راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۱۸ پیش‌بینی برای دنیای پرداخت در سال ۲۰۱۹

ماهنامه عصر تراکنش / وقتی پایان سال میلادی فرا می‌رسد بسیاری از رسانه‌ها شروع می‌کنند به انتشار گزارش‌هایی درباره سالی که گذشت و پیش‌بینی‌هایشان درباره سال پیش رو را هم منتشر می‌کنند.

یکی از این گزارش‌ها را در وب‌سایت راه پرداخت ترجمه و منتشر کرده‌ایم. اگر بخواهیم فقط فهرست عنوان‌های این ۱۸ پیش‌بینی را اینجا بنویسیم، می‌شود اینها: ۱.APIs یا همان رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی، ۲.خدمات و محصولات آنی، ۳. کنترل پرداخت، ۴.سایبر، ۵. بانکداری باز، ۶.تعیین هویت، ۷.داده، ۸.اعتماد، ۹.بلا ۱۵.استعداد کچین، ۱۰.اکوسیستم باز، ۱۱.فین‌تک، ۱۲.فناوری‌های ساختارشکن، ۱۳.استانداردها، ۱۴.جی‌سان، ۱۶.یادگیری ماشین، ۱۷.ریسک و ۱۸.قوانین و مقررات.

در آخرین مورد یعنی قوانین و مقررات نوشته شده است: « قوانین و مقررات، عملکردی دوسویه دارند؛ فشار ناشی از قوانین، در برخی از حوزه‌ها، به‌عنوان پیشران عمل می‌کند و در تعداد دیگری از بخش‌ها، نقش مانع و سرعت‌گیر را دارد.

نظر نگارنده در مورد قوانین فعلی این‌گونه است: این مقررات، به تامین مالی بازار کمک می‌کنند و این موضوع، بسیار عالی است. رهنمودهای خدمات پرداخت ۲ و قوانین بانکداری باز، تاثیرات مثبتی در سطح جهان داشته‌اند و این تاثیر، با گذشت زمان وسیع‌تر و قدرتمندتر می‌شود.

چه کسی از آینده خبر دارد؟ شاید در سال ۲۰۱۹، سالن‌های کنگره شاهد جوانه‌‌زدن مقررات مرتبط با فین‌تک باشند… (به اعتقاد نویسنده، احتمال انجام این کار در سال ۲۰۱۹ بسیار پایین است).»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.