راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش KPMG: اینشورتک در ایالات متحده کسب‌وکار بسیار بزرگی است / سال گذشته 13 معامله با ارزش بیش از 100 میلیون دلار انجام شد

اینشورتک به‌عنوان یکی از بزرگترین زیرشاخه‌های فین‌تک، به یک پدیده جهانی بدل شده است و براساس گزارشی از کی‌پی‌ام‌جی این حوزه در ایالات متحده با استقبال فراوانی روبه‌رو شده است.

درگزارش جدیدی از این شرکت با عنوان «نبض فین‌تک» عنوان شد که اینشورتک در نیمه دوم سال 2018 به بلوغ چشمگیری دست پیدا کرد. طی سال گذشته 13 معامله با ارزش بیش از 100 میلیون دلار انجام شد. به نظر می‌رسد که اینشورتک بیشتر به دنبال روش‌ها و فرایندهای مبتنی بر پلتفرم است تا بتواند سرویس‌های برچسب سفید ارائه دهد و بیشتر پایش به شبکه‌های توزیع و سیستم‌های پرداخت باز شود.

با اینکه میزان معاملات حوزه اینشورتک از منظر دلاری کاهش یافته است و از 10/3 میلیارد دلار به 5/7 میلیارد دلار رسیده است، اما همچنان بیش از 240 معامله اینشورتک طی سال 2018 وجود داشته که البته نسبت به سال 2017 کمی کاهش داشته است. این معاملات اینشورتکی از سال 2016 تا سال 2017 از میزان 165 معامله به 258 معامله رسید.

هرچند که در سال 2018 سرمایه‌گذاری در حوزه اینشورتک در ایالات متحده رشد بسیاری پیدا کرد. اینشورتک‌های فعال در حوزه سلامت مانند اسکار و دیووتد هلث در این مسیر پیشرو هستند و شرکت‌های بیمه‌ای مبتنی بر کاربرد مانند رون و هیپو به ارزش 100 میلون دلاری رسیده‌اند.

کی‌پی‌ام‌جی در گزارش خود به بخش‌های خارج از ایالات متحده نیز اشاره کرده است. برای مثال سازمان پولی سنگاپور به دنبال توسعه راهکارهای بلاکچینی برای حوزه بیمه خود است. درواقع در این گزارش پیش‌بینی شده است که آسیا رشد چشمگیری در حوزه اینشورتک خواهد داشت.

در این گزارش به این موضوع هم اشاره شده است که بیمه‌گران سنتی در اروپا و ایالات متحده به دنبال این هستند تا پیشنهادات جایگزینشان را در آسیا ارائه دهند و دلیلش هم الزامات قانونی کمتری است که در این قاره و در این حوزه وجود دارد.

منبع: Dig-in

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.