راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره پاسکال گوتیه رئیس کیف پول ارزهای رمزنگاری‌شده لجر چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / پاسکال گوتیه کارش را در شرکت مقایسه قیمت فرانسوی به نام کلکو آغاز کرد. این سرویس که در سال 1999 در فرانسه راه‌اندازی شده بود، در سال 2004 توسط شرکت یاهو و به قیمت 475 میلیون یورو خریداری شد. گوتیه سپس در سال 2008 به شرکت تبلیغاتی کریتئو ملحق شد و در آنجا به مدت پنج سال به‌عنوان مدیر ارشد عملیات فعالیت کرد که طی این سال‌ها شرکت کریتئو توانست سرمایه بازاری معادل 2.17 میلیارد یورو به دست آورد.

قبل از اینکه پاسکال کارش را در کیف پول لجر آغاز کند، مدتی هم در موزاییک ونچر کار می‌کرد. موزاییک ونچر یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر لندنی است که تمرکزش را روی شرکت‌های سری A قرار داده است. پاسکال گوتیه همچنین رئیس هیات‌مدیره کایکو، وب‌سایت داده مالی بیت‌کوین و رئیس کیف پول ارزهای رمزنگاری‌شده لجر است.

این شرکت در سال 2014 در فرانسه و با هدف ارائه راهکار امن برای اپلیکیشن‌های زنجیره بلوک تاسیس شد و در حال حاضر 80 کارمند در شهرهای پاریس، ویرزون و سان‌فرانسیسکو دارد. لجر توانسته سیستم‌عاملی به نام بولوس را توسعه دهد که آن را به یک تراشه امن برای کیف پول لجر یا به یک ماژول امنیت سخت‌افزاری برای راهکارهای مختلف سازمانی متصل می‌کنند. لجر توانست با فروش بیش از یک میلیون کیف پول ارزهای رمزنگاری‌شده فیزیکی در سراسر دنیا سودی بیش از 25 میلیون یورو به دست آورد.

حالا این شرکت قصد دارد تا به کمک پاسکال گوتیه، کیف پول ارزهای رمزنگاری‌شده کسب‌وکار به کسب‌وکار خودش را راه‌اندازی کند و قرار است توکن‌های تحت پوشش آن تا سال 2020 به عدد یکصد برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.