راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عاقبت راهی که مبین نت می‌رود کجاست؟

دسترسی به اینترنت مناسب یکی از پیش‌شرط‌های رشد بانکداری اینترنتی در ایران است. این روزها روش‌های متفاوتی برای دسترسی به اینترنت وجود دارد که یکی از آنها وایمکس است. در ایران فقط دو شرکت مبین‌نت و ایرانسل اینترنت وایمکس عرضه می‌کنند. در این نوشته قصد بررسی فنی سرویس این دو شرکت وجود ندارد و فقط قرار است به این موضوع نگاهی بیندازیم که ارتباط نامناسب یک شرکت چگونه هم به برند خود این شرکت ضربه می‌زند هم به برند وایمکس در ایران. به گونه‌ای که با عملکرد ضعیف و اطلاع‌رسانی ضعیف با رسانه‌ها فقط به شک و شبهه‌ها دامن می‌زند.

پایگاه خبری ITanalyze زیر عنوان مطلب مبین‌نت روابط عمومی ندارد نوشته است:

يكي از بديهي ترين و ابتدايي ترين كارهاي يك روابط عمومي كنترل كيفيت خدمات ارايه شده از سوي بخش‌هاي مختلف سازمان متبوع خود است. به عنوان يك روزنامه نگار و كاربر خدمات مبين نت، تا كنون موفق به شنيدن صداي يكي از اپراتورهاي بخش پشتيباني مبين نت نشده ام. انتظارهاي طولاني براي ارتباط و قطع ناگهاني ارتباط چيزيست كه عايدتان مي‌شود.

تلاش‌هاي پي در پي بي نتيجه مي‌ماند. اين بار به جاي وصل شدن به بن بست پشتيباني تصميم گرفتم به اپراتورها كه ظاهراً وقت به مراتب آزادتري دارند وصل شوم. البته چند لحظه بعد علت وقت آزاد اپراتورها هم برايتان روشن مي‌شود. گويي هر كاري داشته باشيد دوباره شما را به سيكل تماس براي شنيدن آهنگ وصل مي‌كنند.

بعد از سلام و احوالپرسي با اپراتور، متقاضي مكالمه با روابط عمومي مبين نت مي‌شوم، اپراتور مي‌گويد امرتان چيست، مي‌گويم خبرنگار هستم و سوالاتي دارم، اندكي تامل كرده و بعد مرا به فرد ديگري وصل مي‌كند، فرد ديگر گويا با تجربه تر است و با صداي بلندتر و تحكم آميزي حرف مي‌زند، “امرتان چيست آقا؟”، دوباره مي‌گويم خبرنگار هستم و مي‌خواهم با روابط عمومي شما حرف بزنم، مي‌گويد، “پرسيدم امرتان چيست آقا؟” اگرچه بر اساس تجربه سال‌ها كار از لحن صحبت اپراتور با تجربه تر مي فهمم كه قصدي براي كمك نيست اما خيلي كوتاه و براي جلوگيري از خستگي خودم مي گويم، “مي‌خواهم ضمن آشنايي با ايشان ببينم تا به حال خودشان با بخش پشتيباني شركت تماس گرفته‌اند؟”

اپراتور هم خيلي راحت بي‌آنكه نظري از من بخواهد مي‌گويد” خب پس شما شكايت داريد، بايد به بخش نظرات و انتقادات ما وصل شويد” و بعد هم بي آنكه فرصتي بدهد، تماس قطع مي‌شود.

دوباره تماس مي‌گيرم به اپراتور اول مي‌گويم سركار خانم “من تماس نگرفته‌ام كه در بخش نظرات و انتقادات صدايم را براي شما ضبط كنم بعد هم چرا همكار قبلي شما تماس را قطع كرد من مي‌خواهم با روابط عمومي شما حرف بزنم.”

گويي سماجت من جواب مي‌دهد، خوشحال منتظر مي‌مانم، اين بار من به جايي وصل مي‌شوم كه فقط بوق مي‌زند و كسي پاسخگو نيست!

یا ویلاگینا نوشته است: آیا مبین نت به مشتریان خود احترام می‌گذرد؟

شرکت‌های بزرگ برای تداوم فروش و جذب مشتری بیشتر، همواره شیوه‌ها و نگرش‌های مختلفی را جهت موفقیت در این زمینه به کار می‌گیرند. استراتژی‌های تبلیغاتی، بسته‌های متنوع قیمتی و صدها مورد دیگر در این زمینه، از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در یک بازار رقابتی، کاربر را به سمت گروه جذاب‌تر بکشاند. اما سوال اصلی این‌جاست که آیا همه چیز با جذب مشتری هدف در این مرحله به پایان می‌رسد؟

وبلاگینا مقایسه‌ای هم بین ایرانسل و مبین‌نت انجام داده است. (اینجا)

نویسندگان سایت راه پرداخت به عنوان یکی از مشتریان مبین‌نت که بارها و بارها پشت خطوط همیشه پرترافیک مبین نت‌ گرفتار مانده‌اند پیشنهاد می‌کنند سازمان تنظیم مقررات رادیویی نظارت بیشتری بر سطح سرویس ارائه شده توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات وایمکس داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.