راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عراق می‌رود

پس از سفر دیروز (شنبه ۱۷ فروردین) نخست وزیر عراق به تهران، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور تکمیل و اجرایی کردن توافقات مالی دو کشور، به زودی عازم عراق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان مذاکرات امروز رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق، دو طرف موافقت کردند در جهت تکمیل و اجرایی کردن توافقات مالی و بانکی دو کشور، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در اولین فرصت عازم عراق شود. همتی در سفر خود، با رئیس بانک مرکزی و سایر مقامات مالی و بانکی عراق دیدار خواهد کرد. حجم صادرات برق و گاز ایران به عراق در حال حاضر به بیش از ۴ میلیارد دلار رسیده است و این علاوه بر ۸ میلیارد دلار صادرات بخش خصوصی به عراق است.

همچنین همتی دیروز در یک یادداشت اینستاگرامی نوشت: «روند توافقات به‌خوبی پیش می‌رود. موضوع توافقات مالی و بانکی دو کشور نیز که در دیدار بهمن ۹۷ اینجانب از بغداد به امضای رؤسای کل بانک‌های مرکزی دو کشور رسید و نحوه تکمیل و اجرای سریع‌تر آن موردتوجه ویژه رئیس جمهور اسلامی ایران و نخست وزیر عراق قرار گرفت و دو طرف در مورد عزیمت اینجانب به عراق در آینده نزدیک تأکید کردند.»

او در این یادداشت افزود: «در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از مطالبات ایران به حساب بانک مرکزی واریز شده است و بایستی در مورد نحوه تکمیل و تداوم روابط مالی و پولی دو کشور با توجه به حجم در حال افزایش صادرات ایران تصمیم‌گیری شود. صادرات برق و گاز ایران امسال از چهار میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.