راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت آدونیس محصولات جدید پایانه‌های بانکی خود را در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت معرفی کرد

در ابتدای کارگاه ارائه محصول شرکت آدونیس که در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار شد، سیده مائده حبیبی، مدیر گروه پشتیبانی نرم‌افزار کاربردی شرکت آدونیس، به ارائه و معرفی سیستم Cash-Recycling پرداخت. او گفت: «امکان ارائه خدمات در هر زمان و مکان توسط دستگاهای بانکی مزیتی است که باعث می‌شود بانک‌ها به سمت مکانیزه شدن بروند. از سوی دیگر قسمت عمده هزینه‌های دستگاه‌های بانکی هزینه‌های نهانی است که صرف تأمین مواد مصرفی آنها می‌شود.»

او در ادامه گفت: «با رواج اپلیکیشن‌ها تصور می‌شود که پول نقد کمتر شده است، اما آمارها نشان می‌دهند چرخه پول نقد همچنان در جوامع وجود دارد. بنابراین مدیریت صحیح این چرخه به مدیریت هزینه‌های ما کمک می‌کند.»

حبیبی با بیان اینکه دستگاه CRS می‌تواند جایگزین خوبی برای دستگاه‌های بانکی باشد، گفت: «موردی که در  نصب این دستگاه‌ها اهمیت دارد این است که باید تناسب صحیحی بین ورودی و خروجی در مکان نصب آنها برقرار باشد. در این صورت می‌تواند ارزش افزوده و بهره‌وری بالایی برای بانک‌ها به ارمغان آورد.»

او در ادامه ضمن معرفی دستگاه CRS عرضه شده توسط شرکت آدونیس، گفت: «دستگاه CDS6060 که تولید شرکت ایهوا، برند شماره یک تولید دستگاه CRS در کشور چین است، در دو مدل دیواری و سالنی به بازار عرضه می‌شود.»

حبیبی در ادامه از مزایا و ویژگی‌های این دستگاه گفت: «سرعت بالا در تشخیص اصالت پول‌ها، دقت و امنیت بالا، قابلیت اطمینان بالا و انجام تراکنش با سرعت بالا از ویژگی‌های مهم دستگاه است.»

او به مطالعه موردی که بر این دستگاه انجام شده بود اشاره کرد و گفت: «طی بررسی ۲۰۰ هزار برگ اسکناس واریزی در این دستگاه، مشخص شد بیش از 50 درصد این اسکناس‌ها 100 هزار ریالی بوده‌اند، حدود 24 درصد 50، حدود 24 درصد 500 هزار ریالی و کمتر از 2 درصد 10 و 20 هزار، یک میلیون ریالی بوده‌اند، که این امر نشان می‌دهد در منطقه مورد مطالعه، چرخه پول نقد حول 100،500 و 50 هزار ریالی بوده است. با انجام چنین بررسی‌هایی شرکت آدونیس می‌تواند مشتریان خود را در مدیریت صحیح چرخه پول نقد در مناطق مختلف یاری کند.»

معرفی دستگاه STM، کیوسک و مانیتورینگ بخش دوم این مراسم بود که توسط شرکت آدونیس برگزار شد. زهرا غیاثی فرد، مدیر گروه کنترل پروژه شرکت آدونیس درباره دستگاه STM توضیح داد: «به دلیل توسعه نیافتن VTMها احساس نیاز برای دگردیسی در آنها رخ داده و به همین دلیل STMها به وجود آمده اند. STMها ساختار هزینه‌بر ندارند و انعطاف‌پذیری خوبی در پیکربندی سخت‌افزاری دارند.»

او در ادامه گفت: «مشخصات نرم‌افزاری STM کاملا بومی است و به همین دلیل قیمت تمام شده آن به نسبت دستگاه‌های مشابه کمتر است.»

غیاثی فرد در ادامه کیوسک  EC8200 را معرفی و گفت: «سهم زیادی از تراکنش‌ها غیرنقدی است که می‌توان از طریق کیوسک انجام داد. از این رو تمام تراکنش‌های بانکی به جز تراکنش‌های وجه نقد با استفاده از این سرویس ارائه می‌شود. همچنین امکان استفاده از وب‌سرویس‌ها از طریق این دستگاه وجود دارد.»

او به راه‌حل های جامعی که توسط شرکت آدونیس برای نرم‌افزار ترمینال ADC  این دستگاه ارائه شده، اشاره کرد و گفت: «مهم‌ترین قابلیت آن این است که اگر کل دستگاه به مشکل بربخورد می‌توان حالت ریکاوری را به صورت هوشمندانه در آن اجرا کرد. همچنین قابلیت ارائه سرویس در آن به صورت آفلاین وجود دارد.»

سامانه مانیتورینگ آدونیس، محصول بعدی این شرکت بود که در این مراسم معرفی شد. به گفته غیاثی فرد این سامانه راهکار هوشمندانه‌ای در کنترل و بهره‌برداری از پایانه‌های بانکی ارائه می‌دهد که بانک‌ها را به سمت مکانیزه‌شده پیش می‌برد.

او دو مدل داشبوردی نمای نقشه و نموداری را برای مانیتورینگ نام برد و گفت: «در مدل نقشه مجموعه تعداد ترمینال آنلاین و خارج از سرویس در هر استان را گزارش می‌دهد و در نمای نموداری وضعیت ترمینال‌ها و وضعیت کلی را نشان می‌دهد.»

غیاثی فرد فاکتور اساسی این دستگاه را در کاهش هزینه‌ها و ارتقا و بهبود کیفیت و خدمات دانست و افزود: «با این ابزار می‌توان به راحتی از وضعیت درب گاو صندوق و درب دستگاه اطلاع کسب کرد و تراکنش‌های مشکوک را شناسایی کرد. علاوه بر این امکان کنترل وضعیت کارکرد دوربین از راه دور وجود دارد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.