راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پوشش خبری هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک / لحظه به لحظه رویدادهای هفتمین همایش

امروز صبح هفتمین دوره همایش روابط عمومی الکترونیک در هتل المپیک تهران شروع شد و خبرنگاران راه پرداخت تا پایان همایش رویدادهای این همایش را پوشش خواهند داد.

برای مطالعه آن چه که در این همایش گذشته است اینجا کلیک کنید.

کتاب هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک را دانلود کنید.

برنامه‌های هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک را ببینید.

گزارش تصویری همایش را اینجا ببینید. 

گزارش تصویری سایت همایش را اینجا ببینید.

خبر سایت همایش را اینجا ببینید.

به روز رسانی ۹:۰۰

مانند هر سال برنامه سر زمان شروع شد

امیرعباس تقی پور در آغاز برنامه ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به میهمانان همایش طی سخنرانی‌ای کوتاه، از تاثیر این همایش در آینده بر روی صنعت روابط عمومی و فناوری اطلاعات صحبت کرد.

کاظمی دینان، دبیر اجرایی همایش، به اهالی مثبت نگر و زیبا نگر روابط عمومی، ضمن بیان کردن عشق و علاقه خویش به کار در حوزه روابط عمومی، این کار را به جوانان نیز توصیه کرد. همچنین از نظم و شروع برنامه توسط آقای تقی پور ابراز رضایت کرد. او همچنین به کتاب رابط، اشاره کرد و افزود که این قدمی بزرگ در این حوزه خواهد بود و راهی خوب برای شناختن اعضای این حوزه است. او در پایان روابط عمومی را یکی از مهمترین پل های اساسی زندگی نامید.

 

به روزرسانی ۹:۱۰

سخنرانی دکتر یحیی کمالی‌پور

پرفسور یحیی کمالی پور، رئیس انجمن جهانی ارتباطات، طی سخنرانی خود در آغاز برنامه ضمن ابراز خوشحالی از حضور خویش در این مراسم به چند نکته مهم اشاره نمودند.

ایشان در ابتدا به نهادینه کردن روابط عمومی در شرکت‌ها و نهاده اشاره کردند که باید با کمک تمام ارگان‌ها و سازمان چه دولتی و چه شخصی انجام گیرد. نکته دیگر که ایشان به ان اشاره کردند همفکری دانشگاه‌ها و روابط عمومی‌ه با یکدیگر بود. وی همچنین به بالا بردن وجه روابط عمومی در کشور اشاره کرد. او بیان کرد یکی از ضعف‌های روابط عمومی در کشور این است که مردم شناخت درستی از روابط عمومی نداند و اینکه چرا مردم به این روابط عمومی‌ها نیاز دارند و اینکه روابط عمومی چیست. وی همچنین اشاره کرد به تعامل حوزه‌های مختلف اقتصادی سیاسی اجتماعی که باید بر آن تکیه شود و اینکه نهادهای روابط عمومی‌ها باید همکاری و هم فکری کنند و تعاملی سازنده داشته باشند.

در پایان او به امری مهم نیز اشاره کرد. وی اظهار کرد کلیه تشکل‌های روابط عمومی کشور باید در زیر چتر روابط عمومی ایران قرار بگیرند تا پراکندگی‌ها در این حوزه رفع شود. چرا که دنیای امروز هر روز پیچیده تر میشود و در کنا رآن نقش و مسئولیت روابط عمومی ها بیشتر و مهم تر میشود.

پیشنهاد آخر ایشان، ادغام همایش بین المللی روابط عمومی و این همایش بود و این امر را بهتر و کارآمد تر دانست.

 

به روزرسانی ۹:۴۰

دکتر علی اکیر جلالی سخنرانی کرد

جایگاه روابط عمومی الکترونیک در استقرار دولت الکترونیک

دکتر جلالی مانند همیشه جذاب و گیرا صحبت کرد. او در صحبت‌های خود به ضرورت داشتن سند برای توسعه روابط عمومی اشاره کرد. داشتن نقشه راه و سند برای رسیدن به اهداف روابط عمومی را پیش‌شرط اساسی دانست و در صحبت‌های خود به سنگاپور اشاره کرد و این که این کشور از حدود ۳۰ سال پیش و با داشتن سند راهبردی به جایگاه بالایی دست یافته است.

بعد از صحبت‌های او پرسش و پاسخ شفاهی برگزار شد.

جایگاه روابط عمومی الکترونیک در استقرار دولت الکترونیک 

به روز رسانی ۹:۵۰

موج‌سواری روابط عمومی نوین بر روی امواج پرقدرت شبکه‌های اجتماعی

دکتر سلطانی‌فر در ابتدای صحبت‌های خود خبر از تصویب رشته روابط عمومی الکترونیک در دانشگاه علمی کاربردی و در مقطع کارشناسی داد.

 

به روز رسانی ۱۰:۱۰

تعامل روابط عمومی الکترونیک و رسانه ترکیبی تعاملی

سعید آزاد مقاله‌ای در زمینه استفاده از IPTV ارائه کرد.

تعامل روابط عمومی الکترونیک و رسانه ترکیبی تعاملی

تجربه رسانه ملی در تاسیس نخستین واحد روابط عمومی الکترونیک

 

به روزرسانی ۱۰:۳۰

در این بخش از برنامه از نویسندگان مقالات برتر و حامیان همایش تقدیر شد.

 

به روز رسانی ۱۱:۴۰

بخش دوم ارائه مقاله‌ها آغاز شده است و نویسندگان و پژوهشگران مقاله‌های خود را ارائه می‌کنند. مریم سلیمی مقاله گرافیک اطلاع‌رسان و خبری در حوزه روابط عمومی الکترونیک و امیر انصار تجربه رسانه ملی درتاسیس نخستین واحد روابط عمومی الکترونیک در سازمان صدا و سیما را ارائه کرد.

 

به روزرسانی ۱۲:۰۰

در ادامه رضا کیمیایی مقاله گوگل الگویی برای روابط عمومی الکترونیک را ارائه کرد.

گوگل الگویی برای روابط عمومی الکترونیک 

به روزرسانی ۱۲:۳۰

شاخص‌های ارزیابی پرتال‌های روابط عمومی در ایران (تجربه موردی: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران) عنوان مقاله دکتر حمید ضیایی پرور بود.

بررسی شاخص‌های ارزیابی در پرتال‌های روابط عمومی

 

به روزرسانی ۱۳:۰۰

برنامه صبح به پایان رسید. مقاله درگاه‌ها و دریچه‌های عددی شهر تهران توسط علی اسماعیل زاده  ارائه شد.

 

به روزرسانی ۱۳:۵۰

مقاله لزوم استفاده از سامانه واقعیت مجازی در روابط عمومی الکترونیک توسط مرتضی علم‌الهدی ارائه شد. ارائه این مقاله به شیوه‌ای جذاب و بدون استفاده از پاورپوینت‌های مرسوم و به کمک خود نرم‌افزار واقعیت مجازی سد گتوند ارائه شد.

 

به روز رسانی ۱۴:۰۰

آخرین مقاله ارائه شده در همایش مقاله دکتر امامی و با عنوان رسانه‌های اجتماعی برای بانک‌ها: خوب، بد، زشت؟ بود.

روابط عمومی برای بانک‌ها: خوب، بد، زشت؟ 

او در صحبت‌های خود از سه دیدگاه مختلف به رسانه‌های اجتماعی گفت. در ابتدا دیدگاه خوشبینانه‌ای به استفاده از رسانه‌های اجتماعی در بانک‌ها وجود داشت. اما به مرور ورق برگشت و دیدگاه بدبینانه‌ای حاکم شد. اما امروز دیدگاه بینابینی حاکم شده است.

 

به روزرسانی ۱۴:۴۰

برنامه بزرگداشت دکتر محسنیان راد آغاز شد. در این برنامه پدر علم ارتباطات ایران یعنی دکتر معتمدنژاد هم حضور دارد. او در میان تشویق پرشور حاضر به سخنرانی درباره دکتر محسنیان راد پرداخت. او از عدم حمایت از دکتر محسنیان راد برای انجام تحقیقات ارتباطی انتقاد کرد و اظهار امیدواری کرد که دولتمردان از او حمایت کنند.

 

به روز رسانی ۱۸:۰۰ (آخرین)

همایش هفتم هم با برگزاری بزرگداشت باشکوه دکتر محسنیان راد به پایان رسید. برنامه به این شکل بود که چند نفر از دوستان و آشنایان دکتر درباره او سخنرانی کردند و بعد از مراسم بزرگداشت خود دکتر هم سخنرانی کرد. در پایان مراسم هم تا حدود نیم ساعت مشغول گرفتن عکس یادگاری با دکتر محسنیان راد بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.