راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رسانه‌های اجتماعی برای بانک‌ها؛ خوب، بد، زشت؟

رسانه‌های اجتماعی برای بانک‌ها؛ خوب، بد، زشت؟ عنوان مقاله‌ای از حسین امامی، دانشجوی دکتری علوم ارتباطات اجتماعی در هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک است که در آن به بررسی کارکردهای مثبت و منفی رسانه‌های اجتماعی در شبکه بانکی کشور پرداخته و دیدگاه‌ها و نظرات مختلف را بر اساس تحقیقات متعددی که در کشورهای مختلف انجام شده، مطرح خواهد کرد.

این پژوهشگر رسانه‌های نوین و روابط‌عمومی، بر اساس نتایج به دست آمده در این پژوهش، دیدگاه‌ها را به سه بخش تقسیم کرده است. اولین رویکرد، دیدگاهی خوش‌بینانه است که رسانه‌های اجتماعی را فرصتی برای توسعه و گسترش فعالیت‌های روابط‌عمومی بانک‌ها دانسته و دوری و عدم استفاده از رسانه‌های اجتماعی را حتی یک تهدید برای بانک‌ها می‌داند.

رویکرد دوم، دیدگاهی بدبینانه است. طرفداران این دیدگاه معتقدند با گذشت چند سال از فعالیت شبکه‌های اجتماعی، هنوز این سایت‌ها نتوانسته‌اند ابزار ارتباطی مؤثری برای مؤسسات و نهادهای مالی و بانکی باشند. طرفداران این دیدگاه حتی فعالیت روابط عمومی‌های فعال در بخش‌های پولی و بانکی را در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی یک حرکت ناشیانه و اتلاف وقت می‌دانند

ودر ‌‌نهایت دیدگاه سومی مطرح است که نگاهی بینابین به این مسئله دارد.

امامی در مقاله خود، ضمن بررسی این دیدگاه‌ها به ارائه پیشنهاد‌ها و راه حل‌هایی در مورد نحوه بکارگیری این شبکه‌ها در مؤسسات مالی و اعتباری و بانک‌های ایرانی می‌پردازد تا در پیشبرد برنامه‌های روابط‌عمومی خود با استفاده کارآمد و مؤثر از رسانه‌های اجتماعی، اقدام کنند.

گفتنی است هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از برجستگان روابط‌عمومی کشور در هتل المپیک برگزار می‌شود.

علاقمندان برای ثبت‌نام در این همایش با شماره تلفن ۳-۸۸۹۲۲۷۸۲ تماس حاصل نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.