راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تجربه کاربر چیست؟ / دو اینفوگرافی آموزشی در زمینه تجربه کاربر

تجربه کاربری امروز یکی از مسائل مهم ماست. بعد از ۱۰ سال که از عمر بانکداری و پرداخت الکترونیک در کشور ما می‌گذرد حالا بسیاری از مسائل فنی حل شده است یا حداقل راه حل‌های مشخصی برای آن‌ها طراحی شده است. به همین دلیل به مرور سطح درخواست‌ها افزایش می‌یابد و مردم یک گام جلو‌تر را می‌خواهند. با توجه به اینکه مردم همیشه جلو‌تر هستند ما برای به روز بودن باید از امروز فکر فردا را بکنیم و منتظر نمانیم تا پدیده‌ای به خواست عمومی تبدیل شود و آنگاه به فکر آن بیفتیم. ما باید از همین امروز برای فردا و مسائل آن برنامه داشته باشیم. تجربه کاربر آن چیزی است که مشتری نهایی می‌بیند و منشاء عمده قضاوت‌ها درباره عملکرد و کیفیت محصول یا سرویس است. حالا توسن این جوایز و این جشنواره را شروع کرده تا درک و آگاهی نسبت به تجربه کاربری افزایش یابد.

توجه به تجربه کاربری، بخش مهمی از روند توسعه نرم‌افزار و یک عنصر مهم برای رسیدن به موفقیت هر محصول یا خدمت فناورآنه است. گاهی این سوال مطرح می‌شود که چطور در بازاری با این پیچیدگی محصولاتی ارائه می‌شوند که به طور شاخص مطرح می‌گردند؟ چگونه است که یک محصول مشتریان بیشتری جلب می‌کند و تعامل بهتری با مشتری می‌کند و در یک کلمه زنده‌تر و تعاملی‌تر است.

تجربه کاربر در مورد ایجاد تجربه دیجیتالی است که برای کاربر نهایی بهینه شده است. این به معنای درک نیاز و خواسته کاربران و سپس ایجاد محصولات و خدماتی است که آن نیاز‌ها را پوشش دهد. تجربه کاربر خوب، نامرئی و کارا است. همچنین تجربه کاربر خوب ساده، بصری، مفید، روشن و پشتیبان کسب و کار است.

تجربه کاربر چیزی فرای طراحی عملکرد و واسط کاربری است و شامل استفاده موثر از فناوری، ارائه محتوای ارزشمند، تعامل کاربر منطقی، قابلیت استفاده، سهولت استفاده، به کارگیری استاندارد‌ها، ناوبری بصری و اثربخشی به منظور کمک به کاربر برای انجام اهدافش است.

برای مشاهده دو اینفوگرافی مفید در این زمینه بر روی تصاویر کلیک کنید.

اینفوگرافی تجربه کاربر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.