راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تولید صندوق فروشگاهی حساب‌وکتاب با تکنولوژی پردازش ابری / رحیمی نداف: حساب‌وکتاب برای تأمین نیازهای مالی فروشگاه‌ها قابل استفاده است

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تسهیلات دریافتی از صندوق نوآوری و شکوفایی توانست مجموعه نرم‌افزاری با عنوان صندوق فروشگاهی حساب‌وکتاب تولید کند که این نرم‌افزار برای تأمین نیازهای مالی فروشگاه‌ها قابل استفاده است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی رحیمی نداف، مجری یکی از شرکت‌های فناور، طراحی و ساخت صندوق فروشگاهی حساب‌وکتاب را مجموعه‌ای از محصولات نرم‌افزاری دانست که بر روی دستگاه‌های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید مانند تلفن همراه و تبلت نصب می‌شود و برای تأمین نیازهای مالی فروشگاه‌ها قابل استفاده است.

او با بیان اینکه در این نرم‌افزار فروشگاهی از تکنولوژی پردازش ابری استفاده شده است، اظهار کرد: «این صندوق فروشگاهی اندرویدی بسیار ارزان‌تر و کم‌جاتر از مشابه آن است و سال ۹۶ که قیمت‌ها افزایش نیافته بود، مجموعه کامل محصولات ما حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت و هم‌اکنون با افزایش قیمت‌ها به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است که در این شرایط هم حدود یک میلیون تومان با سایر موارد مشابه اختلاف قیمت داشته و ارزان‌تر است.»

رحیمی با اشاره به اینکه این محصول به‌ویژه در بازار خرده‌فروشی بسیار کاربرد دارد، خاطرنشان کرد: «این نرم‌افزار به سبک SAAS تولید می‌شود که از مزیت‌هایی برای بخش‌هایی از بازار خرده‌فروشی برخوردار است. به عبارتی نرم‌افزار به صورت یک سرویس ۲۴ ساعته آماده بهره‌برداری از طریق شبکه است و به‌روزرسانی آن نیز از طریق شبکه انجام می‌شود. در اجرای بخش هسته این نرم‌افزار از زبان Python و چارچوب کاری Django استفاده شده است. ارتباط با سرور نیز به روش Web API صورت می‌گیرد.»

مجری طرح با اشاره به رضایت مشتریان این صندوق فروشگاهی از محصول ارائه شده، به اشتغال به کار پنج نفر در این شرکت اشاره کرد و گفت: «برای توسعه کار و فروش بیشتر، حداقل به سه نفر نیروی کار دیگر نیاز داریم که البته این مساله نیازمند منابع مالی است.»

او درباره اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: «این تسهیلات خیلی به ما کمک کرد و ۸۰ درصد نیاز مالی ما را تأمین کرد. ما آن زمان ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات درخواست دادیم که ۸۰ میلیون تومان آن مصوب شد.»

رحیمی با بیان اینکه این شرکت یک شرکت نوپا است که کاری نو در حوزه استارت‌آپی را آغاز کرده و طبیعی است که بعضی از موارد قرارداد محقق نشود، گفت: «شرکت ما به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان حدود ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار وام دارد، اما این تسهیلات را باید تحت عنوان توسعه فنی دریافت کنیم که امیدوارم این تسهیلات در این مرحله و برای توسعه کار و بحث فروش نیز تخصیص یابد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.