پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
چگونگی پیگیری پرداختهای ناموفق در سامانه 1818
از سال 1384 سرویس پیام رسان 1818 راه اندازی شد. در این سرویس مشترکان میتوانند علاوه بر پرداخت غیرحضوری قبوض، از وضعیت ریزمکالمات و صورتحساب خود به شکل شنیداری یا به صورت نمابر آگاه شوند.
آنطور که در پرتال شرکت مخابرات ایران آورده شده است، این سامانه به عنوان سریعترین و آسانترین شیوه پرداخت الکترونیکی قبوض معرفی شده است اما تازهترین واکنشها به پرداخت از طریق این سامانه متفاوت بوده است. در مسائل مطرح شده بیش از همه به این موضوع اشاره شده است که با پرداخت از طریق سامانه 1818، بعد از گذشت چند روز، خط تلفن ثابت کاربران وصل نشده و یا این کار چند روز به طول انجامیده است. در پیگیری این موضوع، سوالات کاربران را جویا شدیم.
مطابق با بررسیهای انجام شده چنانچه پرداخت قبوض تلفنهای ثابت، سر ماه و زمان اوج استفاده از این سامانه باشد، اعلام وصولها به طول میانجامد اما در حالت عادی حداکثر ظرف مدت یک ساعت، اعلام وصول انجام شده و مساله کاربران رفع میشود.
درواقع با توجه به اینکه سامانه 1818، آبونمان میاندوره یا پایان دوره را ارائه میدهد، پیشنهاد مسئولان این است که کاربران، پرداختها را به دوران اوج کاری موکول نکنند. البته در این زمان هم حداکثر زمان برای اتصال تلفن، یک روز است.
چنانچه اتصال تلفن انجام نگرفت، کاربران میتوانند با ورود به سایت مخابرات و وارد کردن چهار رقم اول تلفن ثابت خود به شماره تماس مرکز پاسخگویی که به منطقه آنها مربوط است، دسترسی و مساله را از سوی کارشناسان مخابرات پیگیری کنند. همچنین کاربران میتوانند از طریق سامانه اینترنتی 118 مخابرات، شماره تلفن مرکز پاسخگویی خود را جویا شوند. مرکز روابط عمومی مخابرات با شماره 2021 نیز آماده پاسخگویی به شکایات کاربران است.
سلام و عرض ادب و احترام و شب تون بخیر و الان درحدود 25 روز میباشد پول تلفن 0911143…را پرداخت کردم باز درایت مدت خطم یکطرفه میباشدازشمامقام محترم خواهشمندم دستورات لازم رامبذول تانسبت به وصلی اقدام فرمتایند
من تا به حال چند بار از اين طريق پرداخت كردم هميشه به مشكل خوردم ٢طول ميدن تا وصل كنن ٢٠٠نفر ادم بيكار اونجا نشستن فقط الكى بلدن بگن با اين شماره تماس بگيريد با اون شماره تماس بگيريد .اخه وقتى تلفن قطع شده چجورى تماس بگيريم واقعا كه راست ميگن از ماست كه بر ماست.
آی گفتی
خیلی مسخره اس که شماره پیگیری نمیدین ادم ازکجا مطمین باشه پرداخت شده واقعا مسخره اس
حاجی من قبض پرداختم ناموفق بود از حسابم کسر شده شماره پسگیری هم نداده بهم
من هم از طریق سامانه 1818 قبض دوره رو پرداخت کردم از حسابم کم شد ولی قبض پرداخت نشده و همچنان اعلام بدهی میکنه
من پرداخت كردم پولم اودت نخورد چه وضعيه اخه هيشكيم جواب نميده
من هم قبض تلفن را از طریق 1818 پرداخت کردم اما قبض پرداخت نشده، چقدر طول میکشه تا پرداخت بشه؟
این چه وضعیه؟ از حساب کسر میشه ولی هنوز پرداخت نشده،چطور باید رسیدگی کنیم؟
در زمان تماس با 1818 به اپراتور وصل شوید و مساله را پیگیری کنید.
سلام و عرض ادب شب شما به خیر.
من در تاریخ ۵ مرداد قبل از ساعت ۱۲ شب پول تلفن ثابت را از طریق اینترنتی پرداخت کردم ولی متاسفانه هنوز تلفن ثابت منزل ما وصل نشده علت از کجاست که وصل نشده از مخابرات البته من در شهر اصفهان ساکن هستم، لطفا من رو راهنمایی کنید؟ با سپاس
مسخرشو در اوردین دیگههههه… پول کسر میکنه ولی بدهی سرجاشه؟؟؟یعنی چی؟؟؟ کجا میشه پیگیری کرد؟
ما قبض و پرداخت کردیم الان 2 روزه پول از حساب کسر شده ولی هنوز تلفن وصل نشده و همچنان اعلام بدهی میکنه و کد پیگیری هم بهمون نداده که از طریق اون پیگیری کنیم.حالا تلفن وصل میشه؟
منم پرداخت کردم ولی کد پیگیری نداد از حسابم کسر شده
سلام بنده مدت3 روز است که با سامانهی2000 بدهی تلفن ثابت پرداخت نمودم هنوزم میگن پرداخت نشده از بانک پرینت گرفتم که پرداخت شده حالا حل این مشکل با کی هست که بنده را الاف کردند؟
من هم از طريق سامانه ٢٠٠٠ قبض همرا اول خود را پرداخت كردم. از حسابم كسر شد اما همچنان خطم يك طرفه ست. پشتيباني همراه اول گفت با پشتيباني ٢٠٠٠ تماس بگيريد چون منظور نشده! من هم غافل از اينكه اين سامانه اصلا شماره ي تلفني جهت پشتيباني هيچ جايي اعلام نكرده. تنها راه پيگيري همين نوشتن ” ديدگاه” هست كه همه ميدونن جوابي داده نميشه بهش. متاسفم براي سيستم مديريت بي مسووليت اين سامانه ي ٢٠٠٠! حالا پيدا كنيد پرتقال فروش را!
من قبض تلفن رو با ۲۰۰۰ پرداخت کردم ۲ بار از حسابم کم شد هیچ پشتیبانی نداره زنگ بزنم هیچ کس پاسخ گو نیست
سلام پول شما برگشت؟
من پول قبض تلفن ثابت رو اینترنتی ریختم ونوشت با موفقیت پرداخت شدولی باز هم برای پیگیری میزنم از دوباره قبض برای پرداخت کردن میاد
من پول قبض تلفن ثابت رو اینترنتی ریختم ونوشت با موفقیت پرداخت شدولی باز هم برای پیگیری میزنم از دوباره قبض برای پرداخت کردن میادتلفن هم هنوز وصل نشده
باسلام من هم درتاریخ14/9/98 قبض تلفن ثابتم را پرداخت کردم و پیامک قبض تلفن هم آمد که از حسابم کسر شده اما همچنان بده کارم کردن
مبلغ قبض از طریق خودپرداز پرداخت شده است ولی همچنان پیامک بدهی میاد
قبض تلفن ثابت پرداخت شده ولی هنوز وصل نشده
پول کم کردن ولی بدهی سرجاشه..یعنی چی این چ وضعیه؟؟؟
من سه روز قبض را با ۲۰۰۰پرداخت کردم پول کم شد ولی شماره پیگیری نداد واینکه هنوز تلفنمون یک طرف کسی هست پاسخی بدهد؟؟