راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شماره پانزده ماهنامه عصرتراکنش منتشر شد

شماره مهرماه ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد. عصر تراکنش به‌صورت تخصصی درزمینه فین‌تِک منتشر می‌شود. فین‌تک به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات بانکداری، پرداخت، بورس و بیمه است. عصر تراکنش در هر شماره به سراغ یکی از چهره‌های شناخته‌شده فین‌تک یا بانکداری ایران می‌رود. آیت‌الله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار، تصویر جلد این ماهنامه را به خود اختصاص داده است.
شماره 15 ماهنامه عصر تراکنش با یادداشتی از رضا قربانی سردبیر ماهنامه با عنوان «11 پرسش ساده» آغاز شده است. قربانی در این یادداشت رویکرد بانک مرکزی در سال‌های گذشته در زمینه نظارت را رویکردی منفعلانه و گذشته‌نگر توصیف کرده و حضور کسب‌وکارهای رگ‌تک واقعی در فضای بانکداری و پرداخت کشور که سود کسب‌وکار آنها در اجرای درست قانون باشد را لازم دانسته است.
در بخش چهره‌های ایران این شماره تصاویری از امیر هامونی (مدیرعامل فرابورس)، مهدی عبادی (دبیر جدید انجمن فین‌تک)، عبدالعظیم قنبریان (مدیرعامل شرکت تاپ) و بهنام امیری (معاون تسهیل تجاری توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک) منتشر شده است.
فاطمه قوتی در گزارشی با عنوان «داستان یک کلاغ، چهل کلاغ» به ابعاد کمپین پزشک فراری از مالیات و پزشک فراری از کارتخوان در شبکه‌های اجتماعی پرداخته و به این سؤال پاسخ داده که آیا تراکنش‌های دستگاه کارتخوان مساوی است با پرداخت مالیات؟
همچنین آرش ترابی میزگردی را ترتیب داده که در آن علیرضا میرزامصطفی (طراح گرافیک)، امیر لعلی (مدیر روابط عمومی بانک صادرات)، حامد بیدی (مدیرعامل مرکز طراحی اسپیرال) و میلاد اسلامی‌زاد (مدیر روابط عمومی سابق اسنپ و رئیس هیات‌مدیره نویسه) حضور داشتند و در خصوص ضعف بانک‌های ایرانی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی گفتگو کرده‌اند. این میزگرد را می‌توانید با عنوان «لباس زشت پادشاه» در ماهنامه مطالعه کنید.
گزارش‌هایی در مورد استارت‌آپ «بیمیتو» و «صدتحلیل» و همچنین گفتگویی با حجت‌الاسلام دکتر سیدعباس موسویان در مورد بانکداری اسلامی از دیگر مطالب بخش ایران ماهنامه است.

شاید بتوان عنوان جذاب‌ترین بخش ماهنامه را به پرونده‌ای که به وضعیت آینده شعب فیزیکی بانک‌ها پرداخته اختصاص داد. در گزارش ابتدایی این پرونده «مینا حاجی» با استفاده از آمار و ارقام به این موضوع پرداخته که احتمالاً در آینده شعب فیزیکی از بین نروند و فقط از شکلی به شکل دیگر تغییر پیدا کنند. در ادامه این پرونده «فرهاد اینالویی» (معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین) در یادداشتی از تغییر پارادایمی گفته که از تاکسیرانی تا خرده‌فروشی را تحت تأثیر قرار داده و به این نکته اشاره کرده که در آینده شعب بانک معنای چندانی نخواهند داشت. همچنین گفتگوهایی با علیرضا لگزایی (قائم‌مقام و عضو هیات مدیره بانک ملت) و احمد مرآت‌نیا (رئیس هیات مدیره شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و مشاور مدیرعامل بانک آینده) نیز در همین خصوص ترتیب داده شده است.
گزارشی از زندگی شخصی و حرفه‌ای آیت‌الله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار با عنوان «فرمانده» گزارش یک این شماره از ماهنامه عصر تراکنش را به خود اختصاص داده است.
در بخش جهان ماهنامه، محدثه دهباشی گزارش مفصلی با عنوان «صفر تا صد ماجرای بانکداری در آمریکا» نوشته و در آن به بحران‌هایی که تقریبا هر 20 سال یک‌بار نظام مالی آمریکا را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد اشاره کرده است. وجود نمودارها و اینفوگرافیک های متعدد در متن به جذابیت آن کمک کرده است.همچنین گزارش دیگری با عنوان «پوست‌اندازی شعب»، سناریوهای مختلفی که برای تحول شعب بانکی در جهان مطرح شده را بررسی کرده است.
در بخش راهنمای مجله، 6 کتاب حوزه فین‌تک و صنعت بانکداری معرفی شده است و در بخش نوستالژی گزارش جذابی از کتاب «تاریخ جهان در صدشی» با عنوان «از مهرهای سنگی تا کارت اعتباری» آورده شده است.

ماهنامه عصر تراکنش در ۱۱۶ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه به قیمت 40 هزار تومان ابتدای هر ماه منتشر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اشتراک این ماهنامه در سراسر کشور، می‌توانید با شماره ۴۶۰۱۰۵۳۹ تماس بگیرید. همچنین دریافت اشتراک از طریق فروشگاه راه پرداخت (Shop.Way2Pay.ir) هم ممکن است؛ نسخه الکترونیکی و قابل دانلود نشریه عصر تراکنش در سامانه‌های جار و طاقچه و فیدیبو نیز ارائه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.