پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بررسی مفهوم تجربه کاربر در گفت و گو با حمید مختاریان [پادکست]
تجربه کاربر چیست؟
این پرسشی است که با حمید مختاریان کارشناس بانکداری و پرداخت الکترونیک در میان گذاشتیم. او میگوید تجربه کاربر غنی به تجربهای گفته میشود که در آن نرمافزار مورد استفاده کاری که کاربر میخواهد را دقیق انجام دهد. انجام آن ساده و مطابق مدل ذهنی کاربر باشد و علاوه بر آن انجام آن برای کاربر لذتبخش باشد.
تجربه کاربر مفهومی است که در تولید و خدمترسانی نرمافزارهای بانکی و پرداخت کشور ما باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
گفت و گوی کوتاه ما با او را میتوانید اینجا (mokhtarian) بشنوید.
در دانشنامه ویکیپدیا هم درباره تجربه کاربر نوشته شده است:
در فرهنگ تعامل انسان-رایانه، تجربهٔ کاربری (به انگلیسی: User Experience و به اختصار: UX) کیفیتی از تجربه است که کاربر در حین تعامل با یک سیستم یا محصول کسب میکند.
به عبارت دیگر، تجربه کاربری همان خاطرهای است که با استفاده از یک محصول در ذهن کاربر نقش میبندد. هدف طراحی تعامل، این است که خاطرهای خوش در ذهن کاربر نقش ببندد تا او بازهم از محصول استفاده کند.
دو اینفوگرافی کاربردی در این زمینه را هم میتوانید از اینجا ببینید.