راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گلدمن ساکس آزمایشگاه تحقیقات جدیدی در استکلهم با قانون «ورود بدون کفش» راه‌اندازی کرد

گلدمن ساکس تعداد کارمندانش را در استکهلم به‌منظور ایجاد یک مرکز فین‌تک در این منطقه، سه برابر کرده و ساختمانی را هم درست مقابل هتل گراند استکهلم اجاره کرده است. این فضای جدید 19 هزار فوت مربع است و گنجایش 100 کارمند هم دارد. در حال حاضر گلدمن ساکس 30 کارمند و در دو دفتر مجزا در این شهر دارد.

درواقع گلدمن ساکس قصد دارد تا دفتر جدیدش را در این شهر به یک آزمایشگاه R&D امنیتی تبدیل کند و نوع پوشش را هم در آن آزاد و راحت در نظر گرفته تا بیشتر بتواند مکانی برای جذب توسعه‌دهندگان و افراد فنی باشد.

از دیگر اقداماتی که برای این دفتر جدید در نظر گرفته شده این است که قانون «بدون کفش» در آن اجرا می‌شود و دمپایی‌هایی برای ورود افراد به آن در نظر گرفته شده است.

در سال 2016، گلدمن ساکس شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای تجارت با نام پانتور را خریداری کرد و اتفاقا همین شرکت پایه و اساس ایجاد این آزمایشگاه جدید را بنا نهاد.

رولف آندرسون، سرپرست بخش تحقیق و توسعه تکنولوژی تجارت الکترونیکی گلدمن ساکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این دفتر به‌عنوان محیطی آرام برای ارائه راهکارهای برای حل مشکلات پیچیده در بازارهای جهانی از طریق تحقیق و طراحی در نظر گرفته شده است. درواقع آزمایشگاه مهندسی ما از آنچه شما به‌عنوان یک طبقه تجاری در ذهن دارید، بسیار فراتر است.»

باتوجه به اینکه فناوری‌های مالی بیشتر و بیشتر در استکهلم پیش می‌رود، شرکت گلدمن ساکس بخش مدیریت دارایی و بانکداری سرمایه‌گذاری را هم به پایتخت سوئد منتقل می‌کند.

استکهلم به‌عنوان مرکز قدرتمند فین‌تک در اروپا ظاهر شده است و مرکز کسب‌وکارهایی مانند iZettle و Trustly و همچنین شرکت‌های فناوری بانکی مانند Cinnober و TriOptima و نزدک است.

لیز مارتین، رئیس بخش سرویس اروپا، خاورمیانه و آفریقا گلدمن ساکس می‌گوید: «استکهلم را می‌توان به‌عنوان خانه با استعدادترین مهندسان دنیا معرفی کرد. مشتریان ما در سراسر دنیا خواهان این هستند که ما درست در خط مقدم و پیشرو تغییرات فناوری صنعت باشیم و به همین دلیل هم پلتفرم‌هایی که ما در استکهلم ساختیم و آزمایش کردیم برای شرکت بسیار مهم هستند.»

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.