راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ایران و روسیه برای دور زدن تحریم‌ها در حال بررسی استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده دولتی هستند

ایران و روسیه می‌توانند برای دور زدن تحریم‌ها و وابستگی کمتر به دلار، به سمت ارزهای رمزنگاری‌شده بروند.

به گزارش CCN، ایران در ماه‌های اخیر با بحران مالی روبه‌رو بوده است و این بحران درست از زمانی که ترامپ از برجام خارج شد بیشتر هم شد و ارزش ریال ایران در مقایسه با دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خودش رسید.

از طرف دیگر وضعیت روسیه هم چندان مساعد نیست و به دنبال مداخله نظامی روسیه در اوکراین، از طرف ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر کشورها دچار تحریم‌های بین‌المللی شد.

حالا هم ایران برای دور زدن تجارت‌های مبتنی بر دلار و همینطور کم کردن وابستگی‌اش به سیستم بین‌المللی سوئیفت، در نظر دارد تا ارزهای رمزنگاری‌شده را، به‌عنوان یک راه‌حل پیشنهادی ارائه دهد و با مسکو در این رابطه گفتگو داشته باشد.

محمدرضد پورابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان گفته است که کمیسیون اقتصادی مجلس، پیشتر از بانک مرکزی خواسته تا پیشنهادهایی را برای امکان استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده ارائه دهد.

پورابراهیمی تایید کرد که او با کمیته سیاست اقتصادی پارلمان روسیه مذاکراتی داشته است و خبرها نشان می‌دهد که ایران همکاری را با روسیه در راستای پیمان ارزهای رمزنگاری‌شده برقرار کرده است.

چند ماه پیش هم وزیر اطلاعات و فناوری ارتباطات ایران، محمد جواد آذری جهرمی اعلام کرد که دولت در تلاش برای توسعه ارز رمزنگاری‌شده دولتی مبتنی بر  فناوری زنجیره بلوک است.

کشور روسیه هم به دستور پوتین در حال کار کردن روی ارز رمزنگاری‌شده دولتی خودش با نام کریپتوروبل است.

سرگی گلاژوف، مشاور اقتصادی پوتین در دیدار با مقامات ارشد دولتی گفت که ارز رمزنگاری‌شده دولتی به‌عنوان ابزار مفیدی برای دور زدن تحریم‌ها به کار کشور خواهد آمد.

منبع: CCN

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.