پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
سیف: پشتیبانی روابط عمومی از سیاستهای کلان بانکی، سرمایهای ارزشمند است
رئیسکل بانک مرکزی در نشست هماندیشی با مدیر و معاونان روابط عمومی بانک مرکزی که به مناسبت 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات تشکیل شد، گفت: «روابط عمومی فراتر از یک تخصص در حیطه رسانه و ارتباطات است و فعالان این حوزه باید در زمینه فعالیتها و وظایف سازمان و دستگاه متبوع خود نیز تخصص داشته باشند.»
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، ولی اله سیف با اشاره به اهمیت همراهی و مشارکت افکار عمومی در پیشبرد اهداف سازمانها و نقش روابط عمومی در این حوزه عنوان کرد: «روابط عمومی در تشریح اهداف، سیاستها و برنامههای سازمان به زبان ساده و قابلدرک برای تمام اقشار جامعه نقش مهم و غیرقابلانکاری دارد و از طریق برقراری تعامل بین سازمان و جامعه و تسهیل روابط دو طرف، کمک مؤثری به تأمین منافع هر دو گروه میکند.»
رئیسکل بانک مرکزی افزود: «روابط عمومی بانک مرکزی به دلیل نوع نگاه جامعه به این نهاد و انتظارات مردم از آن، در نظام اقتصادی کشور، وظیفه سنگینی بر عهده دارد و با توجه به تنوع عملکرد و طیف متنوع فعالیتهای سازمان، کار بسیار سختی در انتقال اطلاعات به ذینفعان آن در جامعه دارد و باید بادانشی بیش از تخصص حرفه روابط عمومی توانایی تبیین تصمیمات اقتصادی، نظارتی، ارزی و پولی بانک مرکزی را برای آحاد جامعه داشته باشد.»
او تصریح کرد: «در سالهای اخیر، نگاه تخصصی در روابط عمومی بانک وجود داشته و این حوزه با انسجام لازم، رئیسکل و اعضای هیئت عامل بانک را با نگاه کارشناسی و تعامل مثبت با رسانهها پشتیبانی کرده است.»
به گفته سیف این همراهی و پشتیبانی سرمایهای ارزشمند است که اگر وجود نداشته باشد، مدیر ارشد سازمان را در پیشبرد برنامهها و سیاستهای خود، متزلزل خواهد کرد.
دکتر سیف با اشاره به بحران مؤسسات غیرمجاز در سالهای گذشته و آثار آن بر افکار عمومی گفت: مؤسسان و سهامداران مؤسسات غیرمجاز با در دست داشتن منابع مالی عظیم، فضای رسانهای کشور و افکار عمومی جامعه را تحت تأثیر قراردادند و بانک مرکزی را به نقطه عطف انتقادات و تخریبهای خود برای دستیابی به منافع تبدیل کردند. در این فضا روابط عمومی بانک مرکزی وظیفه سنگینی برای تنویر افکار عمومی و اتخاذ راهکارهای مناسب برای تشریح ابعاد ماجرا بر عهده داشت که خوشبختانه تا حدود زیادی هم از ایفای این نقش خطیر و مسئولیت سنگین برآمد.
رئیسکل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: «ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که در طول دوره خدمت بیشترین اثربخشی را در خدمترسانی داشته باشیم و بدون توجه به فشارها و تخریبها در راستای اعتلای جامعه و زدودن نابسامانیهایی که به وضعیت اقتصادی مردم خدشه و آسیب وارد میکنند، تلاش کنیم و همراهی و تلاش روابط عمومی میتواند دررسیدن به این هدف مؤثر باشد.»
در این نشست که در آستانه 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و با حضور مدیر، معاونان و روسای دوایر روابط عمومی بانک مرکزی تشکیل شد، محمدعلی کریمی مدیر روابط عمومی گفت: «در دنیای امروز با تعامل مناسب با ذینفعان، چه مدیران و کارکنان سازمان و چه افکار عمومی و مخاطبان میلیونی، میتوان نسبت به طرح و حل مسائل از طریق فضای رسانهای و گفتوگوی شفاف و صادقانه، اقدام کرد.»
او افزود: «در سالهای اخیر کوشیدهایم با مشارکت و همکاری همه مدیران و کارشناسان روابط عمومی شبکه بانکی، به سرمایه ارتباطی نظام بانکی در منظر افکار عمومی اضافه کنیم و امیدواریم بتوانیم جایگاه حوزه ارتباطی و اطلاعرسانی را در نظام پولی و مالی کشور ارتقا دهیم.»