راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مایکروسافت با 1.2 میلیارد دلار شرکت یمر (Yammer) را خرید

در چند روز گذشته اخباری در مورد تلاش مایکروسافت برای خرید شرکت نرم‌افزاری یامر (Yammer) منتشر شده بود. آخرین خبر‌ها در این زمینه از موافقت یامر با این خرید حکایت دارد. یامر پذیرفته در ازای دریافت 1.2 میلیارد دلار از مایکروسافت خود را به این غول نرم افزاری بفروشد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، شرکت یامر که در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد در زمینه ایجاد شبکه‌های اجتماعی خصوصی در داخل شرکت‌ها و سازمان‌ها تخصص دارد. این شرکت در زمینه اشتراک فایل نیز ابزار و نرم افزارهای خاصی را عرضه کرده است. یامر اعلام کرده است بیش از ۴ میلیون شرکت و سازمان کاربر نرم‌افزار‌ها و خدمات این شرکت هستند. بر اساس این گزارش، خرید شرکت یامر به مایکروسافت کمک می‌کند تا مجموعه نرم‌افزاری آفیس خود را با ویژگی‌های اجتماعی تری سازگار کند. بسته نرم‌افزاری آفیس یکی از سودآور‌ترین محصولات شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود، به‌طوری که بیش از نیمی از درآمد عملیاتی این شرکت از راه فروش این نرم‌افزارهاحاصل می‌شود. درآمد مایکروسافت از فروش آفیس فقط در ۹ ماه منتهی به ماه مارس سال جاری به 17.7 میلیارد دلار رسیده بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۶/۶ درصد رشد داشته است. هنوز دو شرکت مایکروسافت و یامر در مورد این خرید به صورت رسمی اظهار نظر نکرده‌اند. اگر مایکروسافت موفق شود پرونده این معامله را با موفقیت ببندد، این دومین خرید مایکروسافت در یک سال گذشته خواهد بود. مایکروسافت در ماه مه گذشته شرکت اسکایپ را که خدمات تماس تصویری ارائه می‌کرد، به قیمت 8.5 میلیارد دلار خریداری کرد. این خرید بزرگ‌ترین معامله در تاریخچه مایکروسافت به شمار می‌رود.

به نظر می‌رسد منظومه شرکت‌هایی که در زمینه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند به چهار حوزه تقسیم می‌شود که به مرور در حال تغییر است. اینفوگرافی جذابی را که سایت ZDNet در این زمینه منتشر کرده را می‌توانید در ادامه ببینید.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.