راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

به‌روزرسانی سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور توسط گرایش تازه کیش

بنا به قانون مصوبه شورای اسلامی در خصوص پرداخت عوارض بر اساس تعداد ورود و خروج، ایجاد تغییراتی در روند محاسبه پرداخت الکترونیکی عوارض لازم‌الاجرا بوده که در حال حاضر، خدمت فوق برای مسافران عازم از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی راه‌اندازی و برای سایر مبادی خروجی کشور نیز توسط شرکت گرایش تازه کیش عملیاتی شده است.

به گزارش روابط عمومی جی‌اس‌اس، سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور در راستای تأمین نیاز پرداخت الکترونیکی در پردازش تراکنش‌های مبتنی بر کارت، پیاده‌سازی و اجرا شده است که حاصل تجربیات شرکت گرایش تازه کیش (GSS) در حوزه تهیه نرم‌افزارهای مختلف بانکی جهت ارائه سرویس‌های متنوع پرداخت در داخل و خارج شعب و با استفاده از ابزارهای خاص پرداخت الکترونیکی است.

سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیکی، پرداخت الکترونیکی و سهولت در انجام امور بانکی مردم به‌ویژه مسافران خارج از کشور، به‌صورت الکترونیکی و از طریق درگاه اینترنتی راه‌اندازی شده است، به‌گونه‌ای که کنترل پرداخت یا عدم پرداخت عوارض به‌صورت مکانیزه در مبادی خروجی امکان‌پذیر است.

بنا به قانون مصوبه شورای اسلامی در خصوص پرداخت عوارض بر اساس تعداد ورود و خروج، ایجاد تغییراتی در روند محاسبه پرداخت عوارض لازم‌الاجرا بوده که در حال حاضر، خدمت فوق برای مسافران عازم از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و سایر مبادی خروجی کشور راه‌اندازی و عملیاتی شده است.

با استقرار کیوسک (Cashless) در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی مسافران می‌توانند با مراجعه به بخش «خدمات الکترونیکی / پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور» و ثبت اطلاعات خود ازجمله کد ملی نسبت به پرداخت عوارض خروج توسط کارت‌های عضو شتاب اقدام کنند.

به‌روزرسانی سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور توسط گرایش تازه کیش
به‌روزرسانی سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور توسط گرایش تازه کیش

زمانی که مسافر کد ملی را وارد کند، استعلام از وب‌سرویس‌های ناجا انجام می‌شود که با توجه به اطلاعات موردنیاز و بر اساس تعداد ورود و خروج‌های مسافر، مبلغ عوارض خروج از کشور محاسبه می‌شود.

این سرویس به‌صورت اتوماتیک وب‌سرویس‌های ناجا را به‌روزرسانی می‌کند و مبلغ پرداختی در سامانه ثبت می‌شود. علاوه بر این به‌منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی، دستگاه قادر به ارائه رسید (Offline Code) است تا در صورت قطع ارتباط با وب‌سرویس‌های ناجا بتوان از این (Offline Code) استفاده کرد. علاوه بر این در صورت مفقود شدن رسید، قابلیت اخذ مجدد (Offline Code) نیز وجود دارد و به‌محض خروج از کشور باطل می‌شود.

وب‌سرویس‌های ناجا توسط این سامانه به‌صورت اتوماتیک به‌روزرسانی می‌شود لذا پرداخت عوارض و خروج مسافر از کشور نیز به‌صورت آنی در ناجا ثبت می‌شود.

از مزایای این سامانه همچنین می‌توان به سهولت و تسریع در انجام امور مسافران، کاهش هزینه‌های منابع انسانی و حذف سوءاستفاده‌های احتمالی اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.