راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران به کار خود پایان داد / احرام‌پوش: حوزه «فین‌تک» و «خدمات منزل» از پرطرفدارترین بخش‌های موبایل در این جشنواره بودند

بنیانگذار جشنواره وب و موبایل در اختتامیه جشنواره وب و موبایل که 25 و 26 بهمن‌ماه در پژوهشگاه نیرو برگزار شد دو حوزه فین‌تک و خدمات منزل را گروه مرگ این جشنواره خواند.

میلاد احرام‌پوش بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران در دومین روز از آیین اختتامیه این جشنواره گفت: «در جشنواره امسال بیش از پنج هزار اثر ثبت‌شده داشتیم که دو هزار و 800 مورد به بخش اپلیکیشن‌ها و دو هزار و 400 مورد به بخش سایت‌ها مربوط بود. قابل ذکر است در بخش اپلیکیشن حدود 80 درصد پلتفرم‌های موبایل، بر پلتفرم اندروید و عمده بازار ما را در اختیار قرار گرفته است. در حالی‌که بیشتر کاربرهای آی‌اواس ما می‌توانند تبلیغات زیادی انجام دهند. به همین دلیل نباید اهمیت این کاربرها را هم نادیده گرفت.»

او توضیح داد: «این دومین سال است که با رشد اپلیکیشن‌های موبایل تعداد آنها در بخش موبایل از بخش سایت‌ها پیشی گرفته‌ است. دلیل این رشد، زیرساخت‌هایی بود که در سال‌های اخیر در کشور برای این بخش فراهم شد. افزایش سرعت اینترنت تلفن‌های همراه و افزایش تعداد گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد که بستر بزرگی برای جذب کردن کاربران فراهم شده است.»

 

گروه مرگ در جشنواره وب و موبایل ایران

به گفته احرام‌پوش، در بخش موبایل دو حوزه «فین‌تک» و «خدمات منزل و شخصی» از پرطرفدارترین و داغ‌ترین گروه‌های یازدهمین جشنواره وب بود که رقابت سختی بین کاندیداها صورت گرفت و عملاً «گروه مرگ» یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران بودند.

او افزود: «تا پیش از این هم حوزه بازی‌ها، مورد استقبال زیادی قرار گرفت و به همین دلیل در این جشنواره آنها را به چهار گروه تفکیک کردیم.»

احرام‌پوش با اشاره به اینکه رویکرد جشنواره امسال حمایت بیشتر از کسب‌وکارهای شهرستان بوده، گفت: «ما در سال گذشته شاهد حضور کسب‌وکار بندرماهی بوده‌ایم و امسال هم کسب‌وکار «سلام» از قم و «نشان» از مشهد جزو برندگان ما بودند.»

راه‌اندازی بخش مسئولیت اجتماعی در این جشنواره از نکات دیگری بود که احرام‌پوش به آن اشاره کرد. او گفت: «ما امسال توانستیم مبلغ 43 میلیون تومان برای تجهیز شش کلاس درس در شیرآباد سیستان و بلوچستان فراهم کنیم که کمک بسیار کوچکی از یک اکوسیستم بسیار بزرگ بود. این فعالیت شروع خوبی قلمداد می‌شود که قطعا ادامه پیدا خواهد کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.