پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
وزیر آموزشوپرورش: در راستای ایجاد شبکه ملی آموزش مجازی از خدمات پلتفرمهایی مانند کافه بازار استفاده میکنیم
سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش ایران در واکنش به خبر ۴۰ میلیونی شدن کاربران کافه بازار اعلام کرد: « این تعداد کاربر در پلتفرم کافه بازار میتواند فرصت و بستری مناسب جهت فعالیتهای آموزشی مجازی برای دانش آموزان باشد.»
به گزارش فارس، بطحایی در پاسخ به این سؤال که وزارت آموزشوپرورش چطور میتواند از این فرصت برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند، عنوان کرد: «وزارت آموزش و پرورش قصد دارد، در آینده یک شبکه ملی آموزش مجازی برای آموزشوپرورش راهاندازی کند و زمانیکه به این مرحله برسد، حتماً از خدمات پلتفرمهایی مانند کافه بازار استفاده خواهد کرد، بدون آنکه مستقیماً وارد تصدیگری شود.»
او گفت: «ما به دنبال آن نیستیم که خودمان کافه بازاری مشابه راهاندازی کنیم، اما میتوانیم با پلتفرمهای داخلی مانند همین مجموعه بزرگ وارد مذاکره شویم و ملاحظات تربیتی خود را به علاوه خدماتی که خودمان نیاز داریم، در اختیار خانوادهها و دانشآموزان قرار دهیم. آموزشوپرورش میتواند این کار را از طریق کافهبازار یا پلتفرمهایی شبیه به آن ارائه کند و آینده روشنی برای فعالیتهای مجازی خود بیافریند.»
وزیر آموزشوپرورش ایران همچنین اشاره میکند که بخش بزرگی از ۴۰ میلیون کاربر کافه بازار، دانشآموزان هستند و همین موضوع میتواند یک ارتباط مؤثر را میان وزارت آموزشوپرورش و کافه بازار یا سایر پلتفرمهای مشابه ایجاد کند.
بازار در فروردین سال ۹۰ به طور رسمی کار خود را به عنوان میزبان برنامهها و بازیهای موبایلی آغاز کرد و اکنون روزانه به صورت میانگین ۶ میلیون بار بازدید میشود. طی فعالیت هشتساله بازار، بیش از ۵ میلیارد و دویست میلیون بار، برنامه از بازار دانلود یا بهروزرسانی شده است و اکنون میزبان بیش از ۱۶۴ هزار برنامه و بازی است.
سال ۹۷ ابزارهای تازهای از جمله امکان تبلیغات در جستجوی بازار و همچنین سرویس ویدیو به بازار افزوده شد. تا پایان سال گذشته بیش از ۴, ۵ میلیون نفر در بازار محتوای ویدیویی را تماشا کردند و به طور میانگین روزانه ۱, ۷۳ میلیون دقیقه محتوای ویدیویی در کافهبازار برای کاربران نمایش داده شد.
وضعیت فعلی اپلیکیشن بازار حاصل همکاری مشترک بیش از ۲۰ هزار توسعهدهنده برای تولید محتوای با کیفیت از یک سو و بازار برای ساماندهی و در معرض دید قرار دادن محتواهای با کیفیتتر به کاربر به منظور جلب اعتماد وی و ایجاد یک تجربه کاربری قابل قبول از سوی دیگر است.
بطحایی همچنین در مورد جزییات اقدامات آموزشوپرورش در فضای مجازی اعلام کرد: «این وزارتخانه در حال حاضر نمیتواند گستره وسیعی از خدماتی که مورد نیاز دانشآموزان است را در فضای مجازی بر عهده بگیرد و وارد این حوزه شود.»
او گفت: «ما در پله اول تمام تلاش و تمرکز خود را روی «سینا روبیک» گذاشتهایم که بتوانیم آن را به تدریج تبدیل به شبکه ملی آموزشوپرورش کنیم. اکنون در حقیقت بخشهای فناوزی اطلاعات خود را با رعایت زیرساختهای فنی به تدریج روی «سینا روبیک» میآوریم و سامانههای مربوط به جمعآوری دادهها و دادهآمایی را به تدریج روی سینا روبیک بارگذاری میکنیم. در واقع برنامه ما ایجاد یک شبکه ملی آموزش است و این همان جایی است که میتوانیم از بستر کافه بازار یا پلتفرمهای مشابه استفاده کنیم.»