راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش چالش‌های پیش‌روی خرده‌فروشان برای ایجاد بستر بازِ پرداخت

طی یک دهه گذشته، فناوری‌های غیرتماسی -دسترسی به اینترنت روی موبایل- شیوه خرید مشتریان را تغییر داده است. مشتریان به دنبال تجربه خریدی ساده هستند و از این جهت خرده‌فروشان به دنبال خلق تجربه‌های جدیدی برای مشتریان‌اند تا تراکنش‌های مالی خود را بدون خطا و به شیوه‌های متنوع انجام دهند.

موسسه تحقیقاتی پی‌سی‌ام (PCM) و اچ‌پی‌اس (HPS) -ارائه دهنده خدمات نوآورانه پرداخت به صادرکنندگان کارت‌های بانکی، سازمان‌های مستقل فروش (ISO) و خرده فروشان- در تحقیقی مشترک به دنبال درک مشکل خرده فروشان در بسترهای پرداخت فعلی هستند. فروشندگان به دنبال خدمات پرداخت چندگانه از طریق کانال‌های مختلف هستند که بر روی یک اکوسیستم باز پرداخت قرار گرفته باشد.

زیرساخت پرداخت باز خرده‌فروشان / انعطاف در شیوه‌های پرداخت مختلف
زیرساخت پرداخت باز خرده‌فروشان / انعطاف در شیوه‌های پرداخت مختلف

طی سال‌های گذشته شاهد این بودیم که فروشندگان اقدام به راه‌اندازی باشگاه مشتریان و ارائه کارت‌های وفاداری مشتری می‌کردند تا هم قدرت بیشتری بر روی کنترل پرداخت‌های الکترونیک داشته باشند و هم ارتباطشان را با مشتریان قوی‌تر کنند. پس از آن نیز فروشندگان اقدام به راه اندازی بسترهای پرداخت خود کردند تا تجربه مشتری را با ارائه شیوه‌های متنوع پرداخت ارتقاء دهند.

پس از مشاهده این تلاش‌ از سوی خرده‌فروشان، این دو موسسه تحقیقاتی اقدام به تهیه گزارشی از چالش‌های پیش روی خرده‌فروشان در این مسیر داشتند که از طریق لینک زیر قابل دانلود و مطالعه است.

دانلود گزارش چالش‌های پیش‌روی خرده‌فروشان برای ایجاد بستر بازِ پرداخت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.