتیبانی تصمیم گرفتم به اپراتورها که ظاهراً وقت به مراتب آزادتری دارند وصل شوم. البته چند لحظه بعد علت وقت آزاد اپراتورها هم برایتان روشن میشود. گویی هر کاری داشته باشید دوباره شما را به سیکل تماس برای شنیدن آهنگ وصل میکنند.
بعد از سلام و احوالپرسی با اپراتور، متقاضی مکالمه با روابط عمومی مبین نت میشوم، اپراتور میگوید امرتان چیست، میگویم خبرنگار هستم و سوالاتی دارم، اندکی تامل کرده و بعد مرا به فرد دیگری وصل میکند، فرد دیگر گویا با تجربه تر است و با صدای بلندتر و تحکم آمیزی حرف میزند، “امرتان چیست آقا؟”، دوباره میگویم خبرنگار هستم و میخواهم با روابط عمومی شما حرف بزنم، میگوید، “پرسیدم امرتان چیست آقا؟” اگرچه بر اساس تجربه سالها کار از لحن صحبت اپراتور با تجربه تر می فهمم که قصدی برای کمک نیست اما خیلی کوتاه و برای جلوگیری از خستگی خودم می گویم، “میخواهم ضمن آشنایی با ایشان ببینم تا به حال خودشان با بخش پشتیبانی شرکت تماس گرفتهاند؟”
اپراتور هم خیلی راحت بیآنکه نظری از من بخواهد میگوید” خب پس شما شکایت دارید، باید به بخش نظرات و انتقادات ما وصل شوید” و بعد هم بی آنکه فرصتی بدهد، تماس قطع میشود.
دوباره تماس میگیرم به اپراتور اول میگویم سرکار خانم “من تماس نگرفتهام که در بخش نظرات و انتقادات صدایم را برای شما ضبط کنم بعد هم چرا همکار قبلی شما تماس را قطع کرد من میخواهم با روابط عمومی شما حرف بزنم.”
گویی سماجت من جواب میدهد، خوشحال منتظر میمانم، این بار من به جایی وصل میشوم که فقط بوق میزند و کسی پاسخگو نیست!
یا ویلاگینا نوشته است: آیا مبین نت به مشتریان خود احترام میگذرد؟
شرکتهای بزرگ برای تداوم فروش و جذب مشتری بیشتر، همواره شیوهها و نگرشهای مختلفی را جهت موفقیت در این زمینه به کار میگیرند. استراتژیهای تبلیغاتی، بستههای متنوع قیمتی و صدها مورد دیگر در این زمینه، از جمله موضوعاتی است که میتواند در یک بازار رقابتی، کاربر را به سمت گروه جذابتر بکشاند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا همه چیز با جذب مشتری هدف در این مرحله به پایان میرسد؟
وبلاگینا مقایسهای هم بین ایرانسل و مبیننت انجام داده است. (اینجا)
نویسندگان سایت راه پرداخت به عنوان یکی از مشتریان مبیننت که بارها و بارها پشت خطوط همیشه پرترافیک مبین نت گرفتار ماندهاند پیشنهاد میکنند سازمان تنظیم مقررات رادیویی نظارت بیشتری بر سطح سرویس ارائه شده توسط شرکتهای ارائه دهنده خدمات وایمکس داشته باشد.