پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
چگونگی پیگیری پرداختهای ناموفق در سامانه ۱۸۱۸
از سال ۱۳۸۴ سرویس پیام رسان ۱۸۱۸ راه اندازی شد. در این سرویس مشترکان میتوانند علاوه بر پرداخت غیرحضوری قبوض، از وضعیت ریزمکالمات و صورتحساب خود به شکل شنیداری یا به صورت نمابر آگاه شوند.
آنطور که در پرتال شرکت مخابرات ایران آورده شده است، این سامانه به عنوان سریعترین و آسانترین شیوه پرداخت الکترونیکی قبوض معرفی شده است اما تازهترین واکنشها به پرداخت از طریق این سامانه متفاوت بوده است. در مسائل مطرح شده بیش از همه به این موضوع اشاره شده است که با پرداخت از طریق سامانه ۱۸۱۸، بعد از گذشت چند روز، خط تلفن ثابت کاربران وصل نشده و یا این کار چند روز به طول انجامیده است. در پیگیری این موضوع، سوالات کاربران را جویا شدیم.
مطابق با بررسیهای انجام شده چنانچه پرداخت قبوض تلفنهای ثابت، سر ماه و زمان اوج استفاده از این سامانه باشد، اعلام وصولها به طول میانجامد اما در حالت عادی حداکثر ظرف مدت یک ساعت، اعلام وصول انجام شده و مساله کاربران رفع میشود.
درواقع با توجه به اینکه سامانه ۱۸۱۸، آبونمان میاندوره یا پایان دوره را ارائه میدهد، پیشنهاد مسئولان این است که کاربران، پرداختها را به دوران اوج کاری موکول نکنند. البته در این زمان هم حداکثر زمان برای اتصال تلفن، یک روز است.
چنانچه اتصال تلفن انجام نگرفت، کاربران میتوانند با ورود به سایت مخابرات و وارد کردن چهار رقم اول تلفن ثابت خود به شماره تماس مرکز پاسخگویی که به منطقه آنها مربوط است، دسترسی و مساله را از سوی کارشناسان مخابرات پیگیری کنند. همچنین کاربران میتوانند از طریق سامانه اینترنتی ۱۱۸ مخابرات، شماره تلفن مرکز پاسخگویی خود را جویا شوند. مرکز روابط عمومی مخابرات با شماره ۲۰۲۱ نیز آماده پاسخگویی به شکایات کاربران است.
سلام و عرض ادب و احترام و شب تون بخیر و الان درحدود ۲۵ روز میباشد پول تلفن ۰۹۱۱۱۴۳…را پرداخت کردم باز درایت مدت خطم یکطرفه میباشدازشمامقام محترم خواهشمندم دستورات لازم رامبذول تانسبت به وصلی اقدام فرمتایند
من تا به حال چند بار از این طریق پرداخت کردم همیشه به مشکل خوردم ۲طول میدن تا وصل کنن ۲۰۰نفر ادم بیکار اونجا نشستن فقط الکى بلدن بگن با این شماره تماس بگیرید با اون شماره تماس بگیرید .اخه وقتى تلفن قطع شده چجورى تماس بگیریم واقعا که راست میگن از ماست که بر ماست.
آی گفتی
خیلی مسخره اس که شماره پیگیری نمیدین ادم ازکجا مطمین باشه پرداخت شده واقعا مسخره اس
حاجی من قبض پرداختم ناموفق بود از حسابم کسر شده شماره پسگیری هم نداده بهم
من هم از طریق سامانه ۱۸۱۸ قبض دوره رو پرداخت کردم از حسابم کم شد ولی قبض پرداخت نشده و همچنان اعلام بدهی میکنه
من پرداخت کردم پولم اودت نخورد چه وضعیه اخه هیشکیم جواب نمیده
من هم قبض تلفن را از طریق ۱۸۱۸ پرداخت کردم اما قبض پرداخت نشده، چقدر طول میکشه تا پرداخت بشه؟
این چه وضعیه؟ از حساب کسر میشه ولی هنوز پرداخت نشده،چطور باید رسیدگی کنیم؟
در زمان تماس با ۱۸۱۸ به اپراتور وصل شوید و مساله را پیگیری کنید.
سلام و عرض ادب شب شما به خیر.
من در تاریخ ۵ مرداد قبل از ساعت ۱۲ شب پول تلفن ثابت را از طریق اینترنتی پرداخت کردم ولی متاسفانه هنوز تلفن ثابت منزل ما وصل نشده علت از کجاست که وصل نشده از مخابرات البته من در شهر اصفهان ساکن هستم، لطفا من رو راهنمایی کنید؟ با سپاس
مسخرشو در اوردین دیگههههه… پول کسر میکنه ولی بدهی سرجاشه؟؟؟یعنی چی؟؟؟ کجا میشه پیگیری کرد؟
ما قبض و پرداخت کردیم الان ۲ روزه پول از حساب کسر شده ولی هنوز تلفن وصل نشده و همچنان اعلام بدهی میکنه و کد پیگیری هم بهمون نداده که از طریق اون پیگیری کنیم.حالا تلفن وصل میشه؟
منم پرداخت کردم ولی کد پیگیری نداد از حسابم کسر شده
سلام بنده مدت۳ روز است که با سامانهی۲۰۰۰ بدهی تلفن ثابت پرداخت نمودم هنوزم میگن پرداخت نشده از بانک پرینت گرفتم که پرداخت شده حالا حل این مشکل با کی هست که بنده را الاف کردند؟
من هم از طریق سامانه ۲۰۰۰ قبض همرا اول خود را پرداخت کردم. از حسابم کسر شد اما همچنان خطم یک طرفه ست. پشتیبانی همراه اول گفت با پشتیبانی ۲۰۰۰ تماس بگیرید چون منظور نشده! من هم غافل از اینکه این سامانه اصلا شماره ی تلفنی جهت پشتیبانی هیچ جایی اعلام نکرده. تنها راه پیگیری همین نوشتن ” دیدگاه” هست که همه میدونن جوابی داده نمیشه بهش. متاسفم برای سیستم مدیریت بی مسوولیت این سامانه ی ۲۰۰۰! حالا پیدا کنید پرتقال فروش را!
من قبض تلفن رو با ۲۰۰۰ پرداخت کردم ۲ بار از حسابم کم شد هیچ پشتیبانی نداره زنگ بزنم هیچ کس پاسخ گو نیست
سلام پول شما برگشت؟
من پول قبض تلفن ثابت رو اینترنتی ریختم ونوشت با موفقیت پرداخت شدولی باز هم برای پیگیری میزنم از دوباره قبض برای پرداخت کردن میاد
من پول قبض تلفن ثابت رو اینترنتی ریختم ونوشت با موفقیت پرداخت شدولی باز هم برای پیگیری میزنم از دوباره قبض برای پرداخت کردن میادتلفن هم هنوز وصل نشده
باسلام من هم درتاریخ۱۴/۹/۹۸ قبض تلفن ثابتم را پرداخت کردم و پیامک قبض تلفن هم آمد که از حسابم کسر شده اما همچنان بده کارم کردن
مبلغ قبض از طریق خودپرداز پرداخت شده است ولی همچنان پیامک بدهی میاد
قبض تلفن ثابت پرداخت شده ولی هنوز وصل نشده
پول کم کردن ولی بدهی سرجاشه..یعنی چی این چ وضعیه؟؟؟
من سه روز قبض را با ۲۰۰۰پرداخت کردم پول کم شد ولی شماره پیگیری نداد واینکه هنوز تلفنمون یک طرف کسی هست پاسخی بدهد؟؟