راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نخستین دوره جایزه نوآوری رستاک برگزار شد / استارت‌آپ‌های مدیکو، هوم و بهزی سه تیم برگزیده این دوره شدند

نخستین دوره جایزه نوآوری رستاک توسط گروه سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش کارایا و با هدف توجه به استارت‌آپ‌های سرتاسر کشور، تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه و توسعه اکوسیستم کارآفرینی هشتم فرورودین در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

رضا روحی، نماینده هیات امنای شرکت سرمایه‌گذاری کارایا در نخستین دوره جایزه نوآوری رستاک گفت: «از چهارسال پیش که کارایا فعالیت خود را شروع کرد، تلاش کردیم به شرکت‌هایی که در شرایط اولیه هستند کمک کنیم تا سرمایه خود را جذب کنند.»

رضا روحی، نماینده هیات امنای گروه سرمایه‌گذاری نیک‌اندیش کارایا

او با اشاره به اینکه کارایا یک سازمان مردن‌نهاد و کاملا مستقل است، گفت: «ما با صندوق‌های سرمایه‌گذاری متفاوت هستیم. سرمایه‌گذاران ما بر اساس استقلال فکری خود تصمیم به سرمایه‌گذاری در تیم‌ها می‌گیرند.»

روحی ادامه داد: «کارآفرینان باید بتوانند دانش خود را به‌روز کنند و توانایی صادرات به خارج از کشور را داشته باشند. چیزی که هنوز در کارایا اتفاق نیفتاده  است و امید داریم به کمک کارآفرینان نخبه این امر مهم محقق شود.»

در این مراسم قرار بود 10 استارت‌آپ به ارائه محصولات خود بپردازند که به دلیل حذف یک تیم، 9 تیم به ارائه پرداختند. استارت‌آپ اول کاکتوس بود. کاکتوس یک بنگاه کارآفرینی اجتماعی است که فراگیرسازی و توسعه‌پذیری را به برگزارکنندگان رویداد ارائه می‌دهد.

کاکتوس از ارز رمزنگاری‌شده‌ای به نام تیغ استفاده می‌کند که تمام فعالیت‌های آن در این پلتفرم از این طریق انجام می‌شود. وایت پیپر این رمزارز قرار است 31 خرداد منتشر شود.

استارت‌آپ کاکتوس

دومین ارائه دهنده این رویداد استارت‌آپ کیوآر گرافی بود. این محصول کارهایی مانند دانلود اپلیکیشن، بسته‌بندی محصولات، نشریات، کوپن‌های تخفیف تا طراحی کارت‌های ویزیت و فروشگاهی را انجام می‌دهد.

استارت‌آپ کیوآر گرافی

استارت‌آپ بهزی سومین استارت‌آپ ارائه‌دهنده بود که پشتیبانی، آموزش و ارزیابی را در دسترس پزشکان قرار می‌دهد تا آنها نیز به بیماران خود ارائه دهند. با نصب اپلیکیشن بهزی بیماران می‌توانند با پزشک خود بعد از ویزیت در ارتباط باشند.

استارت‌آپ بهزی

چهارمین ارائه دهنده استارت‌آپ ناربو بود.  ناربو بستر جمع‌سپاری ترجمه و تولید محتوا است که مزیت آن سرعت بیشتر و کاهش هزینه است. هوش مصنوعی، هوش انسانی و بازخوانی و ویرایش سه مرحله در انجام ترجمه ناربو است.

استارت‌آپ ناربو

کوان استارت‌آپ بعدی بود که حوزه فعالیت آنها در زمینه اینترنت اشیا و به‌طور خاص تجهیزات خودرو، خانه، ساختمان‌های هوشمند، شبکه هوشمند و سیستم‌های داده‌کاوی است.

استارت‌آپ کوان

استارت‌آپ هصا در زمینه پهبادهای نقشه‌برداری است. داشتن تکنولوژی های‌تک، عملکرد قوی و آموزش و خدمات آسان از ویژگی‌های پهباد هصا است.

استارت‌آپ هصا

اسمارت مدیکو، اولین دستیار سلامت هوشمند افراد مبتلا به دیابت است. کنترل غذا، تست قند خون، ارتباط با پزشکان از ویژگی‌های این دستگاه برای افراد مبتلا به دیابت است.

استارت‌آپ مدیکو

استارت‌آپ وینداد یک سامانه حقوقی آنلاین برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک است.

استارت‌آپ وینداد

آخرین استارت‌آپ ارائه‌دهنده، استارت‌آپ هوم بود. هوم،  ارائه‌دهنده قفل هوشمند توسط گوشی هوشمند است. صرفه‌جویی اقتصادی، کنترل نظارت تردد، حالت اتوماتیک از ویژگی‌های این پلتفرم است.

استارت‌آپ هوم

در پایان نخستین دوره جایزه نوآوری رستاک سه تیم اسمارت مدیکو، هوم و بهزی توسط داوران به‌ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند و جوایز نقدی 10،20 و پنج میلیون به ترتیب به برندگان اول تا سوم از سوی شرکت سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش کارایا اهدا شد. تیم کاکتوس نیز به دلیل فعالیت در حوزه مسئولیت اجتماعی شایسته تقدیر شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.