راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونگی استعلام عوارض آزادراهی خودرو در سایت آنی‌رو

طهورا آدینه‌وند/ آنی‌رو، نوعی سامانه پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی است که رانندگان می‌توانند با مراجعه به سایت این سامانه نسبت به استعلام بدهی و پرداخت عوارض آزادراهی خود اقدام کنند.

این سامانه اخیراً سرویس پرداخت خودکار عوارض آزادراه‌های تحت پوشش را از طریق کیف پول آنلاین، فعال کرده؛ بنابراین رانندگان می‌توانند با مراجعه به سایت آنی‌رو و ثبت‌نام در این سامانه، سرویس پرداخت خودکار عوارض را فعال و کیف پول آنلاین خود را شارژ کنند. در این صورت فقط لازم است برای شارژ مجدد کیف پول به سایت آنی‌رو مراجعه کنند.

برای ثبت عوارض خودرو و پرداخت آنلاین آن لازم نیست از گیت خاصی عبور کنید، بلکه عبور شما به وسیله دوربین‌های آنی‌رو ثبت می‌شود.

رانندگان تا هفت روز پس از صدور قبض عوارض می‌توانند اقدام به پرداخت آن کنند، در غیر این صورت مشمول جریمه راهنمایی‌ورانندگی خواهند شد. امکان پرداخت عوارض از طریق کارت‌خوان بانک پارسیان نیز در این سرویس وجود دارد.

همچنین آنی‌رو برای آن دسته از صاحبان وسایل نقلیه که از آزادراه‌های تحت پوشش عبور می‌کنند و به هر دلیلی مایل به پرداخت اینترنتی نیستند، گیت‌هایی را در نظر گرفته که با استفاده از سایت آنی‌رو می‌توان محل دقیق این گیت‌ها را مسیریابی کرد.

این سامانه، پرداخت آنلاین آزادراه‌های همت-کرج، کاشان-نطنز-اصفهان، گذرگاه شرق اصفهان، قزوین-زنجان، کرج-قزوین، بندرعباس-شهیدرجایی، تهران-ساوه و تهران-قم را تحت پوشش قرار می‌دهد. در ادامه نحوه ثبت‌نام و ورود به این سامانه را مشاهده می‌کنید.

  1. برای مشاهده بدهی عوارض آزادراهی خودروی خود و پرداخت آن، ابتدا باید به سایت آنی‌رو به آدرس aaniro.ir مراجعه کنید.
  2. در قدم دوم و برای ثبت‌نام در سایت روی گزینه سبز رنگ «ورود/ثبت‌نام» در وسط صفحه کلیک کنید. در همین صفحه می‌توانید برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها روی همین گزینه در بالای سایت کلیک کنید.

سپس صفحه‌ای مانند شکل زیر باز می‌شود که اگر قبلاً در سایت ثبت‌نام کرده باشید، کافی است اطلاعات‌تان را وارد کنید. دقت کنید به هنگام ورود اعداد و عبارت امنیتی، زبان کیبورد خود را به انگلیسی تغییر دهید. توجه کنید که به هنگام وارد کردن عبارت امنیتی، حروف کوچک یا بزرگ انگلیسی تفاوتی نمی‌کنند.

در ادامه مرحله قبل، اگر تابه‌حال در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اید، روی گزینه «ثبت‌نام» در پایین صفحه کلیک کنید؛ در این صورت صفحه زیر باز می‌شود. پس از ثبت اطلاعات و انتخاب کلمه عبور، روی گزینه «ثبت‌نام» کلیک کنید.

پس از کلیک روی گزینه ثبت‌نام در مرحله قبل، یک کد تأیید به تلفن همراه‌تان ارسال می‌شود که در صورت دریافت، آن را وارد کرده و گزینه «ارسال» را انتخاب کنید.

پس از ارسال کد تأیید صفحه‌ای مانند صفحه زیر باز می‌شود که برای ادامه روند پرداخت باید روی علامت «+» در وسط صفحه کلیک کنید.

در ادامه و پس از کلیک روی علامت «+» صفحه زیر باز می‌شود؛ اکنون شما می‌توانید پس از وارد کردن اطلاعات خودروی خود گزینه ثبت را انتخاب کنید.

پس از ثبت خودرو، مانند شکل زیر، پلاک آن در پروفایل شما نمایش داده می‌شود. در این مرحله با کلیک مجدد علامت «+» می‌توانید خودروی دیگری را به پروفایل‌تان اضافه کنید.

با انتخاب گزینه «استعلام بدهی» صفحه زیر باز می‌شود؛ پس از مشاهده بدهی خود روی آن کلیک کرده و با انتخاب گزینه پرداخت به درگاه پرداخت آنلاین متصل شوید. با طی این مراحل عوارض خودروی خود را پرداخت کرده‌اید.

در پروفایل خود و با کلیک روی گزینه «تنظیمات» صفحه زیر باز می‌شود که شما می‌توانید از طریق آن اطلاعات خودرو را به‌روزرسانی کنید و سرویس پرداخت خودکار از کیف پول را فعال کنید.

در ادامه مرحله قبل و با کلیک روی «تنظیمات بیشتر» و سپس گزینه «انتخاب آزادراه»، امکان انتخاب آزادراه مورد نظر شما ایجاد می‌شود.

در این مرحله با انتخاب گزینه «گزارش پرداخت» در پروفایل خود که تصویر آن را در مرحله هشتم می‌بینید، صفحه زیر باز شده و امکان مشاهده قبوض پرداختی در تاریخ درخواستی شما ایجاد می‌شود.

همچنین شما می‌توانید با کلیک روی گزینه «قالب» در بالای صفحه، سمت راست، قالب سایت را بر اساس سلیقه خود تغییر دهید.

در ادامه برای شارژ کیف پول خود و استفاده از خدمات پرداخت خودکار آنی‌رو روی گزینه شارژ کیف پول که در سمت راست سایت قرار دارد، کلیک کنید؛ در این صورت صفحه زیر باز می‌شود و در ادامه یکی از مبالغ پیشنهادی را انتخاب کنید یا مبلغ درخواستی خود را وارد کرده و گزینه پرداخت را انتخاب کنید.

پس از کلیک روی گزینه پرداخت، طبق تصویر زیر به درگاه پرداخت اینترنتی متصل می‌شوید، برای ادامه اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و گزینه پرداخت را انتخاب کنید.

پس از کلیک روی گزینه پرداخت و در صورت موفقیت، پیام زیر را در سایت مشاهده خواهید کرد. اکنون شما کیف پول خود را شارژ کرده‌اید و در صورتی که گزینه پرداخت خودکار از کیف پول را در مرحله دهم فعال کرده باشید، نیازی به مراجعه مجدد به سایت ندارید.

در صورت نیاز با کلیک روی نام خود در بالای صفحه، سمت چپ، پنجره‌ای باز می‌شود که می‌توانید با کلیک روی «پروفایل کاربری»، مشخصات خود را اصلاح کنید، با کلیک روی گزینه «تغییر کلمه عبور» می‌توانید کلمه عبور خود را تغییر دهید و در نهایت برای خروج از سامانه روی گزینه «خروج از سامانه» کلیک کنید.

2 دیدگاه
  1. سین میم می‌گوید

    عالی خسته نباشید

  2. فراز می‌گوید

    راه ارتباطی همه قطع هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.