پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مشکلات سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) با حضور روسای اتحادیههای صنفی بررسی شد
نشست روسای اتحادیههای صنفی با حضور سید امیر اصغری، مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) در محل مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برگزار شد و مشکلات این سامانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی اتحادیه فناوران، در ابتدای این نشست، سید امیر اصغری، توضیحاتی در مورد سامانه ستاد و لزوم ثبت نام فعالان صنفی در این سامانه ارایه کرد و گفت: «این مرکز با اخذ مجوز از مرکز توسعه و تجارت الکترونیکی، آمادگی لازم جهت اجرای برنامههای ترویجی برای معرفی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، انجام ثبتنام کاربران و صدور گواهی امضای الکترونیکی مورد نیاز اعضای اتحادیهها در محل اتحادیه و یا شرایطی منطبق با نیازهای اتحادیه را دارد.»
او افزود: «سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) برای انجام معاملات کلیه دستگاههای دولتی در بستر وب و مطابق با مصوبه شماره 110009/ ت44897ن هیات وزیران و ماده 169 قانون اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم ایجاد شد و بر مبنای قوانین مذکور میبایست معاملات (اعم از خرید جزیی و متوسط، مناقصه و مزایده) کلیه دستگاههای دولتی در بستر این سامانه صورت پذیرد. همچنین کلیه افراد حقیقی و حقوقی که متقاضی انجام معامله با سازمانهای دولتی هستند نیز باید در این سامانه ثبت نام کرده و امضای الکترونیکی دریافت کنند.»
در ادامه نشست، روسای اتحادیههای صنفی، اشکالات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) را مطرح کردند. سیدمهدی میرمهدی، رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان اینکه «سامانه ستاد» سه ایراد عمده دارد، گفت: «عدم تایید پروانه کسب، هماهنگی کارپرداز با واحدهای صنفی و همچنین نحوه تشخیص اصالت کالا از ایرادات مهم سامانه مذکور است که باید رفع شود.»
سیدمهدی میرمهدی، در مورد مشکل عدم تایید پروانه کسب در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، توضیح داد: «در حال حاضر بسیاری از افرادی که در این سامانه ثبت نام کردهاند، پروانه کسب ندارند و با شرکت در مناقصات دولتی حق فعالان صنفی دارای مجوز کسب را ضایع میکنند.مسوولان سامانه ستاد باید تدابیری اتخاذ کنند که فقط افراد دارای مجوز کسب بتوانند در این سامانه ثبت نام کنند»
میرمهدی، در مورد مشکل هماهنگی کارپرداز با واحدهای صنفی گفت: «افرادی که در مناقصات شرکت میکنند نباید از قیمتهای ارایه شده خبر داشته باشند. این در حالیست که برخی کارپردازها قیمت را اعلام میکنند و فرد با 10 هزار تومان زیر قیمت میتواند برنده مناقصه شود.»
او تاکید کرد: «نحوه تشخیص اصالت کالا نیز بسیار مهم است. متاسفانه مرجعی در سامانه ستاد برای احراز اصالت کالا وجود ندارد. برخی کالاهای تقلبی با قیمت های به مراتب ارزان تر در مناقصات برنده میشوند و به این ترتیب واردکننده یا تولیدکننده کالای اصلی و با کیفیت ضرر میکند.»
رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران پیشنهاد داد: «نباید حق اعضای دارای پروانه کسب با توجه به باز بودن دست واردکنندگان در قیمتها از بین برود؛ یعنی سقف قیمتی کالا برای واردکننده و فروشنده مشخص باشد تا در کار هم دخالتی نداشته باشند.»
در ادامه نشست مقرر شد تا ایرادات مطرح شده توسط روسای اتحادیهها، بررسی شود و با هماهنگی اتحادیهها شرایطی فراهم شود تا اعضا بتوانند در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) ثبت نام کنند.
با سلام احترام ،
باستحضار میرساند که از دو ماه سامانه مشکل اساسی داشته و هیچگونه استعلامی ثبت نمیگردد خواهشمند است نسبت به رفع اشکال اقدامات لازم را معمول فرمایید. باتشکر
چرا سامانه ستاد امشب باز نمیکنه پاکت ج بارگذاری نکردم مهلت ندارم امشب آخرین مهلت. لطفا کمک کنید
سلام 21 شهریور 1403اخرین مهلت ارسال پیشنهاد بود که سایت قطع شد الان تکلیف ما چیه مناقصه خود سامانه برامون باز میکنه یا مناقصه گذار یاد تمدید بزنه؟
سلام 21 شهریور 1403اخرین مهلت ارسال پیشنهاد بود که سایت قطع شد الان تکلیف ما چیه مناقصه خود سامانه برامون باز میکنه یا مناقصه گذار یاد تمدید بزنه؟