راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش تصویری راه پرداخت از دومین روز نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت

نهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت دیجیتال با حضور و مشارکت بیش از ۵۰ بانک و شرکت فعال در این حوزه، با شعار ارزش‌آفرینی دیجیتال در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه اول و دوم اسفندماه برگزار شد.

دومین روز نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با پیام ویدئویی محمدرضا فرزین، رئیس‌ کل بانک مرکزی آغاز شد. به گفته فرزین، ریال دیجیتال نیز در مرحله آزمایشی است و تدوین این موضوع به‌صورت تدریجی خواهد بود. به عقیده او در تمام بانک‌های مرکزی دنیا چگونگی تدوین مقررات این حوزه به یک معضل تبدیل‌ شده است.

در ادامه مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود در این همایش گفت: «این حوزه سال‌های گذشته رشد به نسبت خوبی در کشور داشته؛ به طوری که مقایسه زیرساخت‌ها و شیوه‌های الکترونیکی ارائه خدمات با ۱۰ یا ۱۵ سال گذشته به‌خوبی سرعت رشد بالایی را نشان می‌دهد.»

سید حسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز با اشاره به فعالیت پنج میلیون کاربر در بازار کریپتو و سرمایه‌گذاری در این زمینه، گفت: «این بازار را نمی‌توان انکار کرد و به بخش خصوصی اجازه دهید منابع این بازار را به چرخه اقتصاد بیاوریم.»

علی عبدالهی، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک از راه‌اندازی مرکز رصد و پایش تجربه مشتریان بانک‌ها در این شرکت خبر داد و گفت: «در اردیبهشت‌ماه سال آینده نتایج مرکز رشد و پایش مشتریان برای عموم و فعالان صنعت منتشر می‌شود و در گام بعدی این خدمت را به طور خاص برای هر بانک ارائه خواهیم کرد.»

در ادامه محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در سخنرانی خود در نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با اشاره به بلوغ اکوسیستم بانکی و فین‌تکی کشور تأکید کرد که این حوزه می‌تواند الگوی خوبی برای توسعه اکوسیستم دیجیتال و تحول دیجیتال و در نهایت توسعه اقتصاد دیجیتال کشور باشد.

در حاشیه این نمایشگاه چندین پنل برگزار شد. از جمله این پنل‌ها می‌توان به نشست تخصصی وضعیت پرداخت دیجیتال ایران و جایگاه نوآوری در اکوسیستم پرداخت، پنل امنیت و حکمرانی داده در نظام بانکی و چالش‌های آن، پنل اکوسیستم فین‌تک ایران و تعامل اثربخش با نظام بانکی ایران اشاره کرد. در نهایت در ساعات پایانی دومین روز همایش بانکداری الکترونیک، پنل حکمرانی، سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری در ارزش‌آفرینی دیجیتال نیز برگزار شد.

در جریان نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، شرکت جیبیت با دو  شرکت آی‌تی‌ساز و رایان هم‌افزا  تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. سه شرکت که زیرمجموعه‌های هلدینگ فناوری بانک سپه بودند به عبارتی شرکت‌های تحلیلگران هوشمند فناوری اطلاعات امید (امیدتک)، فرداپردازان آروند امید (امیدپی) و تدبیر تراکنش ایرانیان (امیدبوم) محصولات خود را معرفی کردند.

در ادامه مؤسسه اعتباری ملل در این رویداد دو سرویس جدید خود یعنی متابانک و نسخه جدید هوش مصنوعی نرم‌افزار فام را معرفی کرد. بهسازان فردا در این همایش از کیوسک جدید خود رونمایی کرد. شرکت پرداخت الکترونیک سپهر از تازه‌ترین کتاب این شرکت با عنوان فین‌تک و آینده امور مالی رونمایی کرد. شرکت بیت‌پین در کنار بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت در نهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت حضور داشت.

در حاشیه آخرین روز نهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک شرکت شاپرک از سامانه «شاپرک من» رونمایی کرد و شرکت مبنا کارت آریا هم سه محصول نرم‌افزاری مبناکارت با نام‌های یاراکارت، برسام و سامیار را معرفی کرد. در ادامه گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه را مشاهده می‌کنید.

عکس‌ها: نسیم اعتمادی-عباس شریعتی-روزبه فولادی

1 دیدگاه
  1. سامان رضائی می‌گوید

    یکی از موضوعاتی که خیلی به چشم میومد، موج مهاجرت نیروی متخصص به خارج از کشور بود.
    تقریبا هر کسیو دو سال پیش میشناختم، تو این نمایشگاه نبود 🙁

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.