راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شماره 18 ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد

هجدهمین شماره ماهنامه عصر تراکنش به انتشار رسید. این ماهنامه به‌طور تخصصی در حوزه فناوری‌های مالی، بانکداری، بورس و بیمه به تولید محتوا می‌پردازد. عکس رییس اسبق بانک مرکزی، مرحوم نوربخش برای دومین بار روی جلد عصر تراکنش دیده می‌شود. به غیر از او چهره‌هایی مانند امیر ناظمی، نیما امیرشکاری، نیما نامداری، محمدرضا جمالی، بهنام امیری، مهدی عبادی، حسین اسلامی، ناصر غانم‌زاده، جعفر پشامی و آیدا خدیوی‌فرد هم دیده می‌‌شود.

«نوربخش؛ یک پرتره ناتمام» عنوان یادداشت این شماره رضا قربانی است. سردبیر ماهنامه عصر تراکنش در این یادداشت در مورد مستند «رییس کل» که در مورد زندگی دکتر نوربخش است، این طور نوشته: «پخش مستند رئیس کل بار دیگر نگاه‌ها را متوجه نوربخش کرد؛ منتها حتی بعد از این مستند هم سوال‌های زیادی بدون پاسخ باقی مانده و تنها ابهام‌ها بیشتر شده است.»

در بخش چهره‌های ایران این شماره تصاویری از محمدجواد ظریف، مسعود نیلی، ناصر غانم‌زاده و امیر ناظمی دیده می‌شود.

در شماره آذرماه مینا والی و فاطمه قوّتی نگاهی تحلیلی به وضعیت فناوری اطلاعات در بانک‌های دولتی و خصوصی انداخته‌اند. در این مطلب در مورد معاونان فناوری اطلاعات تمام بانک‌ها توضیحاتی ارائه شده است.

رسول قربانی گزارشی با تیتر «پشت فرمان الگوریتم‌ها» به وضعیت استارت‌آپ  کوانت کن پرداخته است. این استارت‌آپ یکی از مهم‌ترین استارت‌آپ‌های فعال در حوزه معاملات الگوریتمی ایران به حساب می‌آید. در این گزارش با حامد حدادی و امیرعلی محمدزاده صحبت شده است.

«قدم زدن روی خاکستر داغ» عنوان گزارش مینا والی از استارت‌آپ اول بلاک است. اول بلاک یک کسب‌وکار کوچک در زمینه بلاکچین است و در این گزارش با مهرداد فرنوش در مورد این استارت‌آپ گفت‌وگو شده است.

فاطمه قوّتی در مورد «شاتوت» نوشته و در آن با عماد ایرانی مصاحبه کرده است. ایرانی مدیر فنی شاتوت است و این کسب‌وکار قرار است سرویس‌های متفاوت مالی را دریافت کند و در یک بستر یکپارچه خدمات را به شرکت‌های مالی تحویل دهد.

در این شماره از ماهنامه عصر تراکنش در پنلی با حضور دکتر محمدرضا جمالی، مدیرعامل شرکت نبض‌افزار؛ نیما نامداری، معاون توسعه و نوآوری شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا؛ دکتر نیما امیرشکاری، مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و مهندس بهنام امیری، معاون تسهیل تجاری توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران نگاهی به چیستی رگ‌تک، پتانسیل‌های آن و دلایل عدم توسعه آن در ایران انداختیم.

مدیرعامل شرکت نوآوران هوشمند، احسان بنی‌هاشم تحلیلی در مورد مستند پرداخت‌بان نوشته است. آذرماه امسال بانک مرکزی مستند پرداخت‌بان‌ها را منتشر کرد و این مستند تا اینجای کار با انتقاداتی روبه‌رو شده است. این مطلب به این می‌پردازد که این انتقادات چه هستند و چه راهکارهایی برای آنها ارائه می‌شود.

مقاله‌ای در نشریه هاروارد بیزینس ریویو منتشر شده که مسیر درست استفاده از فناوری بلاکچین برای کسب وکارها را شرح می‌دهد. رضا قربانی تحلیلی در این مورد ارائه داده و در مورد بلاکچین و استفاده از آن یادداشتی نوشته است.

گزارش نشست «نقش فناوری‌های مالی و پرداخت در توسعه خدمات شهرهای هوشمند» در همایش تهران هوشمند برگزار شد و فاطمه قوّتی در مورد این پنل و ماهیت سازمان فاوای شهرداری تهران نوشته است.

فانوس محصول تازه شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا به حساب می‌آید. به همین بهانه رسول قربانی با آیدا خدیوی‌فرد به گفت‌وگو نشسته است. مدیر محصول فانوس در مورد این محصول که در حوزه مدیریت مالی شخصی است، توضیحاتی ارائه داده است.

در بخش جهان شماره 18 عصر تراکنش، عکس چهره‌هایی مانند مونا ورنان، مدیر فناوری آزمایشگاه‌های تامسون رویترز؛ ویجای شخارشارما، بنیان‌گذار سیستم پرداخت Paytm؛ ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت؛ جی کلینتون، رئیس هیات مدیره کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا؛ چارلی لی، مخترع لایت کوین و آنتونیو اورتا اوزوریو، مدیرعامل بانک لویدز دیده می‌شود.

افت ارزش سهام شرکت‌های بزرگ فناوری دنیا در ماه اکتبر شوک و تهدید بزرگی برای صاحبان و سهامداران این شرکت‌ها بود. «اکتبر قرمز» عنوان گزارش محدثه ده‌باشی در مورد چرایی افول ارزش سهام غول‌های فناوری دنیا است.

مصطفی نقی‌پورفر، مدیر آزمایشگاه نوآوری مطلبی با عنوان «رمزارزها و دولت‌ها» نوشته است و در مورد رگولاسیون رمزارزها در کشورهای قدرتمند جهان مطالبی گردآوری کرده است.

ثنا جهاندار ترجمه‌ای در مورد چرخه هایپ بلاکچین و ارزهای رمزنگاری‌شده انجام داده است و محدثه ده‌باشی در گزارش دیگری موضوع KYC و شناخت را شرح داده است.

ماهنامه عصر تراکنش در ۱۱۶ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه به قیمت ۴۰ هزار تومان هر ماه منتشر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اشتراک این ماهنامه در سراسر کشور، می‌توانید با شماره 02146010539 تماس بگیرید. همچنین دریافت اشتراک از طریق فروشگاه راه پرداخت (Shop.Way2Pay.ir) هم ممکن است؛ نسخه الکترونیکی و قابل دانلود نشریه عصر تراکنش در سامانه‌های جار، طاقچه و فیدیبو نیز ارائه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.