راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزیری در اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران: بهبود شرایط اقتصادی با درک درست از توان کسب‌وکارها حاصل می‌شود

اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران 25 و 26 بهمن‌ماه با برگزاری سخنرانی، پنل و معرفی برگزیدگان هر بخش به کار خود پایان داد.

حسین سلاح وزیری، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران از سخنرانان روز دوم اختتامیه این جشنواره بود. او گفت: «در بحث انتقال تجربه‌ها و ایرانیزه کردن آن دو مفهوم در اقتصاد و مدیریت کشور گم شده است. یکی بهره‌وری است و دیگری کارآفرینی؛ به همین منظور نقش و جایگاه اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود اقتصاد کشور می‌تواند کمک‌کننده باشد.»

او ادامه داد: «در حوزه اشتغال هم می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و تصمیم‌گیران باید این باور را داشته باشند که کسب‌وکارهای مبتنی بر نوآوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌توانند در این مسیر بهبود را ایجاد کنند.»

سلاح وزیری افزود: «به نظر می‌رسد هنوز درک درستی از ظرفیت کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور وجود ندارد و دلیل اصلی کم‌توجهی به آنها یا ایجاد موانع بر سر راه این نوع کسب‌وکارها هم همین موضوع است. بنابراین باید در چارچوب توسعه ملی این نگرش را اصلاح کرد.»

او با بیان اینکه ما از نظر بهره‌وری در شرایط فاجعه‌آمیزی هستیم، گفت: «واقعیت این است حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با توجه به توان و ظرفیتی که دارد می‌تواند به بهبود و بهره‌وری کشور کمک کند.»

نایب رئیس اتاق بازرگانی توضیح داد: «بیش از سه‌چهارم رشد اقتصادی صرفاً از محل انباشت سرمایه یا بهره‌برداری از منابع طبیعی بوده که این مساله باعث شده بعد از روسیه دومین کشور از نظر هدردهی منابع طبیعی باشیم. صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند امکانات تکنیکی مناسبی را در بهبود روش‌های جست‌وجو، انتشار اطلاعات، همتایابی و برقراری اطلاعات ارائه دهد و از اضمحلال منابع طبیعی جلوگیری کند.»

او در پایان اشاره کرد: «ما در اتاق بازرگانی به دلیل حضور در برخی مجامع تصمیم‌گیری قانونی یکی از وظایفمان بهبود فضای کسب‌وکار و حذف مقررات زاید است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.