راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری مسترکارت با یک شرکت لهستانی برای تبدیل تلفن‌های هوشمند به پایانه‌های فروش

مسترکارت با همکاری شرکت لهستانی به نام ای‌سرویس، از راهکاری به نام لایت‌پوز (LitePOS) رونمایی کرده است که می‌تواند تلفن‌های هوشمند را به پایانه‌های پرداخت تبدیل کند. به گفته ای‌سرویس، لایت‌پوز روی فناوری «Pin on glass» سوار است و به این ترتیب تلفن‌های هوشمند می‌توانند پرداخت‌های کارتی را پذیرش کنند و در مقادیر بالای 13 دلار، نیاز به وارد کردن پین است.

چنین سرویسی برای اولین بار در لهستان و برای سومین بار در اروپا راه‌اندازی می‌شود و چندین مشتری ای‌سرویس می‌توانند از نسخه اولیه این سرویس، که تا ژوئن سال 2019 ادامه خواهد داشت، شرکت کنند.

برای راه‌اندازی نسخه اولیه این فناوری، از تلفن‌های هوشمند و یا تبلت‌های اندرویدی استفاده می‌شود که مجهز به اپلیکیشن لایت‌پوز ای‌سرویس و یک کارت ریدر هستند که توسط شرکت اینجنیکو ساخته شده است.

کل این مجموعه امکان ارائه یک راهکار موبایلی را ارائه می‌دهد که از تراکنش‌هایی که با کارت‌های پرداخت غیرتماسی و چیپ انجام شده، پشتیبانی می‌کند.

به گفته ای‌سرویس، رانندگان تاکسی و پیک‌ها جزو بیشترین افرادی بودند که از این فناوری استقبال کردند، به عبارتی افرادی که دائما در حال حرکت هستند.

این روزها از مسترکارت خبرهای بسیاری شنیده می‌شود؛ مانند سرمایه‌گذاری 3 میلیون دلاری‌اش برای شرکت‌های فین‌تک آفریقایی و همینطور همکاری‌اش با اوبوپی برای ارائه کارت‌های پیش‌پرداخت جدید در هند.

منبع: Banking technology

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.