راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بنیان‌گذار همیار وردپرس: پیش‌بینی می‌کنم ابزارهای سازمانی نظیر CRM به وردپرس افزوده شود

گردهمایی سالانه وب‌مستران، شامگاه 17 اسفند97 با حضور جمعی از طراحان و مدیران کسب‌و‌کارهای آنلاین کشور، در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این گردهمایی، علی حاجی محمدی، بنیان‌گذار همیار وردپرس با اشاره به اینکه عده‌ای پیش‌بینی می‌کنند وردپرس نابود خواهد شد و سیستم دیگری جایگزینش می‌شود گفت: «اما پیش‌بینی‌های دیگری مبنی به فراگیری وردپرس در دنیا و رشد سهمش از 35 به 55 درصد می‌رسد.»

حاجی محمدی با اشاره به گذشته، حال و آینده وردپرس گفت: «اولین تفکر درباره وردپرس آن بود که وردپرس برای طراحی وبلاگ و سایت‌های اطلاع‌رسانی مناسب است. اما در حال حاضر با افزوده شدن ووکامرس به وردپرس، قابلیت فروشگاهی شدن هم برای کاربران وردپرس افزوده شده است.»

او افزود: «پیش‌بینی می‌کنم که وردپرس در آینده، قابلیت‌هایی برای ابزارهای سازمانی نظیر CRM را هم ارائه بدهد.»

به گفته حاجی محمدی، ظهور و گسترش صفحه سازهای قدرتمند (حتی در حد جایگزینی پوسته) نظیر المنتور، گسترش افزونه‌های مدیریت سازمانی با به‌کارگیری اطلاعات فرم سازها و فروشگاه سازها و گسترش افزونه‌های فروشگاهی در مدل‌های مختلف تجاری، از جمله مهم‌ترین روندهای اخیر در حیطه وردپرس بوده است.

او در ادامه به پیش‌بینی بازار کار آینده وردپرس پرداخت و گفت: «در آینده بازار کار، نیاز بیشتری به توسعه‌دهنده وردپرس و وووکامرس و همچنین دیجیتال‌مارکترهایی که به ابزارهای وردپرس و ووکامرس مسلط هستند، وجود خواهد داشت.»

 

وردپرس بهتر است یا سیستم اختصاصی؟

در ادامه این گردهمایی، امیر عصاری، مدیر ژاکِت، به مقایسه برتری‌های وردپرس و سیستم اختصاصی نسبت به یکدیگر پرداخت.

عصار، پایداری و ثبات، بازدهی و امنیت را سه مزیت هسته وردپرس دانست و افزود: «پایداری وردپرس به شرط دو تا سه به‌روزرسانی در سال، 5 تا 50 به‌روزرسانی افزونه‌ها در سال، دنبال کردن استانداردهای کدنویسی وردپرس و بررسی مداوم کوئری‌ها و دیتابیس، مطلوب است.»

او افزود: «اما پایداری وردپرس مشکلاتی نیز دارد. برای مثال نیازمند زیرساخت سروری مناسب است؛ امکان تداخل پوسته‌ها و پلاگین‌ها وجود دارد؛ زمان بارگذاری صفحات به دلیل استفاده از پلاگین‌های چندمنظوره افزایش پیدا می‌کند و ترکیب امکانات با سایر افزونه‌ها تداخل‌های احتمالی زیادی به همراه دارد.»

عصار در بحث بازدهی نیز گفت: «وردپرس قابلیت صدها میلیون نمایش صفحه در ماه دارد اما این امر نیازمند تیم حرفه‌ای توسعه، حذف css.js اضافه، فشرده‌سازی تصاویر، جایگزینی افزونه‌های سنگین، بهینه‌سازی درخواست‌های ajax، جداسازی اکشن و فیلترهای بدون استفاده، کاهش کوئری‌ها به دیتابیس و … است.»

به گفته امیر عصار، در بحث امنیت نیز، عدم تجهیز به راهکارهای عمومی امنیتی و همچنین امکان وجود ابزارهای منقضی شده، سرورهای ناامن، خطاهای انسانی و … جزو موارد قابل ملاحظه است.

امیر عصار در ادامه ضمن اشاره به مزیت‌های پلتفرم اختصاصی در حالت ایده‌آلش گفت: «باید توجه داشت که وردپرس در طول 16 سال گذشته، توسعه یافته و نواقصش برطرف شده است. پلتفرم اختصاصی زمانی نسبت به وردپرس بهتر است که کسب‌وکار مورد نظر تجربه و تخصص مربوطه را به‌طور کامل داشته باشد.»

مدیر ژاکت در پایان گفت: «استارت‌آپ‌ها باید پیش‌بینی‌های فنی‌شان در گرو پیش‌بینی‌های درآمدی باشد. تا وقتی که دید خوبی نسبت به کسب‌وکار مربوطه و چشم‌انداز شرکت وجود نداشته باشد و درآمدها مشخص و قابل‌قبول نباشد، استفاده از پلتفرم اختصاصی اشتباه است.»

در ادامه گردهمایی وب‌مستران، کارگاه راه‌اندازی مارکت‌پلیس با ووکامرس توسط سولماز انوار، مدیرعامل همیار توسعه برگزار شد.

پنل فنی وردپرس با حضور مجتبی درویشی، رضا بحرینی و علیرضا اعظمی و مدیریت حسین سبزواری و همچنین سخنرانی جهانگیر آقازاده، در خصوص ویژگی‌های جدید همیار آکادمی، از دیگر بخش‌های گردهمایی سالانه وب‌مستران بود.

در پایان گردهمایی وب‌مستران، از برگزیدگان داوری سایت‌های وبمستران هوشمند تقدیر شد.

3 دیدگاه
  1. رسول می‌گوید

    سلام
    از این همه توضیح فقط فارسی کردن قالب و پلاگین به تیم همیار رسیده و تبدیل فول لایسنس به تک لایسنس
    و پر پول کردن جیب خودشون و الفاظ زشت در مورد کسانی که قالب نال استفاده میکنند در صورتی که خودشون هیچ زحمتی جز فارسی کردن نمیکشن و جالبه خود نویسنده اصلی قالب و پلاگین تک لایسنس تحویل نمیده
    خیلی خنده داره

  2. سعید می‌گوید

    وردپرس برای سایت های خبری و مجلات آنلاین خیلی عالیه. اما وقتی صحبت از امنیت سایبری، تعامل با کاربر، سامانه های الکترونیکی و… وسط میاد، استفاده از cms های اختصاصی و پورتال ها راه چاره ست. بخاطر همین مسائل هست که اکثر پروژه های ساخت تارنما برای شرکتها و سازمانهای دولتی به شرکتهای دانش بنیان سپرده میشه. مثل ایرانسل، بانک سامان، انرژی اتمی و…

  3. وردپرس می‌گوید

    بسیار عالی و کارآمد بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.